T'estimo natura!

Un relat de: Ullsblaus1

Oh estimada natura, no puc arribar a la teva altura.
Ets tan superior davant l'home impotent, tu ets la que de veritat ens dónes vida.

Arbres grans i alts, plantes també, heu viscut generació rere generació, vosaltres sou qui ens doneu aire, la capacitat d'inhalar el vostre poder és una de les poques cosas divines d'aquest món.

Aigua, tan poderosa ets, tu evites la dehidratació i la sequera del país. Ets la font de la vida de tots els països del món. A vegades vens en quantitats grans o petites, càlides o glaçades… Tu tens la força de travesar fronteres i de formar mars i oceans. Amb la teva suor freda, lluitant entre arbres per poder tenir rius i llacs.

Camps, vosaltres tan extensos i verds a l'estiu, taronges i marrons a la tardor, glaçats al hivern i florits a la primavera. Ens dónes els fruits i els aliments que tu amb molta cura cultives dins del teu cor. Ens dónes espai i llocs on pensar, en tu sento coses diferents: vents diferents, sensacions diferents…

Vull donar gràcies als arbres, a l'aigua i als camps perquè ens donen la vida.
I el conjunt dels arbres, l'aigua i els camps fan la natura.

Gràcies natura.


Comentaris

  • Quina oda!![Ofensiu]
    Ernest.M | 09-02-2009 | Valoració: 10

    Buscava relats teus antics per comparar-los i veig que aquest també està prou bé. Una bona oda, una bona prosa, lliure i entenedora.

    Et felicito!

  • m'ha agradat molt[Ofensiu]
    micanmica | 25-08-2008

    aquesta "oda"(per dir-ho d'alguna manera) a la natura!! un escrit senzill que, a la vegada, expressa moltes coses, molt natural, preciós!
    molts ànims en la teva trajectòria i, endavant!
    per cert, ets d'algun agrupament escolta, he llegit per aquí? és que jo, tot i que aquest any ja no n'he format part, vaig estar vuit anys a l'Agrupament Escolta Albada (de Rubí) i m'ha fet molta gràcia veure que deies que ets escolta.
    una abraçada!

  • gypsy | 16-07-2008 | Valoració: 10

    passió en els teus mots i en el teu esperit que vessa els teus mots.
    M'agrada especialment:
    "Camps, vosaltres tan extensos i verds a l'estiu, taronges i marrons a la tardor, glaçats al hivern i florits a la primavera. Ens dónes els fruits i els aliments que tu amb molta cura cultives dins del teu cor. Ens dónes espai i llocs on pensar, en tu sento coses diferents: vents diferents, sensacions diferents…"

    és molt èpic i bell. Quina meravella descobrir gent jove amb l'amor pels mots, per la nostra llengua estimada.
    Veure't és com tornar a néixer i saber que cal ser tossuts en allò que desitgem.

    Una abraçada, Marc!

  • la Natura....[Ofensiu]
    MarBlava | 16-07-2008 | Valoració: 10

    és un be preciós i insustituible.
    Desitjo que les noves generacions entenguin, com tu, la importància de cuidar-la i estimar-la, perquè és vital per tots els habitants de la Terra.

    Com canten els petits Castors quan inicien la seva vida com a escoltes:

    "És la Natura i el bosc,
    els arbres i les plantes que m'omplen el cor.
    Gaudir de la Natura, cuidar-la amb amor,
    això és ser bon Castor".

    Espero que sempre ho recordis i tinguis aquest setiment tan bonic quan siguis gran, i li puguis transmetre als teus fills, i als fills dels teus fills...Així segur que el món serà molt millor.

    Un petonet!
    MarBlava

  • Estimant la natura ens estimem a nosaltres mateixos[Ofensiu]
    DANA | 10-07-2008 | Valoració: 10

    La persona que, com tu, sap valorar la natura penso que és un ésser afortunat, i també ho son tots els que estàn al teu costat.

    Dana

  • Visca la Natura!!![Ofensiu]
    JOANPG | 24-06-2008 | Valoració: 10

    Escrius, amb el teu estil, sobre elements de la natura. Diuen que d'entre ells els que representan la Vida són l'aire, l'aigua, els vegetals i el foc.
    Tu, amic Marc, demostres que téstimas molt la natura ,o sigui la vida, i aixó és digne d'admiració en un noi d'avui en dia on el que es valora més és el gaudi dels plaers materials i la espiritualitat mor ofegada per l'egoïsme.

    Endevant ullsblaus. Jo sempre al teu costat donan-te fortes encaixades.

    JOANPG

  • Hola!![Ofensiu]
    Aina_R | 21-06-2008

    M'ha sorprès veure que ets tant jove!!!
    M'alegra veure que t'agrada escriure, aprofita aquesta imaginació, i si no te'l publiquen ara en aquesta editorial, no et rendeixis, envia-ho a altres, no paris mai d'escriure!!!

    Sobre el relat està molt bé, jo també sóc una gran fan de la natura i l'excurcionisme.

    Enhorabona, segueix així :)

Valoració mitja: 10

l´Autor

Ullsblaus1

53 Relats

603 Comentaris

82179 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Vaig nèixer a Barcelona, l'any 1995. Tinc catorze anys.

M'agrada molt escriure relats, quan els escric desconnecto de tot. Sembla que estigui aïllat jo i els relats sols, i ningú més.


Espero que us agradin molt els meus relats