NO SERÀ UN SOMNI

Un relat de: Materile


NO SERÀ UN SOMNI

Pujo a poc a poc els graons, amb paciència i constància. Aixeco el cap i albiro les quatre barres vermelles que ens recorden la sang vessada durant generacions.

A la meva bandera

...
Ignoren que tu tens força
i que aquí som catalans;
que enfront dels lleons rampants
que ostenta el Drap de Castella,
posaràs en contra d’ella
l’arma més forta i ufana:
la Bandera Catalana
—quatre barres i una estrella!—.

Sklat. Barcelona 15-VIII-1924
Poema publicat a Germanor, núm. 288, pàg. 6, 1 d’octubre de 1924

No, aquest cop no serà un somni. Són massa anys somniant. I diuen que si sempre somnies el mateix acabes materialitzant-lo. Aquesta vegada es materialitzarà: és el somni de tots! És el futur dels nostres fills, dels nostres néts i dels besnéts...

...quatre flames enceses a migdia!
I en el forat que un enemic li fes
miraculosament hi lluiria
un bell estel per no apagar-se més.
Josep Carner

Continuo pujant, i pel camí, hi trobo molta gent, cada vegada més. No estic sola; em somriuen, hi ha complicitat i confiança. Un munt d'estelades ens esperen. Alguns han arribat abans, ja fa molts anys, i encara no veig el final.

Molt a poc a poc, tots convergim; i continuem pujant un graó, dos, tres... mils! Ja falta molt menys. Se senten veus, criden, cridem, i pugem. El final és molt a prop. La meta és a tocar. Tres-cents anys caminant cap a la llibertat, la llibertat que ens van robar amb traïcions, mentides, enganys, morts... La traïció anglesa va fer vessar litres i litres de sang i s'endugué vides i més vides: destruí una nació única i ens entregà al nostre botxí borbònic. Des de dalt, 1714, esperen que acabem aquesta guerra que ells no van poder acabar i que cada 11 de Setembre ens recorden. Les ferides no es curaran fins que no ens retornin la llibertat i l'honor.

Continuo pujant, veig llum, molta llum: Catalunya brilla i somriu. La gernació empeny cap a munt amb crits i cançons. Hem d'acabar aquesta lluita que fa 300 anys que dura. Els nostres fills, els nostres néts i els besnéts han de viure en una Catalunya lliure, sense odis, sense morts!

Aquest any, no serà un somni, serà una realitat.


"Al Fossar de les Moreres no s'hi enterra cap Traïdor, fins perdent nostres Banderes, serà l'Urna de l'Honor"

Poema de Frederic Soler (1839-1895)


Ampla és Castella

Ampla és Castella, i com un palmell
té la durícia d’aixecar l’espasa.
El braç és las i no el mena cervell;
la gola és seca i la set no li passa.

Ampla és Castella, el seu ressò un gemec,
té la sordesa de massa escoltar-se.
La veu dels íbers és ronca d’ofec
i ella no els sent: només vol rebolcar-se.

Joan Salvat-Papasseit

A la Senyera

...
que tremoli quan cantem
al damunt amb una estrella
i si un jorn diu que lluitem
correm tots al voltant d’ella.

Josep Guibernau

VISCA CATALUNYA LLIURE!!!
11 DE SETEMBRE DE 2012
MARIA TERESA GALAN

Comentaris

  • Com una riuada[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 20-10-2012 | Valoració: 10

    També jo desitjo que aquest NO creixi com una riuada i sigui imparable. M'ha fet molta il·lusió el teu amable comentari al meu poema "L'última primavera", perquè n'has copsat la tristesa i això no era fàcil en un poema ple d'imatges personals que parla del últim periode menstrual d'una dona i del sentiment de perdre la fertilitat, la pluja roja és l'activitat ovàrica que permet l'embaràs, la pluja blanca la llavor de l'home i la pluja negra la tristesa. Moltes gràcies!

  • Unaquimera | 26-09-2012

    I en tornar ( de les vacances, de la Festa Major d’aquesta ciutat i de la meva conseqüent i anual desconnexió de la xarxa ) em trobo amb la teva afirmació contundent: NO serà un somni, aquest cop NO ho serà.

    En efecte, sembla aquest cop s’hi senten prou veus com per desvetllar les oïdes més sordes, i s’hi mouen endavant tantes persones que resulta impossible negar el motor comú que les impulsa i el sentiment que li serveix de combustible a l’acció: tu ho has recollit perfectament!
    També l’has guarnit amb versos bells, molt sentits: bona combinació!

    T’envio una abraçada per celebrar el nostre retrobament i la tardor acabada d’estrenar,
    Unaquimera

  • molt bé maria teresa...[Ofensiu]
    joandemataro | 17-09-2012 | Valoració: 10

    saber que aquesta lluita ja la van començar els nostres avantpassats encara ens dóna més força

    un bon treball
    abraçades !
    joan

  • No, aquest cop no és només un somni[Ofensiu]
    Illadestany | 15-09-2012 | Valoració: 10

    No, aquest cop no serà un somni. Ara hi som molts, moltíssims, i més que hi serem, i a la fi hem estat nosaltres, el poble, qui hem donat lloc a L'Assemblea que ens ha guiat, i a la fi hem assolit que ens escoltin alguns polítics-de moment, els catalans-, i el nostre President.
    No, aquest cop no serà un somni, i ja no ens aturarem fins a retornar-nos a nosaltres mateixos la llibertat que ens han robat durant gairebé 300 anys.
    Visca la nostra terra i visca la nostra estimada llengua!
    Una abraçada de llibertat
    Illadestany

Valoració mitja: 10