Ploma de colom

Un relat de: Bhugh

Diu la jove poetessa que li plau enverinar-se amb el blau dels matins d'octubre i amb l'alè feridor de les primaveres nazis. També, quan fuma narcòtics, cosa que fa sovint, perquè li encanten els opiacis, abandona els lirismes de seminarista i s'aboca, passejant de nit pels carrers del poble, a la poesia porca, escatològica en alguns casos, d'una brutícia tal que deixa astorades les seves principals lectores, la major part de les quals són beates de missa primera. Tanmateix li ho perdonen pels magnífics versos amb què cada festa major lloa la bellesa de la verge de la vila i perquè saben que en allò més íntim i profund hi té una santa, santa que ara camina pels malaltissos viaranys de la perdició a causa d'un nòvio a qui molts acusen, a pesar de la manca de proves, de ser l'assassí del dia de Corpus. Crim atroç en el qual la mecanògrafa de l'escorxador va aparèixer degollada al lavabo del cafè amb tot de plomes de colom amarades de ginebra escampades per tot arreu. De res li serveix al mosso escriure càndids sonets que publica a la revista local i on, de vegades, encerta metàfores capaces de desvetllar puríssima emoció. Supura culpabilitat i hi ha una colla d'oficinistes rabiosos que la hi té jurada perquè n'hi ha algun que no s'està d'escampar que moltes nits l'ha vist ben borratxo al colomar de son oncle.

Comentaris

  • Un vocabular ric...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 31-01-2007 | Valoració: 10

    i un estil depurat que fan d'aquest relat una mostra de la teva habilitat per descriure i escriure.
    Espero que segueixis enviant relats que, com aquest, ens permetin gaudir una estona de bona lectura.
    Felicitats

  • Malgrat la poca...[Ofensiu]
    rnbonet | 29-01-2007 | Valoració: 10

    ...extensió delt text, s'endevina una força creadora forta, un domini del vocabulari i de l'idioma molt acceptable.
    M'han sorprés els paral·lelismes i les antítesis del qual es troba farcit.
    Bona sort en aquesta aventura. Salut i rebolica!
    PS.- Jo hagués escrit "colomers" en compte de "colomars". Una apreciació més, també personal.

l´Autor

Bhugh

9 Relats

20 Comentaris

9248 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
Prosista ponentí, postbarroc