L'Auca de la derrota electoral d'Aznar.

Un relat de: Unicorn Gris

L'auca de l'enfadós 2.

Aquest poema té com a títol complet: L'auca de l'enfadós 2; l'hereu del cagaelàstics; la derrota electoral de l'Aznar.

És, senzillament, una reflexió sobre l'actualitat alhora que una forma de fer passar una bona estona. No s'ha pretès fer una obra genial, només divertir una mica.

La història del poema és senzilla. Com a admirador que sóc de l'auca de l'enfadós (l'auca de l'enfadós fou un poema creat per Concepció G. Maluquer), aviat me'n vaig adonar que el Franco i l'Aznar tenien coïncidències com a "enfadosos". Els dos eren dèspotes "admirats pel poble" (diguem-ho així; pel seu poble), i, pels dos, els catalanistes resavem perquè se'ns els poguéssim treure de sobre. D'haver durat per llarg, qui sap les glòries que ens haguessin fet sobre Espanya aquests dos (i ho dic seriosament).

Per tant, era evident. Franco era el cagaelàstics, i l'Aznar el seu hereu. Només era començar a pensar, i que se'm ocorregués un poema.

Finalment n'he fet un. No diré que sia tant bo com l'Auca del cagaelàstics original, no diré que sigui un poema genial, però crec que està bé. En tot cas, aquí queda, com a paròdia d'un dels pitjors taps a la gola que ha tingut clavat el catalanisme (i, perquè no considerar-ho així? també Espanya l'ha dut ben clavat a la gola). I Aznar va ser elegit democràticament! Però en fi, crec que ara per ara és millor distreure'ns una mica amb el poema, les preocupacions ja venen soles. Aquí teniu L'auca de l'enfadós 2.

Nota posterior: el poema fou fet alguns mesos després de la derrota electoral d'Aznar el 14-M i alguns mesos abans de l'Auca de Rajoy.

El poema.

El sr. Aznar, gloria d'Espanya,
ens té penjats d'una canya,
i si la canya cau,
catalans adéu siau.

Amb el seu pla hidrològic ens seca,
l'Ebre, València i fins la Meca,
amb la tuberia i l'embassament,
i ens volen a tots rient!
La plataforma de l'Ebre es mourà
i l'Aznar, bon vent i a cagar!

I per emprenyar encara més, la Lou,
que els collons ben se'ns els cou!
Els fills dels rics arribaran a ses metes,
i pels pobres, les molletes!

La religió obligatòria a les escoltes,
que aquest gol, l'Aznar, ens el cola.
Entre Rajoy, Aznar i Franco,
de respecte, ni molt ni manco.

14 de març, fotem-li canya,
que ens juguem el futur d'Espanya,
visca la Catalunya gran i lliure,
en la que tots volem viure!

A Atocha i amb Irak,
l'Aznar l'han donat pel sac,
però com a l'Aznar tot li perdonen,
aviam si pel darrera, encara ens donen!

Els del PP han quedat segons,
guanya el PSOE per collons!

L'Aznar, de la derrota, no somriu,
no ens faràs mai més el viu!
És que Espanya ja no et vol,
i els catalans marquem un gol!

Els independentistes estan en acció,
i la fotran ben grossa, déu n'hi do!
Amb Aznar fora del poder,
no deixarem res per verd.

Amb Zapatero t'adormiràs?
No li'n facis massa cas.
Té l'Espanya eterna preparada,
i ens fotra una enredada,
si no ens posem tots d'acord,
en tenir Catalunya al cor.

Amb Carod, Saura i Maragall,
quant ens queda per fer, carai!
Ara sembla que tenim una possibilitat,
de fer-li a Espanya escac i mat.

Aznar, volies Franco resucitat?
Doncs "ho sentim", l'has cagat!
I aquests són els quatre fàstics,
de l'hereu del cagaelàstics!

----------------------------

Visita La Stoa: www.lastoa.com

Comentaris

  • amb bava...[Ofensiu]
    Capdelin | 22-07-2005 | Valoració: 10

    cara alta, veu forta i clara... les coses pel seu nom...
    auca, trobador de versos cantants a la plaça del mercat...
    fas una crítica irònica, sarcàstica, sense suavitzants ni light's condiments... amb pebre, molt de pebre, que els cogui allà on més dol...
    alguns sota terra, altres morts vivents... fantasmes d'ulls marins...
    que ens deixin tranquils i no ens podreixin la llum del nostre matí que ja desperta lliure cada cop més...
    una abraçada!

  • Bon escrit[Ofensiu]
    Joan Antoni Estades de Moncaira i Bisbal | 03-07-2005 | Valoració: 9


    Bon escrit i ben escrit.La qual cosa no significa que compartesqui al cent per cent la ideologia que transpua..Gràcies pel comentari que has posat a un dels meus poemes. De les dues compatriotes mallorquines que hi diuen la seva sols en conec i molt vagament una d'elles i la veritat és que la seva agressivitat em sembla de molt mal gust a no ser que vulgui despertar un cert antisemitisme que no se m'ha,gràcies a Déu, passat pel cap.Ara a mi no se'm diu si bravejo o deixo de bravejar.

  • No sé què dir-te, Conxa Forteza.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 03-07-2005

    No em malinterpretis, Conxa Forteza. Jo respecto totalment el lèxic mallorquí, crec en el que la web Diguem No anomena "Dignitat Dialectal". I si l'IES no accepta el dialecte mallorquí (amb tota la dignitat per aquest dialecte, perquè tothom en qualsevol llengua parla un o altre dialecte) doncs sincerament malament per l'IES.

    No tinc cap problema en que sigui en mallorquí el text.

    Ara no recordo el que vaig escriure (em pots linkar?) però possiblement feia comentaris intrascendents de sorpresa i punt.

    Si em semblés que el dialecte mallorquí o menorquí és infravalorable ho tindria clar, és a dir, no se'm despistaria.

  • et contest també aquí[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 03-07-2005

    no sé que t'has embolicat de si s'ha d'escriure en culte al poema d'en Joan, no anava la cosa per aquí, jo som la primera que pas de la normativa Fabriana i escric lèxic mallorquí encara que no estigui acceptat per l'IEC, són coses entre mallorquins que mos coneixem en persona fa més de 30 anys, m'agrada fer emprenyar els cavallers ...

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Unicorn Gris

Unicorn Gris

143 Relats

321 Comentaris

162192 Lectures

Valoració de l'autor: 8.96

Biografia:
Em presento.

Em dic Unicorn Blanc del Bosc, o Unicorn Blanc. També utilitzo, per raons pràctiques, els pseudònims de Crom el nòrdic, Unicorn Gris i Cuidador d'Ossets, si bé només posaré articles nous en aquest últim pseudònim i en aquest mateix en què ara em veieu (els altres noms d'usuari són de consulta i, en certa manera, d'emmagatzemament d'antics articles).

Els meus ideals són el catalanisme, la literatura, el món de la fantasia i l'acceptació de les normes socials que defenso, entre d'altres.

El meu nom de Facebook és
"Mark Corbera Mestres" .

El meu nom de Twitter és
"El Dorat"

El meu email és
webmestre2(arr.)gmail(punt)com

El conjunt de les meves webs (és a dir, de les webs administrades, moderades o dirigides per mi) es diu Portal Perenne, també anomenat "el Perenne" i està format, entre d'altres, per Lletra Perenne, també anomenada "la Perenne" .

La meva web d'articles es diu, com hem dit, Lletra Perenne i està a:
http://lletra-perenne.fandom.com/ca .

Actualment disposo de fòrum, el Fòrum Perenne, part de el Perenne, la direcció del qual és:
http://forum-perenne.foroactivo.com/ .

Podeu tenir accés a tots els relats de Lletra Perenne publicats a Relats en Català aquí:
https://lletra-perenne.fandom.com/ca/wiki/Lletra_perenne_Wiki#Continguts_del_Cosmos_Perenne_en_la_web_Relats_en_Catal.C3.A0

Els meus pseudònims a Relats en Català són: Unicorn Blanc del Bosc, Unicorn Gris, Cuidador d'Ossets i Cromelnordic. Observació: m'hagués volgut dir "Unicorn Blanc", però no podent fer-ho, em vaig fer dir "Unicorn Blanc del Bosc".

Que vagi bé!!!