Monstres de la ment

Un relat de: aurora marco arbonés

I
Tinc racons de dolor amagats al cervell
que es desvetllen furients en bressolar-me el son,
com burletes follets brivallment em turmenten,
petits Pucks encauats dins de l'oníric món.

Desenterren rosecs capbussats en l'oblit,
desempolsen fantasmes rebutjats per la ment,
desensorren angoixes que el temps ha desertat,
exhumen els cadàvers colgats al subconscient.

La nit esdevé cova on habita la fera,
paisatge desolat, surrealista espai,
desig al·lucinant en simbòlica esfera
que rodola arrasant el que em resta de seny.

La nit és una sala on dansen les quimeres
embogides, macabres, perbocant bafs de foc;
els peus se'm paralitzen en el deler de córrer
i en la gorja nuada s'estanca un esgarip.

Dels esperits mofetes m'allibera l'aurora,
deessa de la porta que obre al sol ixent,
m'espolsa les angúnies, dels monstres em deslliura
i em restaura la calma sa llum benefactora.

Comentaris

  • Atac nocturn[Ofensiu]
    Unaquimera | 15-02-2011 | Valoració: 10

    Els fantasmes afloren, com per art de màgia, quan els conscient baixa la guàrdia... i des dels racons del dolor, salten al ring de la ment o del cor.
    És el son qui ha fet sonar la campana que els ha desvetllat dels descans de l’oblit, i llavors els records adormits han despertat, han assaltat la fortalesa de la pau interior aprofitant les ombres de la nit i ens han invait...
    Però arribarà l’aurora, la claredat, el sol, i els fantasmes tornaran a la masmorra...

    T’ofereixo ara mateix la meva formula particular per a la defensa davant aquest atac. Només cal dir, en veu alta i amb decisió: Abracadabra!
    Ja em diràs què et sembla com a remei...

    T’envio una abraçada diürna,
    Unaquimera

  • La nit...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 04-11-2008 | Valoració: 10

    la manca de llum i els nostres fantasmas s'alien per a perturbar-nos la son, com si sabessin que és el moment propici perquè aflori la nostra feblesa. Tots els monstres es posen d'acord, aprofitant aquelles hores que resten fins a la matinada, quan la llum tornarà a vèncer totes les angunies i els malsons. Un poema que ho descriu amb exactitud, amb els mots adients i un estil impecable (t'aniré llegint, que ja veus que encara vaig una mica endarrerida)
    Una abraçada

  • La ment pot ser un monstre, també...[Ofensiu]
    Xantalam | 22-10-2008 | Valoració: 10

    Descrius un món oníric angoixant del que només et deslliura la llum del dia. Utilitzes moltes imatges, ben trobades, que enriqueixen el poema, el fan molt visual.
    Ha estat un plaer llegir aquest poema teu!

    Una forta abraçada,

    Xantalam

  • Fantàstic repàs[Ofensiu]
    RATUIX | 20-10-2008 | Valoració: 9

    dels camins i hores fosques que tots podem patir. Els monstres de la ment i de la nit no marxen sempre amb l'infància. Els supervivents són els que saben que s'ha d'esperar l'albada. Bellíssim, felicitats.

  • No podies...[Ofensiu]
    Paraula | 17-10-2008 | Valoració: 10

    ...haver-hi estat més exacta; m'he sentit, per un instant, identificada amb el que escrius. I és que hi ha somnis que ens mostren el que no sabem o volem ore: en aquest cas, la por.

    Enhorabona, bonica. Intentaré llegir-te més a sovint quan tinga temps.

  • La por no està en la nit, roman dintre nostre[Ofensiu]
    Fifo | 16-10-2008

    Alguns nomes sabem fer rimar - i no sempre - paraules que si no estan juntes no tenen cap sentit, son d'un llenguatge corrent. Tu entre altres, a part del significat dels relats o poemes, feu que les paraules per si soles, produeixi'n sensacions. Com notes musicals que apart del so, fan vibrar quelcom dintre el nostre esperit. Gracies. Josep

  • La ment[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 15-10-2008 | Valoració: 10

    pot arribar a crec tot tipus de coses, ds de monstres i esperits, fins a relats tan originals, irreal, però extraoridnàris. M'agraden molt les coses irreals li fan un toc de gràcia a les coses.
    Gràcies.

    Salut i records.
    ullsblaus1

  • Em posa la pell de gallina[Ofensiu]
    Judas Escariot | 14-10-2008

    imaginar-me que el meu món dels somnis fora així, i si així és el seu permeti'm que me'n compadeixi amb tot el cor sencer. Es bonic el poema però massa trist el que conta com perquè la meva atenció es fixes en banalitats superficials en comptes de submergirme tot jo al seu món dels somnis, plè d' angoixes, pors i vells fantasmes. Tenim tendència a no voler saber res del que ens fa patir. Però mai és tard per fer net i que el record del que us va fer patir, no revisqui resuscitant el patiment cadacop que recordeu.
    El món oníric és tan sols un mirall, que sigui bell o no depen del judici de qui el contempla.
    GRàCIES

  • No tinc artrosi a les mans[Ofensiu]
    entortilligat | 14-10-2008 | Valoració: 10

    la tinc a l'I.R.P.F.

    Petons...que rima amb co(t)ons

  • Llegir-te es sempre[Ofensiu]
    entortilligat | 14-10-2008 | Valoració: 10

    aprendre i gaudir i veure el món d'una manera mes maca k mai.

    Ara que la ment, potser la tendriem de tenir com els "felissos" personatges de Down. Ens fot cada enbolic que es massa.

    Una abraçada sense apretar massa, que l'hernia discal...

Valoració mitja: 9.88

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251601 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.