LA POTA DE CONILL

Un relat de: Antonio Mora Vergés
El dia 9.1.2023 començava el tractament de quimioteràpia, de moment el símptoma més evident és un pessigolleig a les mans que em deixa sense força. El relaciono amb el fred, ja que el contacte amb l’aigua de l’aixeta l’activa, i un entorn càlid el fa quasi desaparèixer, esperem que tot sigui això, oi?. El bon amic Pedro Mesa Gimenez, que ha passat ja per aquesta experiència, en deia que generalment aquests símptomes es redueixen o fins desapareixen passats 3 o 4 dies.

El tractament a casa son 4 pastilles de CAPECITABINA al mati i quatre al vespre durant 14 dies , i DEXAMETOSA en el mateix horari durant tres dies, i desprès d’una setmana de descans, un segon cicle el 30.1.2023

Em regalaven, amb la millor de les intencions, una pota de conill, val a dir que segons ,les llegendes, perquè sigui un poderós talismà (a més de donar sort, protegeix) i no un simple amulet, el conill ha de ser matat per un home guerxo en una nit de lluna plena, així també per una persona nascuda en la nit d'Halloween que no estigui casada.

Les llegendes asseguren que no té cap efecte sobre el seu posseïdor si no es compleixen certes característiques:

Havia de ser la pota esquerra posterior, ja que es creia que les potes posteriors tocaven abans el sòl que les davanteres.

Així com la pota havia de ser l'esquerra, també havia de ser portada a la butxaca esquerra.

El conill havia d'estar completament sa.

Agraïa l’atenció, i em col·locava la pota de conill a la butxaca esquerra.

Un cop a casa, m’adreçava al crucificat que m’havia acompanyant en els anys que exercia com advocat d’ofici, en un lloc discret del meu despatx.

I li pregava que vetlles per tota la humanitat, i molt especialment per la persona que em donava la pota de conill, amb la confiança de que m’ajudarà a superar aquest tràngol.

La pota de conill anava a parar a un calaix.



Comentaris

  • Tant li fa[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 18-01-2023

    Una creu, una pota de conill.. tant li fa si et dona confiança i esperança, Antonio.
    Que vagi tot molt bé.

  • La fe....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 14-01-2023

    poderosa i gratificant, acompanyada d'un amulet tan especialment utilitzat, segur que dibuixa un desenllaç propici. Un relat colpidor, ben escrit i de fàcil lectura.
    M'ha agradat molt Antonio.
    Salutacions i sort.
    Rosa.

  • BO TRACTAMENT[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 13-01-2023 | Valoració: 10

    Ens dius, en general, que tenir un talismà darrere, fa tenir millor salut. Has de tenir
    la confiança encertada que la pota de conill t'ajudi a estar bé de salut.
    Molt bona reflexió, sobre la sort.
    Que tinguis sort i endavant. Que et recuperis.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Creences[Ofensiu]
    Marina i punt | 13-01-2023

    No sé quina part de veracitat hi ha en aquest relat, no et conec. De tota manera, en situacions límit, tant li fa en quines creences o supersticions arribis a confiar, tot ajuda. M'ha semblat particularment curiosa la descripció de les característiques que ha de complir la pota de conill per aconseguir els seus beneficis protectors, no ho havia sentit mai.

    Salutacions

  • Ànims![Ofensiu]
    llpages | 12-01-2023

    Pota de conill, crucifix,... tot s'hi val per mantenir els ànims! I escriure, no deixis mai d'escriure! Sobre la malaltia, sobre el què vulguis, és una de les millors teràpies per enfrontar els mals tràngols de la salut. Una abraçada!

  • En què creure?[Ofensiu]
    Prou bé | 12-01-2023

    Tant se val! Cadascú s'agafa a alguna cosa quan estàs en un mal pas.
    Bon relat i sincer. És bo expressar i compartir. Gràcies per fer-ho. I sort en el camí del guariment!
    Sort en el concurs
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6915 Relats

1201 Comentaris

5431898 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com