Pessoana (3)

Un relat de: Antoni Casals i Pascual
El silenci és també un soroll que estremeix,
un reflex d'atmosferes inerts que ens ofeguen,
un llampec que s'esmuny i travessa la lluna,
amagant-se en la cara invisible de l'astre.
Mentre plou s'interromp la paraula i el dia
va exercint, violent, el domini ferèstec
sobre tots els destins que es recreen als somnis
que, obligats a oblidar, hem cregut no tenir.
¿És possible sentir un dolor intensíssim
per motius tan banals que és difícil escriure'ls
sense haver de sofrir la vergonya, el ridícul
de mirar-se en miralls només fets per l'escarni?
Afeblits i embriacs de nosaltres mateixos,
assistim al triomf de les vides perplexes.

Comentaris

  • Amargors[Ofensiu]
    franz appa | 22-04-2011

    La perplexitat de la maduresa es reflecteix en aquests poemes dedicats, o inspirats tal vegada, en el poeta lisboeta: la pèrdua de la capacitat , no de somiar, sinó de perseguir els somnis, la pàl·lida i malenconiosa introspecció, els omnipresents miralls on ens anem fent més i més estranys.
    Poemes, com sempre, per absorbir amb l'agradable, profund, delicat regust amarg de les tasses de cafè (si pogués ser, a una terrassa de cafè a la Baixa).
    Salutacions,
    franz

  • Silenci de necessitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 29-03-2011 | Valoració: 10

    Hola Toni. Una reflexió reflexiva, d'aquelles que fan reflexionar... en silenci. Pobre Pessoa, estàtua davant el Cafè La Brasileira, a la Plaça del Chiado lisboeta, tan sorollosa de cotxes, tramvies i gent sorollosa d'arreu. El silenci com una necessitat vital avui dia, un desig per gaudir i retenir-lo. Quin gran poema! Veig que continues cuidant molt la forma i és admirable com ho fas. Tenacitat del bon poeta. Una abraçada.
    Aleix

  • Gràcies Antoni!!![Ofensiu]
    F. Arnau | 24-03-2011

    Hi ha que veure el que dóna de si "El llibre del desassossec" del Pessoa... És un dels meus llibres de capçalera. L'enhorabona pel poema... Magnífics decasíl·labs!
    Una abraçada!
    FRANCESC

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

145341 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).