La mà

Un relat de: Llibre
Maleïda sigui la meva curiositat i aquest esperit de desobediència i contradicció. Hauria d’haver fet cas al pare. Des de l’apocalipsi, des que tot va acabar, des que va morir la mare i la germana, ha estat ell qui sempre s’ha cuidat de mi. Gràcies a ell hem aconseguit sobreviure en aquest món de fam, misèria i caos. Però no, aquesta vegada jo no em volia creure les seves paraules.

Mai no havia pujat a un cotxe i volia fer-ho. Pel pont de pedra mig derruït veia passar els automòbils, tot creuant el riu, i sempre volia apropar-m’hi. Ell feia que m’arraulís cova endins, i ens arreceràvem perquè no ens descobrissin. Però avui, maleïda curiositat!, no li he fet cas i he alçat els braços per saludar el comboi.

I ell tenia raó. M’ho fa entendre l’olor nauseabunda que envaeix aquest espai reduït, els bots que faig mentre avancem pel sender ple d’esvorancs, i aquesta sentor de sang resseca. Tremolós, m’aferro a la seva mà i si la por no m’impedís parlar li demanaria perdó. Sí, pare, li diria, són antropòfags. Però no em sento amb forces per pronunciar ni una sola paraula. Només goso aferrar-me a la seva mà, l’únic que he pogut salvar de l’àpat que han fet en descobrir-nos, i agafat a ell espero el meu destí mentre viatjo, per fi, en cotxe.

Comentaris

  • Quin calfred![Ofensiu]
    Materile | 23-11-2016 | Valoració: 10


    De vegades preguntem massa als qui tenen cura de nosaltres. La curiositat és innata en els humans no deshumanitzats, però pot tenir conseqüències. En aquesta vida tot té un preu.

    Un relat boníssim i concentrat que ens porta per un periple de terror i desesperació.

    Som al final d'una Era.

    Felicitats per aquest relat. Una abraçada,

    Materile (Maria Teresa Galan)

  • Renoi, renoi![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 21-11-2016 | Valoració: 10

    Quina imatge la del protagonista agafat només a la mà de son pare dins del cotxe, renoi, renoi! Un cop de puny en plena galta! Ara, al cotxe li convindrà una repassadeta, eh? Una forta abraçada.

    Aleix

  • Redó[Ofensiu]
    Vicent Terol | 21-11-2016 | Valoració: 10

    El començament em recordava algun relat de Philip K. Dick, però el desenllaç és demoledor. Entre el terror i l'humor negre (l'humor té molt a veure amb la mirada del lector, trobe).

    Un relat redó, perfectament escrit, a més a més. Enhorabona!

  • que fort[Ofensiu]
    Endevina'm | 20-11-2016

    molt dur, cruel i autèntic. Un micro amb una història molt llarga, molt llarga.

    Ferran

  • Bon relat[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 20-11-2016 | Valoració: 10

    He quedat amb la boca oberta

  • Es que supose[Ofensiu]
    jovincdunsilenci | 20-11-2016

    que ara és una ànima perduda dins d'un cotxe. Per deixar-se portar d'ell mateix i no haver tingut en compte els consells d'algú més savi, el que el va fer, el que l'estimava per damunt de tot.

  • Dins d'un cotxe[Ofensiu]
    jovincdunsilenci | 20-11-2016 | Valoració: 10

    Sí, dins d'un cotxe també et poden matar, menjar-te, sigues o no humà. I ell, havent gosat desoir, segueix agafat a eixa mà que sabia i que ara, per fi dins del vehicle, és l'única cosa que li queda. M'ha colpit el teu relat: és la mà del pare, ja sense el pare.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Llibre

160 Relats

1347 Comentaris

289009 Lectures

Valoració de l'autor: 9.67

Biografia:
Hola a tothom!

Què faig? M'enrotllo i us explico coses o ho deixo córrer?

Millor ho deixo estar i us indico l'enllaç cap a la meva web, on també trobareu la meva adreça de correu electrònic: Sílvia Romero i Olea


Sílvia Romero