Pleniluni

Un relat de: Xantalam

Remulla't tot en el meu llot de lluna,
esllenega't com aigua entre les sines
i prem amb força els dos illots que suren
són dos mugrons en l'oceà del clímax.

Esllavissa't en les meves carícies
com terra trencadissa i delicada
i ara no tinguis pressa, neda i entra
dins plenilunis darrera la seda.

Esquinça el llençol que cobreix el cos
oscil·lant i a redós des de segles.
Lliura't endins entre corredors tendres,

desferma llavis túrgids de passió,
vincla't sobre mi, mira'm tan serena
com lluna plena de la teva esperma.


Comentaris

  • Ying-Yang[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 30-03-2018 | Valoració: 10

    Bona vesprada Xantalam,
    He escrit un poema libidinós que porta per títol Pleniluni. Crec que deu estar al sortir a RC. I per aquelles coses he volgut saber si algú havia publicat un poema eròtic amb el mateix títol. He fet la cerca al Gogle i vet ací que m'ha sortit el teu que em sembla tota una revelació en el seu genere. Sort que el meu és yang i el teu ying. Perquè si no fos per aquesta oposada dualitat, llavors no sabria pas quin de tots dos poemes triar. Veig que fa anys i panys que no publiques.... Salut, Nil.

  • De la lluna dues[Ofensiu]
    lluis perealbert | 11-05-2009

    He tornat a mirar-me aquest poema, i las dos primeres líneas son d'una bellesa e imaginació de un nivell altísim. " el meu llot de lluna " guapiiiiiisim.

    Es el 4º cop quel miro.tinc papalluges el cor.

  • Esllavissada de...[Ofensiu]
    nuriagau | 30-04-2009 | Valoració: 10

    Les paraules, les metàfores i els verbs en imperatiu s'esllavissen al llarg del poema transmetent sensualitat i bellesa.

    Seguiré llegint-te per tal d'aprendre i gaudir. Jo ja m'hi fixo, ja... però...

    Felicitats pel poema!

    Núria

  • de la lluna dues[Ofensiu]
    lluis perealbert | 27-04-2009

    be. molt be. els illots que suren,

    neda i entre en plenilunis , i el final be, malgrat igual jo no posaria lo de l'esperma, un altre mot ?

  • Elegant[Ofensiu]

    delicat, eròtic...

    Bon poema!

  • Aix, xicona![Ofensiu]
    rnbonet | 25-04-2009

    Jo, més carnal, i directe a les banyes del bou, em quede amb els tercets que clouen el sonet.
    Què li hem de fer! 'La carn vol carn', que deia el paisà aquell que coneixeràs. Copiant la idea, ben clar, de l'altre més antic, un tal Ausiàs.

    Salut i rebolica!

    PS. I que en vinguen més com aquest.

  • Felicitats![Ofensiu]
    Elboigdelsmots | 24-04-2009

    Com que estic boig pels mots, tinc una debilitat malaltissa per algunes paraules...i "esllavisar-se", com potser saps, n'és una. No puc evitar-ho: la llegeixo en un poema o en un conte, i m'emociono. Gràcies per incloure-la en el teu magnífic poema!
    El boig.

  • Fidel | 24-04-2009

    M'oblidava !!. Caram!, si et regalen roses i tot !!!. Fantàstic.!!!
    Nota: no em facis molt de cas, m'agrada la ironia, a més és un bon recurs poètic, segons el context.
    F

  • El Poema ...[Ofensiu]
    Fidel | 24-04-2009

    ... és preciós. Les imatges marines ("oceà del clímax", "illots que suren") sempre són precioses i, si ens agrada la mar... encara més. "Esllavissa't" és un gran "plagi" (entre cometes, però els poetes ho fem sovint), sublim pel significat semàntic que té.
    De veritat, una de les meves assignatures pendents, la poesia eròtica; em vec incapaç. Gràcies.
    Fidel

    Per cert: sóc lluny, a anys llun de ser ualsevol eminència, ahahaha. Sóc senzill i quasi no tinc currículum. Ja parlarem...

  • de la lluna en farem dues en la mirada[Ofensiu]
    lluis perealbert | 17-04-2009

    Una de les poesies eroticas mes bones, que conenc.merçi

  • No ets una simple escriptora Xantalam...[Ofensiu]
    entortilligat | 15-04-2009

    ...ets una ESCRIPTORA...de profesiò!

  • al·literacions de pel·lícula[Ofensiu]
    Lechatnoir.. | 14-04-2009 | Valoració: 10

    M'agrada la cadència dels mots que utilitzes... Forces amb critèri la repetició de sons portant al lector a sensacions plaents i sinuoses...Molt ben buscades les al·literacions, de veritat.

    M'ha agradat molt llegir-te i descobrir-te. Sóc nova però t'apunto a la llista de lectures obligatòries.

    Enhorabona, et seguiré llegint!


    Nat.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140741 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic