Madrigal XIII (Recordes quan...?)

Un relat de: Silència

*
Recordes quan els teus ulls es van omplir de xiuxiueigs de lluna
Mentre oferies a la meva boca el dolç nèctar delirant de l'Elisi?
Recordes quan modelava entre els meus llavis
La tibantor del teu deler fet d'aigua i terrissa clara?

Recordes quan el repòs entonava melodies apreses durant l'alliberació
Del cos captiu, tot just abandonat al mossec més tendre
I un raig desprès ens visitava amb els corpuscles de les albes paraules descobertes?:
Rèiem llavors desvetllant els secrets de l'epidermis, enlairades les ànimes de llibèrrima joia.

Recordes quan l'atmosfera se sadollava amb la flaire de la teva mirada
De llacuna plàcida i el meu cor aturava el batec per nedar-hi i fer navegar els besos
Érem temps d'ambre a la deriva dels marenys on brunzien les hores
Agitant èlitres de seda sota l'oreig cadenciós de l'alè.

Recordes quan els mots s'absentaren perquè les boques fossin més àvides?

Comentaris

  • L'oreig cadenciós de l'alè[Ofensiu]
    franz appa | 26-07-2008

    Des del temps que contempla l'ahir, immediat o potser allunyat, el temps en què el requeriment de la memòria vol salvar de la mort perpètua de l'oblit, les paraules de l'amant, com un xiuxiueig, conformen aquest cadenciós poema, com el mateix oreig de l'alè que sospira en l'absència.
    Ritme pausat que deixa que circulin els mots en l'aquietada i serena nostàlgia, pessigant en les descobertes de paraules que cerquen desvetllar "els secrets de l'epidermis", i, en efecte, desen les emocions suspeses, talment "enlairades les ànimes de llibèrrima joia".
    Que la joia tapi el pou de la nostàlgia i l'angoixa de la distància. Quan el contacte ha traspassat la barrera i el volum dels cossos captius, poden sorgir aquestes aproximacions, aquestes immersions. I una mirada pot denotar una flaire, i una flaire una mirada.
    Salutacions,
    franz