LA LLUM DEL SOL

Un relat de: dofiBlau



En una cova molt profunda i fosca del Pirineu, hi vivia un ós que mai no havia vist la llum del sol, tota la vida havia viscut envoltat de tenebres. Un dia, però, va treure el cap per una escletxa de les roques i va quedar bocabadat quan va veure que a fora hi havia un màgic món ple de llum i de color. Alguns rats-penats que entraven de tant en tant a la cova ja li havien explicat que el sol regalava escalfor i energia a un meravellós paradís ple de vida, però a ell li feia molta por anar a veure’l; desitjava caminar-hi, però no s’atrevia a sortir de la cova on sempre havia viscut.

Un matí, però, va sentir un desig tan gran de conèixer aquell món lluminós, que va gosar deixar la cova. El primer que va veure van ser uns vaixells blancs que flotaven sobre el mar, un vidre blau amb ones que desprenien espurnes brillants. Els va mirar embadalit, i es va poder adonar de com els vaixells i el mar agraïen al sol els rajos de llum que els enviava.

Després, entrà dins d’un bosc molt frondós i va admirar la verdor de la natura. Enmig del bosc hi havia un gran llac amb molts cignes blancs que hi nedaven, arbres i plantes amb fulles de diferents tons de verd, i flors que desprenien una olor deliciosa. Contemplant la bellesa del bosc, també s’adonà que, de tant en tant, els arbres ,les plantes i les flors oferien al sol un somriure per agrair-li la llum i l’escalfor que els donava.

L’ós es va sentir tan feliç davant d’aquella gran formosor, que no va voler tornar mai més a la cova. Havia conegut l’energia de la llum del sol i ell també volia oferir-li un somriure cada dia…

Arnau
9 anys

Comentaris

  • La curiositat...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 30-10-2015 | Valoració: 10

    La curiositat que tots portem a dins, és la que ha fet de l’ós poruc fos capaç de sortir de la seva cova i gaudir de tot allò que ens ofereix la naturalesa. Un conte molt bonic.
    —Joan—

  • Un conte bellíssim[Ofensiu]
    brins | 25-10-2015 | Valoració: 10


    Amb senzilles i boniques paraules, Arnau, has fet un gran cant a la vida. No deixis mai d'escriure, preciós.

  • Molt bonic[Ofensiu]
    Naiade | 22-10-2015 | Valoració: 10

    Quin conta més bonic dofiBlau. M'ha semblat fins i tot veure l'os, traient el cap de la cova i admirant tota la bellesa de la terra.
    Una abraçada

  • Per dibuixar[Ofensiu]
    Verena | 20-10-2015 | Valoració: 10

    Molt maco, se'n podria fer un dibuix :)

  • molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 20-10-2015 | Valoració: 10

    Un conte precios
    A seguir escrivint
    Montse

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de dofiBlau

dofiBlau

4 Relats

23 Comentaris

6360 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Hola,

Em dic Arnau i tinc 9 anys. M'agrada molt inventar contes d'animalets i em fa molta il·lusió que algú me'ls llegeixi i me'ls comenti. També m'agrada molt la música i la natació. Estic aprenent a tocar el saxo.

Estic molt content de poder participar als Concursos ARC de Contes Infantils. Quan publiquen algun conte meu sóc feliç.