Proposta del Partit Unificador Mundial (PUM) al Congrés dels Diputats

Un relat de: Màndalf

A fi de:
1) Reforçar la unificació d'arxius
2) Perseverar la unitat d'Espanya i la seva integritat
3) Evitar el deperdigament de restes arqueològiques per tot l'Estat espanyol
4) Assegurar que no es perdi res de res del patrimoni nacional

es realitza la següent proposta:

Unificar la ubicació de totes les restes romanes del territori espanyol traslladant-les totes i cadascuna a un sol lloc: a Tarragona.

Més concretament, portar a Tarragona les restes romanes de Mèrida, l'acueducte de Segovia, el pont romà de Salamanca, les ruïnes d'Itàlica (Sevilla) , Sagunto, les de Baelo Caludia (Càdis), Ampúries (ho sentim), les muralles de Lugo, les restes del Museu Arqueològic Nacional (Madrid, clar) i, en fi, tot el que faci pinta de romà de l'Estat espanyol.

Per què a Tarragona? És una pregunta tonta. És el lloc que de ben segur hagués triat el César. A Tarragona, posis on posis la pala hi trobes alguna resta romana a sota,... és veritat, és una llauna, però és el lloc ideal. Que ho preguntin a l'Ajuntament.

Arguments a favor de la proposta. Avantatges evidents:
· Els visitants no caldrà que viatgin tant per veure tot el mon romà. Estarà tot junt. Serà com el Poble Espanyol de Barcelona però unificat.
· Menys temps per veure tota la història de Roma.
· Podran veure totes les runes ordenades cronològicament.
· Estalvi de costos: menys taquilles, transports, guies, ...
· Reducció de personal: taquilles, vigilància, neteja, manteniment,...
·Després de la visita podran anar a "tocar ferro" (dedicat especialment als tarragonins).

Si això prospera proposarem més endavant a la UE unificar a Tarragona totes les restes romanes del mon mundial. Està clar que és una ampliació lògica de l'anterior proposta. Per què deixar escampades per diferents països totes les pedres que van anar recollint obsessivament els romans?

I per què a Tarragona i no a Roma, us preguntareu un altre cop? Molt fàcil, per diverses raons:
A tothom li interessen més les restes dels altres que les pròpies.
A Roma ja n'estan tips del Coliseum i totes aquelles pedres. Heu vist molts romans visitant les seves ruïnes?
A Roma, com que hi farem lloc, hi portarem les restes dels ibers.

Apunteu-vos al PUM!
Unificadors, unifiquem-nos!
www.pimpamPUM.com

Signat,
PUM - Partit Unificador Mundial
(Amb seu a Tarragona)

Comentaris

  • Això em sona...[Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 11-03-2006 | Valoració: 10

    jaja! Molt bo, amb ironia i humor. Ja veig que toques tots els temes, des d'una gota de suor fins a la "política". Això està molt bé... ets un tot-terreny amb molt d'humor! uf, me'n vaig a dormir que ja no sé ni què dic. jeje
    Petons!!!