Llenguatge musical

Un relat de: jordiclusella

Em pots parlar en qualsevol idioma,
o fins i tot no dir res, i t'entenc.

A poc a poc o tan de pressa
com tu vulguis, que jo t'entenc.

De bon humor o de molt males,
em trobis com em trobis, t'entendré.

I és que no se que és el que amagues
entre tants quilòmetres de pentagrama
que sempre t'entenc, i m'encanta fer-ho.

Qui sap, potser estem fets d'allò mateix
i és per això que compartim el codi.

Comentaris

  • annah | 29-07-2005 | Valoració: 10

    és que perquè les persones s'entenguin, no calen paraules, ni gestos, ni mirades... la música també ens fa entendre.
    Pot semblar tan sols una quants gargots dibuixats sobre de cinc línies paral·leles, com un dibuix abstracte. Però interpretat pot crear un miler de sensacions... pot fer plorar, pot fer riure, pot fer somiar...

    Fantàstic!

    Anna

  • tema originalíssim!![Ofensiu]
    Capdelin | 07-07-2005 | Valoració: 10

    breu, profund, ple de fuses i de blanques, de silencis, de temps, de ritmes, d'estructures, de llenguatges, de sentiments, de fa, de sol, d'escales i graons, de versos sense paraules, de cinc estenedors on pengen notes que són els sons del món...
    m'ha impressionat, fantàstic!
    com ha dit la Pluja tant bé... la música ho és tot, però és tant desconeguda encara per a molts...
    una abraçada!!!

  • Quina gran veritat...[Ofensiu]
    Pluja | 07-07-2005

    És la màgia de la música la que m'atrapa, quan descobreixes que una nota està íntimament lligada amb la seva companya, que no és la sort la que les ha convertit en veïnes... Aquesta màgia que transmet sentiments... però que en realitat només són proporcions matemàtiques...
    Per mi la música és la totalitat... Tan física, però alhora tan volàtil...

  • Fantàstic[Ofensiu]
    brideshead | 21-06-2005

    aquest dialèg que has sabut fer entre la música i tu, entre tu i la música.... i m'ha transmès la idea que no calen les paraules.... que ella, per si sola, tant és si més depressa o més lentament, més forta o més fluixa, es fa entendre, i tu pots seguir-la, comprendre-la ella també. M'he imaginat com si parlessis amb una dona estimada,.... que la vols i pots entendre sempre, perquè ella sap donar-te tot el que tu necessites.

    PD. No sé si t'agrada la música clàssica. Si és així, et recomano el poema que "Grünewald" ha dedicat a Tchaikowsky..... és fantàstic, i el teu "llenguatge musical" me l'ha recordat. Fa pocs dies que el vaig llegir, i el vaig trobar encisador.

    Un petó, Jordi, i felicitats també per les lletres de Ismael Serrano..... potser si les llegíssim més sovint, sabríem fer un món millor!

  • el codi musical...[Ofensiu]
    ROSASP | 20-06-2005

    Batecs de vida, paraules universals.
    S'endinsa i pessigolleja l'ànima amb els seus dits de fada eterna.
    I arriba un moment que si escoltes amb tots els sentits i la deixes entrar dins teu, n'arribes a formar part.

    Salutacions i fins la propera!