VENCEDOR

Un relat de: Materile

VENCEDOR

El cel, envaït pels núvols, que semblava que d’un moment a l’altre havia d’esquinçar-se i deixar anar tota la seva ràbia amb una gran vomitada, atemoria la gent, que es refugiava a casa seva. Per experiència, l’Eduard sabia que aquell cel no podia portar res de bo.

El telèfon va sonar insistentment, però ell no es movia de davant de la finestra; sabia que era el seu amic i sentia una gran peresa d’haver de desplaçar-se per despenjar-lo i tenir la conversa de sempre. Finalment, va decidir-se i s’hi posà. Es coneixien des de molt petits: ho havien compartit tot, fins i tot la data completa de naixement..., tot, menys la Roser.

--Hola, Edu! Com estàs? Sóc aquí, he vingut per negocis i he pensat que ens podríem veure. Estic a punt de comprar una petita editorial, només he de signar uns documents i ja podré editar. Com tens la novel•la que tenies a mig fer quan va morir la Roser? Em faria il•lusió que la primera publicació fos del meu gran amic.
--Bé, Rafa; només he d’acabar el final de l’últim capítol... Estic encallat en el temps.
--D’acord, què et sembla si vinc i m’ho ensenyes i en parlem? En dos dies ho tindràs acabat?
--Crec que sí...

L’Eduard mirà altre cop el cel i va sentir com tot ell s’estremia, sabia que estava a punt d’acabar-se alguna cosa, aquells núvols el xuclaven. Es dirigí cap al despatx. L’ordinador descansava sobre una taula petita, envoltat de llibres i de papers. Sense esma, connectà l’ordinador i donà una ullada al document que tenia a mig escriure. “Capítol últim: ... i agafà un vas amb cianur dissolt i, sense respirar, se’l prengué...”. La batalla contra la peresa havia acabat.







Sento molt no haver enviat el relat abans: problemes.

Comentaris

  • Punyent[Ofensiu]
    brins | 27-01-2013 | Valoració: 10



    A mesura que anat llegint el relat, he admirat més i més l'originalitat d'aquesta història perquè està narrada amb molta destresa, però haig de dir-te que és el final el que més m'ha impactat. No has necessitat llargues explicacions per fer-me saber la dissort del protagonista; amb molt poques paraules, he comprès i he sentit el seu dolor. Felicitats, M. Teresa!

    Una afectuosa abraçada,

    Pilar

  • Perquè?[Ofensiu]
    Naiade | 24-01-2013 | Valoració: 10

    Un relat que mostra el perquè de la peresa de l’Edu, sense la Roser, res no l’importava ja . Una veritable pena arribar al suïcidi.

    Una forta abraçada Mª Teresa

  • Bona prosa[Ofensiu]
    Vicent Terol | 22-01-2013

    S'intueix una acumulació de fets o d'interpretacions de fets que condueixen al desenllaç tràgic. Ben escrit.

  • La peresa...[Ofensiu]
    F. Arnau | 21-01-2013

    ... duta a la més extrema expressió.
    La peresa de viure!
    Quina pena!
    Salut!
    FRANCESC

  • peresa de viure...[Ofensiu]
    joandemataro | 21-01-2013 | Valoració: 10

    realment colpidor que la peresa porti al protagonista al suïcidi, ralment és una representació de la peresa al màxim exponent

    ben escrit mariateresa !!!

    :-) joan

Valoració mitja: 10