Setmana del Repte C

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

1r acte- "El Repte del Segle"


L'elecció del millor repte del segle va ser renyida, disputada, emocionant i ens va deixar a tots el cor en un puny però, per sobre de tot, va ser molt, molt (molt, molt, molt) divertida. Vols recordar com va quedar la classificació final?

Finalistes:

1a dècada (delegat: Jeremias Soler) => Repte V: "Sense argument i presumptament inacabat" de Qwark

2a dècada (delegat: Jeremias Soler) => Repte XII: "Psicoanàlisi" de Pivotatòmic

3a dècada (delegat: Mandalf) => Repte XXVI: "La Cala" de Quetzcoatl

4a dècada (delegat: Mandalf) => Repte XXXIV: "Les nits d'abans" de Perdix

5a dècada (delegat: Afrika Winslet) => Repte XLV: "L'últim elixir" de Bruixot

6a dècada (delegat: Afrika Winslet) => Repte LIV: "Ha nascut un superheroi" de Mandalf

6a dècada (delegat: Afrika Winslet) => Repte LV: "El triangle de les formigues" de foster

7a dècada (delegat: Biel Martí) => Repte LXVI: "El forner i el seu fill" de Jeremias Soler Giménez

8a dècada (delegat: Filalici) => Repte LXXI: "Una niit fooorraxeraaa!!" de Mandalf

9a dècada (delgat: George Brown) => Repte LXXXIV: "L'hort o la vida" de foster

10a dècada (delegat: mjesus) => Repte XCIII: "Execució" de Biel Martí

Repte del Segle:

Repte LXXXIV: "L'hort o la vida" d'en foster

PD. L'organització agraeix als delegats la seva magnífica feina com a recomptadors de vots, propagandistes de la setmana i enllaçadors als reptes de la seva setmana ;-)



2n acte- "El Reptador d'Or"


L'oportunitat perfecta per posar a prova els teus coneixements com a reptaire i com a relataire d'RC. 25 preguntes amb una única resposta. 3 dies de bombardeig i un únic guanyador. Vols recordar les preguntes?

1. EL REPTADOR D'OR - Què odia el repte III?
2. EL REPTADOR D'OR - Què s'arrossega per la salsa del plat "Mar i muntanya deconstruida" de la "Cuina moderna"?
3. EL REPTADOR D'OR - En quin repte en Marc (JP-->GUS) diu que els seus veïns són uns hipòcrites?
4. EL REPTADOR D'OR - Quanta gent diferent ha guanyat ALMENYS un repte ?
5. EL REPTADOR D'OR - Quin dia (dia, mes i any) va aparèixer el primer repte?
6. EL REPTADOR D'OR - Quanta gent ha guanyat MÉS d'un repte?
7. EL REPTADOR D'OR - Què va "enviar" el guanyador/a del repte LXXVI en saber que havia guanyat?
8. EL REPTADOR D'OR - Qui és l'únic que ha guanyat tants reptes com dits té una mà?
9. EL REPTADOR D'OR - QUI són els acaparadors que han guanyat ALMENYS 6 reptes?
10. EL REPTADOR D'OR - Amb quin malnom és conegut en Crispí Botella, lo Armstrong de Xirivella (Repte IV)?
11. EL REPTADOR D'OR - A ON va sorgir la idea de crear la web d'RC (nom del local i carrer a on està situat)?
12. EL REPTADOR D'OR - Quants reptes han tingut dos guanyadors?
13. EL REPTADOR D'OR - Quin dia va aparèixer el relat "Benvinguts/des a www.relatsencatala.com"?
14. EL REPTADOR D'OR - Qui ha guanyat més reptes?
15. EL REPTADOR D'OR - Quin va ser el primer repte que va tenir un empat?
16. EL REPTADOR D'OR - Quin ha estat el repte "de la polèmica"?
17. EL REPTADOR D'OR - Qui va guanyar el repte LXIX(69)?
18. EL REPTADOR D'OR - Què s'ha de reconèixer que "feien", la Laia i el Martínes de "L'eròtica del poder"?
19. EL REPTADOR D'OR - Com era la tarda en què va aparèixer el primer repte, segons la pàgina de presentació del Repte?
20. EL REPTADOR D'OR - Com es diu el protagonista del repte LXXII que ja té feina?
21. EL REPTADOR D'OR - A què no podem renunciar segons el "jutge" del repte XXIX?
22. EL REPTADOR D'OR - Quin dia DE la setmana va aparèixer el primer repte?
23. EL REPTADOR D'OR - A quin APARTAT de la web d'RC es troben els relats més "calents", segons el "Manual de relatsencatala.com (Part 1)"?
24. EL REPTADOR D'OR - Quantes persones van participar al primer repte?
25. EL REPTADOR D'OR - Segons la plana de presentació del Repte, en què s'estava convertint el fòrum quan va aparèixer el primer repte?


25 preguntes molt, MOLT, molt complicades (sense exagerar ;-) ). Qui va guanyar? Qui va ser nomenat reptador d'or? Qui va tenir l'honor de penjar les condicions del REPTE C?


Proclamació del Reptador d'Or: Filalici



3n acte- "El Reptaire Centenari"


L'acte central de la Setmana del REPTE C... El repte per elegir el millor reptaire guanyador del repte... La raó d'existència de la celebració... Encara no saps qui va guanyar el REPTE C?! Vols recordar qui va participar? Preparat per una lectura inoblidable: els millors dels millors del Repte d'RC amb unes bases no aptes per a cardíacs. Aquesta vegada, més que mai, no et perdis els enllaços i les seves múltiples ramificacions ;-)

Proposat per: Filalici - REPTADOR D'OR (2 de març del 2006)







Tema: "El Centenari"





Extensió: 499 - 501 paraules





Paraules: El text ha de contenir les paraules "estirabot", "estovarien", "iniciàtica" i "raspallet" (no s'admeten variacions)





Personatges: n'hi ha d'haver exactament tres, ni un més ni un menys. Un grup genèric de gent, per exemple "els passatgers de l'autobús", compten com un personatge. "La passatgera del tercer seient, al costat de la finestra" és un segon personatge, encara que està dins del primer grup.





Prohibicions: es prohibeix fer servir dues paraules: sí i no. També es prohibeix l'ús de guionets (aquesta prohibició es refereix als pronoms febles i a les paraules compostes, però no als diàlegs).





Durada: fins a la mitjanit del diumenge 5 de març





Guanyador/a: quetzcoatl







Text guanyador:



Tots presenciarem la crida de la terra des dels nostres amagatalls, des de les nostres cabòries. Esperarem en silenci l'alineament dels astres mentre lentament confabulin amb les estrelles i la fosca; després, quan l'ou de llum s'enfonsi en la mar de seda negra, els ocells anunciaran amb el seu vol fugaç el final del dia pentinant els núvols amb ales de cristall -i el sospir de la nit tornarà la pau a les nostres pells taciturnes.
I enmig de tant silenci, sonarà la música d'un crepuscle especial.

El so de les ones, de xiuxiueig suau, és la nota iniciàtica del ritus.
Cada dos o tres anys, guiada per la seva brúixula sàvia, ella torna al mateix indret on va néixer; el mateix lloc on encadena també, de baula en baula, l'existència extensa del seu arbre geneològic. El lloc màgic, el lloc primer: on va poder sentir per primera vegada l'experiència de viure.

L'escuma llisca redemptora per la seva closca dura, i una brisa fresca acaricia la pell de la tortuga vella. Els ulls vidriosos li brillen: tornarà a començar el cicle.
Enfila la platja encara enèrgica, sentint com des d'endins els engranatges giren precisos. Malgrat tot, els imans de la terra segueixen funcionant; i ella encara torna.
Potser el cor li batega més depressa quan troba l'indret de sempre: amb les aletes en forma de raspallet la tortuga vella escampa la sorra del seu voltant, buscant l'escalfor de la sorra oculta. Cava i escampa, sistemàticament, mentre un vel blanc va cobrint la seva ment instintiva, deixant pas a una evasió física gairebé total.


Cent anys de vida. De vida en solitud. De sons llargs i profunds de l'oceà i la terra, i corrents missatgeres en el temps. Cent anys de supervivència. De ferides, de malsons, de contaminació, de perills i depredadors. Cent anys de degradació… Però els cent anys han fet forta i sàvia a la tortuga vella, i s'ha enamorat de la vida -i la vida s'ha enamorat de la seva passió per viure- fins a tal punt que els factors adversos estovarien molt abans als seus depredadors que a les seves ganes de seguir.
La tortuga vella és part d'aquesta plenitud harmònica. Quan neda en les profunditats de l'oceà crea miracles, de la mateixa manera que cada petita peça d'aquest organisme pot crear miracles. Existint, senzillament; escoltant el murmuri de la naturalesa, jugant al joc alquimista de la lògica i l'absurditat. Assumint, humilment, el rol de cèl.lula. Creient en l'absurd amb un somriure, simplement perquè és l'opció més bella. I la bellesa, l'energia essencial per viure.



Entre la sorra humida i fosca, rau una pila d'ous lluents inflats d'esperança, circumstància i atzar. La tortuga vella escampa i tapa movent les aletes, un estirabot rere l'altre, alçant sorra mentre lentament es desperta. Quan el seu niu està tapat es gira i veu la mar, que encara l'espera. Una vegada més.
I una vegada més desfà el camí que la separa del viatge d'aigua i sal.


Endins, la plenitud somriu...






Entrega de premis: Les declaracions del guanyador/a





Altres textos presentats: Resta de participants





Fi.

Punt i final.

La Setmana del REPTE C ha arribat a la seva fi.

Ara només queda...










Preparar-se pel pròxim Repte!!!



Nous reptes, nous jutges, nous temes, noves condicions perquè la teva neurona repti fins a nivells encara desconeguts per la humanitat!! No deixis escapar l'oportunitat d'afilar la teva imaginació i de posar a prova les teves dots com a escriptor! Descobreix la font d'on beuen totes les muses: PARTICIPA AL REPTE D'RC!!

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283800 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!