Pa de pessic a la Mediterrània

Un relat de: La Banyeta del badiu

3 ous macos de gallina feliç, que mengi a l'aire lliure i al sol d'una masia amb molt de terreny per corre en llibertat.
100 gr. de sucre natural que no estigui manipulat.
200 gr. de farina de blat, que l'espiga hagi estat daurada al aire i al sol de la Mediterrània.
60 gr. de llevat de forner, per fer la massa esponjosa.
mitja llimona sencera, polpa i suc, amb l'aroma fresc dels camps de cí­trics
Un raig d'oli d'oliva extra verge (si és possible arbequina).
50 gr. de nous i 50 gr. d'ametlles torrades, dels pagesos catalans, res dels de fora de casa.

Els ous es baten amb el sucre, la farina, el llevat, l'oli i la llimona abans passada per el mini pimer. Tot molt ben batut,
al final s'afegeixen les nous i les ametlles esmicolades a trossets petits, no fetes pols. Tot ben batut !.
S'unta el motlle amb mantega de llet de vaca (de ramader català ), res de margarines.
En la SUPERCHEF uns 50 minuts, deixar-ho reposar, I ... QUE APROFITI !.


Comentaris

  • Jo, xicona...[Ofensiu]
    rnbonet | 11-07-2007

    ...variaré una mica l'origen dels ingredients. Els posaré un polsim al sud, amb el teu permís. I, de ben segur, que el 'pa de pessic' també m'eixirà d'allò més bo, amb l'escalfor del forn valencià, recepta 'nordebrenca' i ganes d'embolicar-me a l'assumpte...
    Salut i rebolica, xicona!
    PS.- I a fer dolços i pastissos! ("Malgré colesterolis faecundis").

  • LA BOCA SE'M FA AIGUA...[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 11-07-2007 | Valoració: 8

    UNA BONA RECEPTA I BASTANT A L'ABAST DE TOTS SI TENIM CURA DELS INGREDIENTS QUE HI POSEM. POT SORTIR-NOS UN PÀ DE PESSIC A LA MEDITERRÀNIA, O BÉ UN PA DE PESSIC DE LA CATALUNYA CENTRAL QUE TAMBÉ COLLIM BONA MERCADERIA... BONISSIM!

l´Autor

Foto de perfil de La Banyeta del badiu

La Banyeta del badiu

150 Relats

452 Comentaris

179943 Lectures

Valoració de l'autor: 9.64

Biografia:
Badalonina de soca-rel.
Amb ànima de Palamosina.

web. importans per mi :

www.hospitalitat.org
Ajuda al nostre proïsme sensa paternalisme.

www.altarriba.org
www.protectoramataro.org

Ajuda als amics de 4 potes, ens estiment desinteresadament, Ells també tenen sentiments. :-)


M.Pilar Rovirosa i Sánchez.
- La Banyeta del badiu -