retòrica de tons blaus

Un relat de: vinaside

no has recordat mai un tros de futur? no has assajat mai una conversa? (i quan arriba l'hora de la veritat, oblides tot l'assaig?) no has desitjat mai que el dia més destijat no arribés mai? no has odiat mai que el dia més odiat ja s'hagi acabat? no has vist mai la vida en tons blaus? no has volgut mai que la teva vida tingués banda sonora? (que algú, en aquell moment precís, tries per tu la cançó desconeguda que encaixa perfectament en l'escena?) no t'has penedit mai de fragments de la teva vida? (i al mateix temps, mantens l'orgull d'haver viscut tot el que has viscut?) no has t'has adonat mai que la resposta correcta que acabes de donar era, precisament, la incorrecta? no has desitjat mai ser el guardià d'un abisme infinit? no has volgut mai viatjar sense sortir de casa? no t'has enamorat mai de ningú que no coneixes? (i te n'has desanamorat just en el moment de la coneixença?) no has volgut mai que l'última pàgina del llibre que tant desitjaves que arribés no fos la següent? no has volgut mai que la primera fos l'última? no has dit mai un sí negatiu? no has vist mai com et plovien els dits del cel en gotes que t'acusaven? no has somrigut mai en el moment més trist? no t'has sentit mai gelós de tu mateix? no has volgut mai ser lluny per sentir el plaer de poder tornar? no t'has enyorat mai? no has escrit mai trossos de la teva vida? no t'has retret mai l'error que tot just no acabes de cometre? no t'has preguntat mai coses sense gaire sentit? no...?

jo sí...

Comentaris

  • jo també[Ofensiu]
    marieta07 | 28-08-2007

    al final quantes preguntes s'han quedat sense resposta? records

  • Sort del Google!![Ofensiu]
    annatanous | 31-03-2006

    Dels resultats de la cerca de "Ricard Viñas" al al Google he clicat al que duia a RC sense cap dubte que series tu. M'agrada el que tens per dir, m'agrada com raones, com tradueixes pensaments en paraules. Encara que no t'hi sentis, ho ets, d'escriptor, perquè tens una gran capacitat per xuclar el lector cap a les teves històries. Enhorabona!

  • Xitus | 17-01-2006 | Valoració: 10

    Merci per identificar en paraules moltes sensaciopns que he tingut sovint i de les quals n'he postposat la seva escriptura ( per massa feixuga!)

    Xitus

  • uauau![Ofensiu]
    Capdelin | 30-09-2005 | Valoració: 10

    un relat superoriginal, una filosofia vanguardista, un estil rompedor, una gosadia de tocar tots els matissos de la vida...
    has dibuixat mil tons blaus de circumstàncies aparentment paranoiques, però que tenen un encant i una seducció bestials... cercar, experimentar, allunyar-se de la rutina i trobar noves sensacions en racons amagats de la vida...
    m'has impressionat amb aquest relat tant personal i que porta un segell creatiu potent i innovador...
    una abraçada!!!
    PD. perdó pel meu poema que vaig adaptar al català... el que m'has escrit en anglès és molt superior i més complert...

    avui t'he conegut i et seguiré llegint... tens fusta d'escriptor modern!!!

  • jo també[Ofensiu]
    onades | 26-09-2005 | Valoració: 9

    A mesura que anava llegint, anava afirmant quasi totes les preguntes que llegia, fins i tot algunes que potser mai m'ha les havia plantejat. Gràcies, m'ha agradat i a més a més m'has fet reflexionar.
    onades

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

vinaside

5 Relats

22 Comentaris

10889 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Vaig néixer a Girona un dissabte d'hivern del 1973. Feia fred, diuen.

No em considero ni escriptor, ni poeta. Escric idees que m'agraden, records que mig invento.
I no en dec tenir gaires, d'idees, perquè fins ara no he estat un autor gaire prolífic. M'apassiona llegir però potser perquè no he llegit tot el que voldria, no tinc cap autor preferit. Suposo que m'agraden les històries, no els noms. I per això intento evitar-los en les meves històries...