Quarta dotzena de nanos i un parell de nanets

Un relat de: nuriagau

*
Quarta dotzena de nanos:



01. Flatulèntica nit de lluna plena

Tots dos sols a la fosca i resclosida habitació. Tinc por… Ell s'ha cruspit un plat de mongetes per dinar!


(Tema: Feu-me por!)

---o0o---

02. Ni pagant, Sant Pere canta

Pere negà conèixer Jesús tres cops: no perdonava que hagués guarit la seva sogra.
Només el gall cantà sense cobrar.


(Tema: La Bíblia)

---o0o---

03. Al·lèrgia compartida

Quan l'Albert sabé que l'Anna també patia d'al·lèrgia al sol, s'hi declarà apassionadament: amb ella compartiria les ombres de l'existència.


(Tema: Al·lèrgies)

---o0o---

04. Tornant de la platja

Acalorats i plens de sorra carregaven: estoretes, tovalloles, para-sol, galledes, pales, tortuga inflable, pilotes,... i dos fills esgotats i feliços.



(Tema: La platja)

---o0o---

05. Decepció a la platja

Reconegué una atractiva companya de feina, sense maquillatge, els cabell mullats i en biquini. Passà com si no la conegués.


(Tema: La platja)

---o0o---

06. La manca de temps als 40

Mentre fou capaç de fer dues coses alhora, anà trampejant. Quan perdé aquesta capacitat, la seva vida esdevingué un caos.


(Tema: Manca de temps)

---o0o---

07. Coses que passen

De joves, s'enfadava quan ell s'oblidava de l'aniversari del casament. Enguany, la data ha passat sense recordar-la cap dels dos.


(Tema: Manca de memòria)

---o0o---

08. Estava sol a casa...

L'afegiren al grup d'alumnes amb conductes de risc que passaven les tardes amb l'educadora social. Ara sap fer petits robatoris.


(Tema: Amistats perilloses)

---o0o---

09. Després de tres setmanes mogudetes...

...de cues a Disneyland, apartament de platja amb la sogra i pintar el pis; tornà al despatx desitjant poder descansar.


(Tema: Estrès de les vacances)

---o0o---

10. Parlant d'amor...

-T'enyoraré -assegura la tendresa.
-Ja saps, la meva existència és efímera -reconeix la passió-. Tu pots fer sobreviure l'amor.


(Tema: Passió i tendresa)

---o0o---

11. Abaixar-se o apujar-se els pantalons

Els pares s'abaixaren els pantalons i li compraren la moto. El fill, finalment, s'apujà els pantalons i renuncià al tatuatge.


NOTA DE L'AUTORA-Apujar-se els pantalons: per al nostre jovent (els de la Generació Y), és la frase feta que significa cedir, perdre autoritat.



Photobucket
(Tema: Renovació de frases fetes)

---o0o---

12. Quan l'efecte de l'anestèsia desapareix...

Un pacient sortí de la consulta i entrà un altre. Jo esperava. S'escoltà el crit de qui pagava la visita.


(Tema: A la sala d'espera del dentista)

---o0o---


Un parell de nanets:


01. Una solució als problemes de memòria amb pega

Els post-it.
Cal recordar retirar-los si s'utilitzen de "xuleta" d'examen.

(Tema: Nanorelat de 10 paraules)

---o0o---

02.Resposta d'examen clarivident

-Ell pensa en el futur, és reflexiva?
-Sí, està reflexionant.

(Tema: Nanorelat de 10 paraules)

---o0o---








Comentaris

  • gràcies núria pel comentari...[Ofensiu]
    joandemataro | 18-07-2010 | Valoració: 10

    i felicitació al meu poema guanyador del repte visual...
    aquests nanos que he llegit avui són dels més xulos i divertits... de debò.

    Bé, i per avui ja tanco la paradeta que no és qüestió d'abusar, sinó com li dic a la meva filla que no es tanqui tantes hores a la seva habitació!!!!

    fins aviat
    joande

  • Entre nanos i nanets...[Ofensiu]
    Nubada | 18-07-2009

    Entre nanos i nanets, ja en portes 50 (o més)!

    Ets imparable, Núria!

    Els teus nanos són frescos, fan riure, fan pensar, molts són reflex de la vida mateixa! Com a mostra, destaco els que m'han fet sentir més indentificada:

    - Tornant de la platja (en el meu cas amb taules de surf!)
    - La manca de temps als 40 (i als 40 i molts, també)
    - Abaixar-se o apujar-se els pantalons (molt bona, la renovació de la frase feta!)

  • Núria, ets genial![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 17-07-2009 | Valoració: 10

    He cridat el meu home per a que llegís els teus nanos i hem rigut plegats per l'enginy que desprenen. Ets bona, bona. Tens sentit de l'humor i bon ofici d'escriptora.
    Conclusió personal: la parella que riu unida, permaneix unida. Amén

    PS. M'encanta aquesta foto. Per fi puc conèixer el teu pare. Està de força bon veure.

  • Molt bons[Ofensiu]
    Naiade | 13-07-2009 | Valoració: 10


    Com pots ser tan ocurrent? M'agradaria saber de on treus tanta inspiracio, que hasta amb els de 10 t'hi atreveixes.
    Una abraçada

  • de la lluna dues[Ofensiu]
    lluis perealbert | 08-07-2009

    els nanos m'agradan molt

  • Grans nanos!!![Ofensiu]
    ESTEL | 07-07-2009 | Valoració: 10

    Núria, molt bons. Sembles feta pels nanos, vull dir els nanos fets per a tu, quina agil·litat.
    M´ha fet riure el de la generació Y, no sabia que es deien així.
    Un petó bonica

  • crohnic | 06-07-2009 | Valoració: 10

    Hola Núria!
    Molt bons els teus nanos,... molts d'ells els he votat en els nanoreptes...
    D'entre tots ells, m'agraden especialment: parlant d'amor, al·lèrgia compartida, coses que passen i després de tres setmanes mogudetes...
    Ens veiem pel fòrum!!

Valoració mitja: 10