Roda el món i torna

Un relat de: Estefania Guerra
Després de viatjar per tot el món, tornaré a la meva terra. Trobaré la masia adormida, silenciosa, envoltada de la música del vent i del cant dels ocells. Respiraré amb força i sentiré la olor dels records. Obriré les finestres de bat a bat, el sol entrarà i banyarà tots els racons de la casa amb la seva llum.
Fora, veuré com esperen les vinyes i oliveres sota un cel turquesa. A la llunyania apareixeran les muntanyes cobertes de vegetació sobreviscuda als incendis i a la depredació humana... Em sentiré afortunada de poder tornar a la terra, aquesta que vaig abandonar, pensant que en altres territoris trobaria aventures extraordinàries i que coneixeria gent interessant... Sí que en vaig trobar d'aventures, però no tenien res d'extraordinàries. I entre la gent que vaig conèixer, n'hi havia de tot, alguns, hauria calgut més que no els hagués conegut.
Tornaré a reviure la terra, ella em donarà aliment. La cuidaré, vull que sigui prou generosa per tots els que vindran. Perquè no restaré sola gaire temps. Els meus, poc a poc deixaran la ciutat i regressaran al niu, ompliran la casa amb l’optimisme de la seva joventut i l’alegria de la infantesa. Tornarem a ser feliços al voltant de la llar de foc, explicarem contes, cantarem cançons i somiarem que hi haurà un futur aquí, en aquesta terra, perquè així ho voldrem i ho farem, perquè només de nosaltres dependrà.
Sí, tornarem, i la terra de nou serà un paradís.

Comentaris

  • Amor a la terra[Ofensiu]
    Solsona Bot | 13-12-2023

    Tenim el paradís ben a prop i no ens n'adonem. Un bon relat d'amor a la terra. Sort!

  • Roda el món torna...[Ofensiu]
    Prou bé | 03-12-2023

    Un desig que tant de bo pugués ser realitat.
    Bon relat i ben descrit l'enyor i les ganes de tornar al principi, potser per fer-ho diferent?
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Oblit[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 03-12-2023

    Molta sort en el concurs Estefania .

  • Un cant....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 03-12-2023 | Valoració: 10

    a la llibertat, al valor de la nostra llar, dels nostres, i de la terra que sempre ens acull amb el braços oberts i ens dona tot el que realment necessitem.

    Un excel.lent relat per començar i formar part d'aquesta gran família de relatarires.

    Benvinguda i enhorabona.


    Molt cordialment.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Estefania Guerra

5 Relats

15 Comentaris

1032 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75