Maria Teresa.

Un relat de: La Banyeta del badiu

La M. Teresa, una noia maca, dolça, tenia uns grans rínxols tan negres i lluents com els seus ulls vius i estimats.

Filla única, de tarannar suau, amb les idees molt clares, que sap el què no vol, però callada, per no ferir mai..
Filla d'una família molt benestant, amb una gran casa i una gran finca per estiuejar.

La pubilla de tarannar suau i dolç, per no ferir a ningú, és deixa portar.
L'estimen tant que, sense voler l'aclaparen, tant d'amor pot escanyar.
Tota la família pel seu bé l'aconsella : - Vigila !. No facis això !. No facis allò !. Una senyoreta això no ho pot fer ! .
Ella calla i no replica, se'ls estima massa.

Morí la seva mare, i mestressa de casa és va quedar.
Portà la casa amb mestria i amb molta dignitat. El pare el té molt ben atès, però ell, creu que això ja és el que pertoca, i no li dóna cap importància.
Ella, ha renunciat a fer la seva pròpia casa, " ha de tenir cura del seu pare !!".

El pare amb els anys, cau molt malalt, la filla tota abnegada, en té cura i el mima.
Ara, ell comença adonar-se'n que la filla que té, és ... la joia més preuada !!.

Al morir el pare, ella viu amb els seus records i al no haver perdut el seu tarannar suau, comprensiu, dolç i emprenedor, és UNA DONA, amb majúscules, molt i molt estimada.


Per tu M. Teresa Riembau i Ribes,
cosina del meu pare i amiga meva.


Comentaris

  • doncs...[Ofensiu]
    Capdelin | 20-12-2005 | Valoració: 10

    gran dona, senyora, filla... gran persona!!! un nadal etern en el seu cor
    i per a tu, bones festes i que els torrons no enfarfeguin aquesta creativitat que tens.
    una abraçada!

  • mmhhh[Ofensiu]
    laia | 17-12-2005

    espero que la maria teresa almenys hagi pogut tenir una mica de llibertat, i hagi pogut estar una mica per ella mateixa... pq aquest tarannà suau i dolç també se'n pot beneficiar ella!
    entranyable la maria teresa, desperta compassió i tendresa...

l´Autor

Foto de perfil de La Banyeta del badiu

La Banyeta del badiu

150 Relats

452 Comentaris

180382 Lectures

Valoració de l'autor: 9.64

Biografia:
Badalonina de soca-rel.
Amb ànima de Palamosina.

web. importans per mi :

www.hospitalitat.org
Ajuda al nostre proïsme sensa paternalisme.

www.altarriba.org
www.protectoramataro.org

Ajuda als amics de 4 potes, ens estiment desinteresadament, Ells també tenen sentiments. :-)


M.Pilar Rovirosa i Sánchez.
- La Banyeta del badiu -