Reconciliar-se

Un relat de: Joan G. Pons
Reconciliar-se es restablir una relació, que per algun motiu s'ha trencat o refredat.

I què motiva una reconciliació ?
Recuperar, per exemple, una amistat, que aportava uns valors i que resolta la causa de la trencadissa, torna a la normalitat.

També motiva una reconciliació, donar-nos una segona oportunitat per connectar de nou amb un grup o entitat, redescobrint el suport engrescador.

Una reconciliació es una valor que aporta coneixements personals, enriquidors, per les parts afectades.

La Reconciliació, una decisió positiva, recuperadora i que cal aprofitar.

........................................................................



Comentaris

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-05-2023

    Hola, bon dia Joan: Gràcies per la teua opinió sobre el meu poema Sentir-te vessant.
    M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Reconciliar-se amb un mateix[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 23-05-2023 | Valoració: 10

    Els trencaments comporten una mala relació amb un mateix: els dubtes, els perquès, el com, etc. La reconciliació també fa les paus amb un mateix i asserena. Sempre és un plaer llegir-te, Joan. Una forta abraçada.

    Aleix

  • la reconciliació [Ofensiu]
    Atlantis | 23-05-2023

    costa. Cal però valorar el què és essencial per casa u.

  • Rencor[Ofensiu]

    Jo penso que més que reconciliar-se és més important no tenir rencor envers aquesta persona amb la que ja no tenim relació. La vida és moviment, canvi....Hi ha persones que ahir et motivaven i avui són un lastre per a la teva evolució... No t'aporten res... Val més enfocar l'energia cap a altres que hi puguin sorgir en el camí...

  • Sí, la reconciliació costa, però...[Ofensiu]
    llpages | 23-05-2023 | Valoració: 10

    viure en l'odi constant és una alternativa molt pitjor! Ben raonat, Joan!

  • Molt ben raonat. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-05-2023 | Valoració: 10

    Un assaig molt positiu, que fa pensar i realment està concret en les paraules que descrius. Reconciliar-se és bo per a la persona i per a tots.
    Excel·lent, Joan.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • L'afecte és clau[Ofensiu]
    Aljezurful | 22-05-2023

    Des d'el meu punt de vista la reconciliació només te cabuda quan, llevat el que hagi pogut passar (i no sigui res que atenti contra els pilars fonamentals de cadascú), encara hi ha estima, afecte o amor (segons apliqui).

  • Quin gran valor....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 22-05-2023 | Valoració: 10

    acabes d'explicar. Sovint difícil de dur a terme, pel nostre ego tan present.

    Un gran consell i un gran benefici si no es queda en paraules i el posem en pràctica.

    Salutacions Joan.

    Rosa.

Valoració mitja: 10