L'orella

Un relat de: Pep Homar i Giol

Fa dies que em fa mal l'orella, hauré d'anar al metge. No m'agrada anar al metge, a vegades et troben el que no tens. Però l'orella, fa dies que em fa mal, em molesta, em sembla que fins i tot la tinc inflamada. Trucaré al CAP per demanar hora.
- CAP d'Horta, digui'm ?
- Bona tarda senyoreta, truco per demanar hora...
- Molt bé, per quin doctor ?
- Doncs...no ho sé...em fa mal l'orella....
- Per a l'otorrino ?
- No n'estic massa segur. És un dolor estrany, em sento el pavelló auditiu inflamat, el que em fa mal és el pàmpol, m'entén ?
- Si, una mica, el millor és que el visiti el metge de capçalera i ell ja l'adreçarà a l'especialista que li correspongui, d'acord ?
- D'acord.
- Doncs fixi's quina casualitat, el doctor Falguera te una hora lliure avui mateix, a dos quarts de set, li va bé ?
- Mmmmm.... si. A dos quarts de set amb el doctor Falguera.
- El seu nom si us plau ?
- Ponç, Ponç Sifasol.
- Molt bé senyor Sifasol, fins a dos quarts de set.
Estic empitjorant per moments, el dolor és punyent, insuportable, no sé si podré aguantar fins a dos quarts de set...
A veure, quina hora és ? Les cinc. Els nens arriben a les sis, la Mariona hauria d'estar a punt d'arribar, tant de bo que ella es pugui fer càrrec dels nens i jo podré anar al metge....
- Hola ?
- Hola Mariona, si que has vingut d'hora!!! He demanat hora per anar al metge, em fa un mal l'orella...
- Ja es veu, la tens ben vermella, sembla fins i tot una mica inflada, però només aquesta, l'altra se't veu normal..
- Si, l'altra no em fa mal, només és la dreta, però em fa un dolor insuportable...
- Descansa Ponç, vaig a preparar els berenars...
- Molt bé, jo mentrestant faré unes trucades urgents....
La Mariona és estupenda, sempre està de bon humor, sort en tinc. A veure, deixa'm mirar a qui he de trucar....En Farlopa, pel tema dels robots nanomètrics, en Cutxipanda, pel tema de les píndoles retrovirals, en Onfre....no, l'Onofre ja el trucaré un altre dia... Em fa tant mal lorella que no sé si els podré trucar a tots.
-Ponç...vols deixar el telèfon d'una vegada ?
- Potser tens raó, fixa't que després de la darrera trucada m'ha costat teure'm el mòbil de l'orella, semblava que s'hagués enganxat...
- Hola!!!!
- Ei nens!!! Ja sou aquí ? Si que veniu d'hora avui !!!
- Si papa, és que hem anat al museu...
- Al museu ? A quin museu ?
- Al de....paleontologia... em sembla...
- I què ? Us ha agradat ?
- Molt. Estava ple de coses "guais"
- Ah si ? Com què ?
- Doncs, ami el que més m'ha agradat ha estat una col·lecció d'estampetes que ens han explicat que abans la gent les enganxava a unes bosses de paper i enviaven missatges als seus amics...
- I com es diuen aquestes estampetes ?
- Una paraula molt difícil... a veure si me'n recordo... Ah si !!! Segell. Quan la senyoreta ens ho ha dit hem rigut molt. Ens ha fet tanta gràcia que mentre esperàvem el teletransportador tots hem enviat la paraula "segell" per SMS.
- Ponç, deixa estar els nens, que faràs tard al metge....
- Caram, si que és tard...
- He mirat a internet els teus símptomes i em sembla que tens ventofonia.
- Ventofonia ?Si. Es veu que hi ha persones que de tant usar el telèfon mòbil pateixen i desenvolupen una inflamació de l'orella que fa que el pavelló auditiu esdevingui en una mena de ventosa que actua sobre l'aparell. Aquesta succió provoca uns dolors molt intensos. Ara bé, jo no t'he dit res, millor que el doctor Falguera t'examini.
- Mariona, no sé que faria sense tu...
- Això pregunta-li al meu pare, per alguna cosa em dic : Mariona Falguera.



Comentaris

  • ambre | 07-07-2006

    Un relat divertit i escrit amb molta gràcia.
    M'he divertit llegint-lo, sobre tot lo del segell, he,he, molt ben definit...

  • senzill[Ofensiu]
    peres | 07-07-2006 | Valoració: 9

    i directe, com ha de ser.
    Hi he passat una bona estona.

l´Autor

Foto de perfil de Pep Homar i Giol

Pep Homar i Giol

27 Relats

59 Comentaris

37486 Lectures

Valoració de l'autor: 9.35

Biografia:
Vaig neixer a finals d'octubre del 1962, es a dir, ja tinc una edat.
Sempre m'ha agradat escriure i voldria fer-ho més i millor, però per una banda no tinc més temps i per l'altra no en sé més.
Continuo buscant el temps i el coneixement amb interès.
Els meus éxits han estat un parell de concursos quan era jovenet i darrerament he estat guanyador del I concurs de Microliteratura de Santa Juliana, que organitzen una gent fantàstica d'Olot , vaig ser finalista del premi de contes Emili Teixidor l'any 2003 i he guanyat el Premi Set Plomes de Mollet del Vallès en la modalitat de narrativa catalana com a autor local.
Els meus fracasos, potser millor dit intents d'èxit, han estat tants que em faria pesat si us els expliquès.
Desde l'any 2005 sóc membre de la SCCFF (Societat Catalana de Ciència Ficció i Fantasia)
Si mai voleu comentar-me alguna cosa ho podeu fer a: pephomar@hotmail.es
I també podeu llegir-me a:
http://pephomar.blogspot.com/

Gràcies per llegir-me.