La dictadura de l'asfalt

Un relat de: Rita O'Neal

Vaig a l’aparcament i engego el cotxe
la locutora diu: “El cru ha pujat”.
Tot i que les carteres es buiden,
tothom es desplaça motoritzat.

Surto de casa, només un segon
per trobar-me a l’infern pavimentat:

Pujades, baixades, carrers tallats,
molts carrers i voreres aixecades,
sortides amb giravolts pronunciats,
desnivells, nervis i males passades.

Garatges atapeïts o privats,
carrers estrets amb direccions prohibides,
cotxes a la vorera aparcats,
i ressalts com muntanyes elevades.

Els polítics juguen al monopoli
i compren els vots amb somriures buits
escometent amb males pensades,
premeditació i egoisme.

Comentaris

  • Aviat...[Ofensiu]
    AVERROIS | 03-07-2011 | Valoració: 10

    ...haurem de tornar a tenir un ruquet o una mula a la vora de casa i "nari anan"
    Felicitats! Per el teu poema mussicat i mercés pels comentaris.
    Una abraçada.

  • La música relaxa l'asfalt[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-06-2011 | Valoració: 10

    Felicitats Rita! Veig que continua el festival i ara amb una cançó! Enhorabona i fins aviat!

    Aleix

  • Felicitats!!!![Ofensiu]
    Xantalam | 17-06-2011

    Per haver estat doblement seleccionada: recull i CD! FantàStic!!! :))
    Petons.

  • Enhorabona![Ofensiu]


    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat pel grup català BROU per ser musicat i enregistrat en un cd d’autoria compartida.

    Agrairíem que et posessis en contacte amb l'Associació de Relataires en Català (associacio.relataires@gmail.com) per tal de fer-te arribar el full d’autorització d’enregistrament i poder tirar endavant aquesta iniciativa.

    Gràcies per participar i, de nou, felicitats!

    Junta de l'ARC

  • Felicitats![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-06-2011 | Valoració: 10

    Moltes felicitats per la teva selecció! Una forta abraçada i fins aviat!

    aleix

  • Felicitats!!![Ofensiu]
    AVERROIS | 06-06-2011 | Valoració: 10

    per ser seleccionada.
    Una abraçada.

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà dins la Col•lecció Relataires (Editorial Meteora).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC

  • Recordatori[Ofensiu]


    Benvolgut/da:

    Aprofitant que ara ve Setmana Santa i potser disposaràs de temps lliure, et voldríem recordar, de nou, que segons les bases del Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia, hom pot presentar fins a un màxim de 2 poemes al certamen.

    Bases: enllaç

    Si aquesta fos la teva intenció, no oblidis que el termini de la convocatòria finalitza el 30 d’abril de 2011.

    Gràcies per la teva participació,


    ARC

  • Recordatori[Ofensiu]

    Benvolgut/da:

    Et recordem que segons les bases del Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia, hom pot presentar fins a un màxim de 2 poemes al certamen.

    Bases: enllaç

    Si aquesta fos la teva intenció, no oblidis que el termini de la convocatòria finalitza el 30 d’abril de 2011.

    Gràcies per la teva participació,


    ARC

  • Estem en...[Ofensiu]
    AVERROIS | 23-03-2011 | Valoració: 10

    ...un laboratori i nosaltres som els conillets d'indies. Ens fan mils d'experiments, no com els d'aquets animals, sinó molt més cruels. Jugen amb les nostres vides i les de tots. Ja sé que no és fàcil governar! Al menys no és fàcil governar bé! Passar quatre anys amontegant deutes perque els paguin els de sempre això també ho ser fer jo. En fi, com que a casa meva no puc apujar els impostos, hauré de rebaixar la paga dels meus fills, potser ells seran més valents que jo i faran una vaga.
    Una abraçada.

  • Recordatori[Ofensiu]

    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull, dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC

Valoració mitja: 10