Plaça Catalunya

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

PLAÇA CATALUNYA

Recordava els coloms que ocupaven la plaça
acudint amb vol prest al renovat festí,
l'oferiment de veces de nens o d'indigents
que semblaven gaudir. innocents, l'espectacle.
Recordava els coloms, els globus de colors,
la mà tendra i segura, protectora, de l'avi.
I en tots aquests records, una imatge que encara
va tornant als meus somnis: aquell vell adormit
sobre un banc i els coloms picotejant la roba
i ell que no s'immutava potser perquè la son
que el vencia era aquella de la que mai no es torna.

És ara que em plantejo què és la infància sinó
el punt on conflueixen totes les indigències?

Comentaris

  • Records d'infància...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 12-03-2009 | Valoració: 10

    que els anys hi afegeixen el vidre d'una perspectiva d'adult. Hi ha mirades al passat que hauriem de conservar així, només amb les imatges, perquè en realitat no és possible recuperar ni el pensament ni la interpretació d'aquells moments. M'ha fet gràcia perquè el teu poema m'ha fet recordar imatges de la meva infància, molt semblants a les teves.
    Una abraçada

  • els camins de la tornada[Ofensiu]
    franz appa | 25-01-2009

    Poesia de l'experiència, en la primera llarga estrofa, si se'n pot dir així a la primera sèrie d'onze versos, i el pensament que remunta un vol filosòfic a partir del material evocat, en els dos darrers versos.
    Aquesta conclusió, en dos llargs i elegants versos, ens fa plantejar la manera en què assimilem les experiències a les que assistim amb la innocència i manca de barreres de la infància, l'edat de la curiositat infinita i la indefensió de les construccions mentals encara en beceroles, qualitats ambdues que agermanen els nens i els indigents.
    Potser uns han perdut els que els altres han de guanyar encara, però tal vegada enmig d'un camí agitat, ple de soroll i de fúria, que diria el bard, no és clar quina és la direcció de tornada i quina la de vinguda. Sobretot en els somnis que el poeta ens reviu i on reviu les imatges llunyanes de la infància.

    Salutacions,
    franz

  • Antoni![Ofensiu]
    F. Arnau | 25-01-2009 | Valoració: 10

    Encantat de llegir aquest poema teu,(el primer de l'any nou) amb els teus magnífics decasíl·labs, i amb l'enyor de l'infantesa com a tema poètic. Com sempre, te n'has sortit amb escreix, i has fet uns versos plens de tendresa pel temps que ja no tornarà mai més...
    El temps de l'indigència!
    Una forta abraçada!
    FRANCESC

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

145321 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).