Sortida del purgatori

Un relat de: Rita O'Neal

Visions del Més Enllà (El Bosco)

SORTIDA DEL PURGATORI

Forces obscures
segueixen de prop
ànimes tendres
que fugen del foc.

Els àngels negres,
cabells com de foc,
entre tenebres
esquiven la mort.

Ànimes nues
portades a plom
per ales negres,
de roig i de groc.

Els sentinelles
contenen la por,
corren com bales
cap a la claror.

Negres tenebres,
instants de foscor,
deixats enrere
cap a la lluïssor.

El cel espera
amb l'infern a prop,
com una escletxa,
la llum surt del cor.

Tots ells penetren
la perforació,
els àngels muden
en blanc i en or.

Sortint del túnel
aturen el vol,
l'esperit marxa
cap al cel, tot sol.

Comentaris

  • Endavant![Ofensiu]
    El follet de la son | 21-05-2008 | Valoració: 10

    Hi ha qui diu que les "Visions del més enllà" fou pintat pel Bosco durant el seu sojorn a la presó del dux de Venècia. Dic sojorn i no tortura, perquè inclús des de la més absoluta foscor psicològica fou capaç de pintar una de les més fantàstiques manifestacions de llum de tots els temps, inquietant, wagneriana (erròniament, és clar), angoixant. Escriure un poema sobre aquesta obra d'art és, en primer lloc, molt original, i en segon lloc curiós quan en vès de trobar uns versos llargs com rius d'aigua encalmada, et trobes els saltants d'un rierol de muntanya. El Bosco pintava ulls com els de la fotografia als seus quadres. Ho sabies?

  • Comentari 36è RPV[Ofensiu]
    F. Arnau | 18-05-2008 | Valoració: 10

    La teua ha estat per mi una gran adquisició per a la comunitat poètica de RC. M'agrada com escrius sobretot perquè ho entenc, i no te'n vas amb elucubracions metafísiques, com tants i tants poetes i poetesses.
    Ací et deixe el comentari tal com el vaig fer al Fòrum:

    "I aquest és l'altre... Vull dir dels meus preferits.
    En aquest cas, a més del que he dit al comentari del poema de Ferran sobre la interpretació del quadre, també vull destacar el ritme dels versos curts que aquestes vuit quartetes (gairebé la llargària màxima) li donen al poema, que així es sembla a una cançó.
    Destaque sobre totes la darrera de les quartetes, sobretot perquè parla del túnel...
    "Sortint del túnel
    aturen el vol,
    l'esperit marxa
    cap al cel, tot sol."
    Ja sabeu, allò de les (EPM) "Experiències properes a la Mort (NDE en anglès), de les que us parlava en un dels posts".


    Res més, una forta abraçada i espere poder conéixer-vos a tu i al llampec en la Megatrobada de Premià de Dalt.
    Salut!
    FRANCESC