Cercador
Cançó trista de la carretera. (Èxit/Fracàs)
Un relat de: Jere Soler GEn Jerry mai no ha recollit una autoestopista tan jove.
-On vas?
-A Califòrnia.
Una bonior de pigues capritxoses li envolten el nas; els cabells roigs, els ullets blaus, el rostre opalí.
-Com et dius?
-Eileen.
*
S'aturen en una benzinera.
Un vell se'ls acosta.
-Aneu a l'oest?
-A Sacramento.
-L'autocar ha marxat sense mi, i no porto prou diners pel motel.
*
El Chevrolet salla per la carretera del desert. El vent fa rodolar branquillons agombolats en una mena de pilotes. El paisatge, amb la caiguda dels últims raigs del dia, va adquirint un to fosforescent.
-A què et dediques, Jerry? -pregunta l'Eileen.
-Sóc empresari.
-Jo, actriu.
De cop, la bòveda del cel es tenyeix d'un vermell roent, el vent s'atura, la planúria s'emplena d'una claror ataronjada.
-Déu meu! -exclama l'Eileen, ullant l'horitzó.
-Indescriptible. -afegeix el vell.
En Jerry detura el cotxe vora els braços oberts d'un cactus gegantí. Caminen desert endins, lluny del vehicle. S'asseuen damunt del sòl estopós.
El vell treu una harmònica i enceta una tonada de Willy Nelson.
-Sabeu...? -diu en Jerry, gratant-se el cap -. No us he dit la veritat. M'han acomiadat de la feina, la dona m'ha deixat i no sé on vaig.
Es fa un silenci.
-Jo tampoc he estat sincera -diu l'Eileen -. He fugit de casa.
El far de mercuri comença a brillar per l'oest.
-Doncs, a mi, la meva filla m'ha abandonat a la benzinera -explica el vell, amb els ulls com plats.
Després d'uns instants d'incertesa, comencen a riure com ximples.
-I ara què fem? -pregunta en Jerry.
-Toquem-ne una altra... -fa el vell.
El roig del cel es va apagant mentre la nostàlgia amara el paisatge.
Comentaris
-
< 10x10 microrelats >[Ofensiu]kispar fidu | 05-04-2007 | Valoració: 9
Un gir inesperat que li dóna un toc de gràcia! Una bona combinació de personatges: ell, sense un rumb, fugint dels problemes i en busca d'un nou horitzó. Ella, escapant d'un passat molt recent que vol deixar enrere i oblidar. I el vell, abandonat per la filla i també sense un destí.
Els tres inicien junts un viatge pensant-se segurs dels seus objectius fins que descobreixen, sincerant-se, la seva realitat, que no és tan diferent. I davant la situació que els "empara", esvaeixen els problemes i la incertesa amb una altra cançó d'harmònica.
ben trobat,
Gemm@
l´Autor

194 Relats
829 Comentaris
290566 Lectures
Valoració de l'autor: 9.77
Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005.De tant en tant, m'hi torno a acostar, tot i que ara no escric tant.
Jo sóc dels temps del foster, el pivotatòmic, la quetzcoatl, el qwark, el Mandalf, el Biel Martí, la Llibre, el Bruixot... I me'n deixo molts.
Vaig patir un ictus al 2021, i d'ençà d'aquell moment, el meu ritme en tot és molt més lent. Tot i això, l'any passat encara vaig poder aconseguir el somni d'escriure una obra de teatre, que me la seleccionessin en un concurs i que em representessin l'obra.
Al costat de l'escriptura, ara em dedico a fer cinema (curtmetratges), a donar a aquest procés un enfocament didàctic, i a presentar els curts fets pels meus alumnes a diferents festivals.També em dedico a cantar i a compondre cançons. Paral·lelament, tinc una activitat reflexiva que em mou a escriure sobre temes una mica més profunds amb determinades persones.
Òbviament, a part d'això també treballo. Haig de menjar i haig de canviar el món!
El meu canal de YouTube de cançons:
... CANÇONS
També tinc un blog que ja té 19 anys:
...:-))) : NUESA LITERÀRIA
Últims relats de l'autor
- No vull ser perfecte; vull ser lliure.
- L'últim drac viu
- Calçots
- Soc capità del meu trepig
- Hòstia! Prou ja! No?
- Ells, tots sols, ja s'espavilen.
- El vestidisme; una neurosi col·lectiva i invisible.
- Ella
- Alè
- Injustícia
- Com pot no haver-hi "xiringuitos"?
- Recepta de la pau
- L'himne dels rebels
- Cada bri...
- Fat

