Mans, mans a les mans

Un relat de: La Banyeta del badiu

Mans menudes, rosades i molsudes les del nadó.
Mans tacades per l'edat.
Mans grans, aspres, ungles negres, la dels treballadors que fan les feines més feixugues, les més ingrates, les que no vol fer ningú.
Mans de dona, poc curoses de tant de treballar, per poder tirar la casa endavant.
Mans de senyoreta, impol·lutes, nacrades, no saben fer res, res les espatlla, moriran marcides com un lliri sense aigua.
Mans brutes, plenes de corrupció i poder, menyspreen tot el que toquen, tot el que toquen ho podreixen, tot ho fan pel seu bé.
Mans blanques, encara que siguin treballades, fan el bé, curen nafres, toquen misèries, només el seu sol tacte ja guareix.
Mans que parlen al gesticular.
Mans tancades, eixutes, ermes, amb violència i rancúnia.
Mans obertes saludant, dient hola o adéu, fent un gest d'amistat.
Mans obertes amb el palmell amunt, demanant, una mica d'escalfor un petit gest.
Mans entrellaçades, si son d'un mateix, resen, supliquen, preguen .
Mans entrellaçades entre dues persones, donant-se suport, escalfor, amistat, amor, compartint sentiments.
Una ma darrera una altre agafant-se amb germanor, moltes mans ben avingudes, moltes mans fan una sardana, moltes mans fan un país, moltes mans netes, fan la PAU.

Comentaris

  • mans que escriuen relats com aquest!![Ofensiu]
    Noia de vidre | 03-09-2006 | Valoració: 9

    felicitats!!!!
    m'ha agrdat amb una mica de originalitat i tant tipus de mans.
    besades

  • Mans que escriuen teclejant[Ofensiu]
    Unaquimera | 29-05-2006 | Valoració: 10

    T'anava a comentar un altre text ( ho deixem per un altre dia, val? ) però aquest m'ha robat l'atenció: m'ha agradat molt!

    He acabat mirant-me les mans... Trobo un gran punt al teu favor que les teves paraules puguin traspassar la pantalla i arribin fins al cor del lector... lectora, en aquest cas, i gratament sorpresa, per cert!

    He de llegir més coses teves, però de moment t'envio una bona abraçada,

    Una quimera

    Em permets la curiositat? si? doncs... per què "la banyeta"? disculpam...





  • Impresionant i original![Ofensiu]
    Maria Pilar Palau Bertran | 14-05-2006 | Valoració: 10

    Quina imaginació!
    Mans que aplaudeixen poemes com els teus, mans que fan ganxet ;) , mans que fan rodolins, mans que abracen amb bona amistat...
    Sempre tan genial en tot amiga meva, no hi altre com tu.
    Una abraçada i 10 petonets de més a més.

  • mans...[Ofensiu]
    Capdelin | 06-05-2006 | Valoració: 10

    que acaronen, mans que peguen, mans que maten, mans que diuen adéus... mans de banyeta de badiu que escriuen versos com els teus!
    una abraçada!

  • Ben pensat![Ofensiu]
    Ilargi betea | 04-05-2006 | Valoració: 9

    M'ha agradat molt aquest relat que parla de mans, perque normalment no hi parem massa atenció i ens parlen més del que ens pensem.
    Has tingut una bona idea i has sabut desenvolupar-la bé, amb un final bonic: la PAU.

    Les meves preferides... les mans dels nadons, tan grassonetes, molsudes, i tenen aquells clotets al dors que són per menjar-se-les!

    Una abraçada, molta màgia i una apretada de mans!

Valoració mitja: 9.6

l´Autor

Foto de perfil de La Banyeta del badiu

La Banyeta del badiu

150 Relats

452 Comentaris

180190 Lectures

Valoració de l'autor: 9.64

Biografia:
Badalonina de soca-rel.
Amb ànima de Palamosina.

web. importans per mi :

www.hospitalitat.org
Ajuda al nostre proïsme sensa paternalisme.

www.altarriba.org
www.protectoramataro.org

Ajuda als amics de 4 potes, ens estiment desinteresadament, Ells també tenen sentiments. :-)


M.Pilar Rovirosa i Sánchez.
- La Banyeta del badiu -