Paraules d'aigua

Un relat de: Xantalam

Plou fa estona
amb una cadència rítmica
monòtona
en oferiment letàrgic
Des de la finestra
observo les gotes d'aigua
que llisquen i corren
per la superfície translúcida
Gotes que ballen
zigzagades vives
signes canviants
com si algú gargotegés
un jeroglífic acuós
En un instant de lucidesa
atanso els llavis
l'alè càlid dibuixa un cèrcol
i es revela
com tinta invisible en un pergamí
el que esdevindrà.
Davant dels meus ulls
que ploren.

Comentaris

  • entre atípics (típics) àpats[Ofensiu]
    kispar fidu | 26-12-2008

    de nadal, es poden trobar aquells moments que permeten fer tot allò que amb les presses hem de deixar de banda en ocasions. I aquests dies està sent el meu cas! Avui m'he pres un dia tranquil, de voltar per casa, i perdre'm de nou entre Relats.

    Veig que els Reptes formen gran part (o la totalitat!) del teu raconet! La veritat és que són un gran exercici i ajuden a millorar! Com diu el nom: són reptes!


    Jo també vaig participar a aquest repte de Corren. L'aigua és ràpida, sempre circula. Les paraules fetes d'aigua també deuen córrer ràpid pels carrers (i els records); com el ritme de la cançó.

    m'agraden els versos
    "l'alè càlid dibuixa un cèrcol
    i es revela
    com tinta invisible en un pergamí
    el que esdevindrà."


    tinta invisible que revela allò que esdevindrà. (Una bona combinació: Revelar el futur, un impossible gaire bé. Amb tinta que no es veu, ho posa encara més difícil. Un conjunt místic, poètic.) m'agrada.

    Quins comentaris més estranys em surten avui! deu ser cosa de dies sense practicar!


    ens seguim veient per aquí!

    que vagin bé aquests dies (i tots!)

    kispareta

  • Sens dubte,[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 27-08-2008

    l'aigua dona molt de joc per fer poemes i histories.

    Trobo que has descrit molt bé tot el procés de la pluja i els vidres, amb molta emoció.

    (Per cert, en resposta a la teva pregunta sobre Baudelaire sí que hi ha una traducció al català de "Les flors del mal". L'ha fet en Jordi Llovet i l'ha publicat Edicions 62 en edició bilingüe. Està molt bé).

  • La pluja....[Ofensiu]
    rnbonet | 17-06-2008

    ...monòtona, rítmica, sempre ens transporta a un món imaginari i viscut.
    Són mots, con tu dius, de canvis constants, de jeroglífics interminables i no mai resolts, de finestres obertes a un 'potser' que esperem.
    Bona pluja, i....
    Salut i rebolica, xicona!

  • Hola Xantalam[Ofensiu]
    Naiade | 08-06-2008 | Valoració: 10

    Ja t'havia llegit en algun repte, però encara no havia entrat ala teva pagina i m'ha sorprès alegrement la forcà amb que has entrat. Fa il·lusió posar cara a la poesia.
    M'he decidit per comentar-te "Paraules d'aigua" perquè m'encanta sentir i observar la pluja com cau. I has expressat tan bé el que se sent en aquets moments on ens deixem anar en silenci gaudint d'aquesta meravella que la natura ens ofereix i la imaginació es deixa guiar pel que veiem i sentim a ralentí. Molt encertat la manera com l'has acabat.

    Una forta abraçada per tu i la familia

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140851 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic