La saviesa

Un relat de: pellpintada

Transcendent. La Putonita Martínes és una dona que, a la seva manera, és molt més profunda que tots els filòsofs junts. És un pou de saviesa. Com menyspreo els intel·lectuals afectats per la suposada transcendència dels seus enigmàtics pensaments! Al capdavall, intel·lectuals i putes fan el mateix: Pix i caca. A banda de la mort -l'eterna companya- l'acte fisiològic de l'evaquació, és a dir, l'acte de cagar, posa a tothom en el mateix nivell.
Estava dient que la Putonita Martínes és una dona sàvia. Posseeix molt coneixements sexuals, i puc dir, per analogia, que és una pèrit en aquesta matèria. Però la seva ciència va més enllà de la matèria pròpia de la seva professió de puta. Un aforisme que ara no recordo bé reconeix que la millor escola, on s'hi apren més que en cap altre, és la de la vida. I de vida la Putonita Martínes en té molta, com la d'un hom que hagi arribat als cent anys amb el cap clar. Ningú però la proposarà per a concórrer a una llista electoral. Cap Facultat la convidarà per a donar un clice de conferències. La saviesa, en realitat, i pel que he vist de la meva experiència, està silenciada pel coneixement acadèmic.

-L'amor de la meva vida fou un pescador de Calafell que no sabia de lletres però era tot un savi.
-Com la reconeixía la saviesa d'aquest home?
Com reconeixem la saviesa d'una persona illetrada?

Comentaris

  • Més clar l'aigua[Ofensiu]
    maite masachs vendrell | 11-05-2007 | Valoració: 9

    Més clar l'aigua, i el que no t'entengui, que si posi fulles, ets directe i aixó màgrada. T'aniré seguin.

  • ginebre | 06-05-2007 | Valoració: 10

    La saviesa està silenciada pel coneixement acadèmic!

    Estic d'acord amb tots els comentaris anteriors i només puc afegir que proposo "grafitar" tota paret pública amb aquesta frase.
    Segueixo llegint .

  • Lilith | 02-04-2007 | Valoració: 10

    D'intel·ligència n'hi ha molts tipus (emocional, social, pràctica, matemàtica, etc), de saviessa em sembla que només n'hi ha una. I aquesta la porta l'haver viscut i sentit. Tens un "nosequè" entre dur i tendre en el què escrius que m'agrada. Em sembla que ja no em queda cap més relat per comentar-te, hauràs de penjar alguna cosa nova jeje no voldria pas pressionar-te. Salut!

  • Una veritat com una casa de pagès.[Ofensiu]

    les paraules justes per a dir una cosa que tot sovint s'blida.
    M'ha agradat molt la darrera pregunta: fa mal de debó.
    Moltes gràcies.

Valoració mitja: 9.75