TANT IGUALS, TAN DIFERENTS...

Un relat de: aurora marco arbonés
TAN IGUALS, TAN DIFERENTS...

Una mirada, un gest:
t’interpreto el pensament.
Un indici, un moviment:
tu saps allò que m’inquieta.
El llenguatge corporal
no ens ha estat mai aliè
i una inflexió de la veu
ens descobreix un neguit.
Se’ns entrebanca la llengua
volent dir els dos el mateix
i fins i tot el silenci
canta una tonada igual.
Hem caminant junts molt temps
per viaranys i per voreres
amb el gust de la conversa
i del riure sorneguer.
Ens hem arrecerat junts
en el nostre petit món
i sabem dels nostres cossos
tots els solcs, tots els racons,
l’olor, el sabor golut
i el tacte cec de la pel.
I quan ens mirem als ulls
som dos miralls transparents.

Seguim, de la mà, el camí,
tan iguals, tan diferents...


Aurora Marco - 3 Abril 2017

Comentaris

  • M'agraden...[Ofensiu]

    M’agraden aquestes descripcions tan senzilles, tan entenedores, tan emotives, que desperten sentiments i fan espurnejar els ulls.
    Gràcies Aurora per les teves paraules tan ben trenades.
    —Joan—

  • Fusió[Ofensiu]
    Materile | 12-05-2017 | Valoració: 10


    Un poema preciós que flueix suaument, sense aspreses que desviïn el camí.
    Dos éssers units com si fossin un sol cos, una sola ànima.
    Com diu el títol TAN IGUALS, TAN DIFERENTS..
    M'agraden els teus poemes perquè no li calen fantasia, ni ciència-ficció: són la Vida.

    Una abraçada senzilla i tendra,

    Materile (Maria Teresa Galan)

  • Unitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 10-05-2017 | Valoració: 10

    quan l'amor és una unitat i no dues meitats, quan una inflexió de la veu es fa entendre sense més, quan una mirada muda ho diu tot, quan tot això s'escriu en un poema tan ben treballat i sentit, el plaer de la lectura s'expandeix. M'ha encantat, Aurora! Una forta abraçada.

    Aleix

  • LLAURADOR[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 16-04-2017 | Valoració: 10

    No tothom pot dir el mateix en quan a una estreta relació humana de molts anys. Perquè hi ha gent que han anat fent anys plegats i encarà no han traspassat la ratlla del coneixement mutu. Aquest saber de l'altre a través d'un mateix també pot donar-se en el cas d'una amistat sense intimitat carnal. Es clar que en aquest cas no podríem dir com fas tu: "i sabem dels nostres cossos tots els solcs" Forma metafòrica bellíssima al meu entendre. Perquè com el pagès que llaura la terra, l'amistat i l'amor requereix un bon fer, que s'assoleix només amb una bona dosi de comprensió i paciència.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

250795 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.