La caça. (Venjança)

Un relat de: Jere Soler G

Agafo el camí del bosc, cap a les muntanyes fosques, per on sé que ell passarà.
Magnificent i superb, com si res, ha tornat al poble després de tants anys, exhibint el trofeu d'una vida pletòrica.
La gent l'ha acollit com un rei, oblidant el meu pobre germà... a qui el cabró va empènyer dins del pou per gelosia.
Pel que fa a mi, no ho deixaré córrer; he estat massa anys barrinant maneres de fer justícia.
Deixo el camí i avanço enmig dels arbustells, cap el vedat de caça. Els esbarzers m'esquincen la camisa, i un parrac de tela queda enganxat a les punxes. L'agafo amb cura, ningú no m'enxamparà.
Per llevant, l'alba desplega un ventall de claror tènue, amb la lluna minvant com una ungla lluminosa, i el brillant diminut de mercuri. Recordo el temps en què m'extasiava contemplant la terra. Fa molts anys que, per a mi, només existeix un foc ardorós, que fretura alliberar-se i destruir el monstre que m'ensulsià la infantesa.
L'estic veient, s'apropa.
Apostat dalt de la penya, abraono l'escopeta, agafo aire, apunto i disparo. M'arriba un udol llòbrec i llunyà, i la remor d'una ventada gèlida que branda el sostre del bosc. Es desploma com un ninot de drap a qui les bruixes deixen d'encantar.
M'hi atanso i li descobreixo les parpelles closes, com de nen que dorm. No pateix, i jo continuo amb la ràbia a l'endins. Llavors veig, en els seus ulls, els mateixos ulls vidriosos del meu germà quan el llevaren del pou. Caic de genolls i em descobreixo de la mateixa casta que l'ésser a qui he odiat tota la vida i que mai no ha existit; no el sé veure en aquest cos que jeu.
D'aquí a poc, una mare tornarà a plorar. I jo, absolutament enfonsat, em pregunto per què m'ha calgut veure'l mort per arribar a comprendre que no era el meu enemic, que no existeixen els monstres, que ens els inventa la ment.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

194 Relats

829 Comentaris

290723 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005.
De tant en tant, m'hi torno a acostar, tot i que ara no escric tant.
Jo sóc dels temps del foster, el pivotatòmic, la quetzcoatl, el qwark, el Mandalf, el Biel Martí, la Llibre, el Bruixot... I me'n deixo molts.
Vaig patir un ictus al 2021, i d'ençà d'aquell moment, el meu ritme en tot és molt més lent. Tot i això, l'any passat encara vaig poder aconseguir el somni d'escriure una obra de teatre, que me la seleccionessin en un concurs i que em representessin l'obra.
Al costat de l'escriptura, ara em dedico a fer cinema (curtmetratges), a donar a aquest procés un enfocament didàctic, i a presentar els curts fets pels meus alumnes a diferents festivals.També em dedico a cantar i a compondre cançons. Paral·lelament, tinc una activitat reflexiva que em mou a escriure sobre temes una mica més profunds amb determinades persones.
Òbviament, a part d'això també treballo. Haig de menjar i haig de canviar el món!

El meu canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que ja té 19 anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA