L'ESTATUT

Un relat de: Joan Antoni Estades de Moncaira i Bisbal

Va l'espanyol de Castella
el que es diu remogut,
pequè,a Catalunya,l' Estatut
diu que és,una nació ella.
De dreta i també d'esquerra
s'han posats fet una fera
i ja ens tenen declarada la guerra.

"Esto no puede ser
España sólo hay una
y en manera alguna
puede mutilarse su ser".

Que hi anau d'entabanat
Rajoy Bono amb vostra mentalitat;
agrura donau al que és ell sensat.
Jo som de Mallorca i crec xerrar clar
o sigui que parlo català:
Al vostre Congrés i al Senat
el nom potser ens haureu ell retirat
i l'Estatut no dirà que Catalunya és nació;
però "señores" la veritat
és que de Salses a Santa Pola i de Fraga a Maó,
NOSALTRES SOM I SEREM SEMPRE UNA NACIÓ.
Cavaller de Moncaira
12 d'Octubre de 2005 Dia de la Verge del Pilar


Comentaris

  • Visca els jacobins[Ofensiu]
    allonsanfan | 27-01-2006

    visca visca visca

  • jajajaj[Ofensiu]
    allonsanfan | 27-01-2006

    Amb tots els respectes però crec que has parlat del terme COMPLETAMENT abstracte de Països Catalans. Què és un pas cap a la idependència? Com diu la Pauli millor no confondre sentiments i lleis!

  • I tan que parles clar![Ofensiu]
    L'escriptor mediocre | 27-01-2006 | Valoració: 10

    Tan de bo t'escoltin bé allà Madrid i entenguin d'una vegada per totes quina és la veritat!

    No t'aturis!

    Juseph

  • M'ha agradat molt![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 16-10-2005 | Valoració: 9

    Molt bé, Cavaller! Excel.lent Auca.

    Però trobo que obvies una cosa: que el 90% dels escons catalans (89%) hagin dit Sí al Nou Estatut.

    Tractes l'Estatut com si fos un problema només d'Espanya, i és d'Espanya i de Catalunya.

    El poema és bo i li donc molt bona nota, però li falta més informació, és reduit.

    En fi... Consti que només és una opinió.

  • instants | 14-10-2005

    Nosaltres no som ni serem mai una nació, perquè hi ha uns quants nos que som anarquistes de cor, d'esperit i de ment.

    Salut

  • Visca la nació catalana gran i lliure.[Ofensiu]
    Astut | 14-10-2005 | Valoració: 10

    Cavaller: Heu expressat magnificament els meus sentiments. D'haver escrit aquest poema una altra persona en parlarien segurament tots els diaris i televisions del país i de fora d'ell.

  • Pels que si sabem què vol dir nació[Ofensiu]
    angie | 12-10-2005 | Valoració: 8

    Els que formem part dels Països Catalans sempre hem dut l'estigma de gent tancada, quan sempre hem obert els braços a tothom, incloent a una llengua imposada, el castellà, que durant molts anys, va ésser la única. Tot i així, la seguim utilitzant obrint de nou l'espai als que es neguen a aprendre la nostra llengua.
    Senyors, pitjor per a vostés si no entenen el que defensem, defensem la terra, la cultura, la mare que ens va parir i nosaltres si que podem dir que parlem i vivim en català i també, en castellà, amb tot el que això implica. El fete de donar gran part del producte interior brut d'Espanya i no rebre compensacions per això, s'ha acabat. Encara n'hi ha molts que cobren jornals, estant asseguts a una cadira amb una tapa i una cerveseta a la mà, pagada gràcies als impostos que abussivament paguem des d'aquí. Bé, estic força indignada pel caire que està prenent això de l'acceptació de l'Estatut i crec que no s'enten perquè no interessa entendre-ho a tots aquells que han de transmetre-ho als ciutadans.
    Visca Països Catalans.
    P.D : Sóc nacionalista gens radical, però m'escalfa la mentalitat tant regresiva de la majoria dels que viuen fora les fronteres.

Valoració mitja: 9.25

l´Autor

Foto de perfil de Joan  Antoni Estades de Moncaira i Bisbal

Joan Antoni Estades de Moncaira i Bisbal

222 Relats

334 Comentaris

198947 Lectures

Valoració de l'autor: 9.01

Biografia:
Vaig neixer a França on els meus pares havien emigrat i quan tenia tretze anys venguérem a Mallorca d'on procedeix tota la meva nissaga.
A l'hora d'ara ja he passat la setentena d'anys. Per sang, adopció i sobretot convicció em consider mallorqui de socarrel i pet tant de llengua i cultura catalana i ho defensaré sempre. Ho he defensat al setmanari "Sóller" on ja col-laborava de petit visquent el seu fundador JOAN MARQUÉS ARBONA !Pinoi" - d'això han passat ja cinquanta anys. (Ho recordo per si acàs hi ha qui no ho sap o intencionadament ho hagués oblidat) També aquesta ha sigut la meva positura a la "VEU DE SÓLLER) i ja no diguem al quinzenal "L'ESTEL DE MALLORCA" que dirigeix i edita un entusiaste patriota del catalanisme que fuma en pipa com el santjoaner i ex-conserje de nit de l'hotel " Bahía Grande" nomenat Mateu Joan i Florit.
Ah que quedi clar que no sóc ni anti francés ni anti espanyol però sí anti centralista i anti jacobi.