Flor amb pètals de màgia

Un relat de: Queca

Que sento néixer altre cop.
flor amb pètals de màgia
que oloro de nou.

Perquè em pensava que les flors
tan sols apareixien a la primavera,
que s'obrien omplint els cors
de tant especial manera.

Però no fa calor,
i hi ha una flor amb pètals de màgia
que neix a la tardor,
i que em torna a acaronar el cor.

Flor amb pètals de màgia,
temo prendre't entre les mans,
per si a sota de les teves delícies
hi guardes un mantell d'espines.

Et miro, i no ets cap rosa,
tan sols ets una flor,
una flor que no vol fer cap nosa
però que ja ha esborrat la meva buidor.

Flor amb pètals de màgia,
tan sols vull saber si et puc olorar,
si és que has nascut de nou per a mi
o si només busques fer-me plorar.

Flor amb pètals de màgia,
has tornat a destapar
sentiments que creia ja ben endins
però que no pots oblidar.

Sé que hi ha tot un jardí
de flors desprenent deliciosos olors,
però es que una vegada em ferí
una flor com tu, com tots.

Flor amb pètals de màgia,
és poc el que et demano,
si es que no m'has d'estimar
desfulla't abans que et pugi recordar.

Comentaris

  • Flor poderosa...[Ofensiu]
    Cugat Vil·lajoana Robert | 15-10-2004 | Valoració: 9

    ... de pètals que em llepen i...
    la màgia de l'amor que ens ho revesteix tot amb un deliciós màntol de vistosa primavera i...


    Vaja, discupleu-me per aquesta divagació perpretada per l'embriagament literari que m'afecta i que ha està interferit l'inici d'aquest comentari.

    De fet, tenia pensat dir que un poema només podria lloar-se i esmentar-se a partir d'un altre poema. Parlar sobre un poema és com utilitzar paraules per pretendre explicar a algú que un polvo t'ha deixat tan i tan enllumenat, o extasiat, o enlairat. No cal explicar-ho, això ja es veu pel teu somriure, la brillantor dels teus ulls, etç.

    El mateix li passa a un poema: que només es val per ell mateix. No pots reexplicar amb paraules les sensacions que t'ha produit una lectura. Per això, val a dir que penso (i així ho duia escrivint a les primeres línies) que l'unica forma d'explicar una poesia amb paraules, és utilitzant les paraules disfressades pel filtre poètic: és a dir fent una altra poesia. Al capdavall seria un parany pensar que les paraules segueixen sent les mateixes, quan de fet ja han estat deliberadament disposades per una maquiavelica ment poètica a l'escenari que és el poema.

    Jo em mudaria al cercle imaginari amb vosaltres. Amb la Queca, la shuhua, el Cortázar...

    Fins a una illa desèrtica només repleta de llibres amb pàgines com pètals i lletres que pol·linitzen i lectures com saba i tot fluiria. Tot, tot, tot i tothom, de tota mena i de tots colors i tanta fantasia tothora.

    Bé. Me'n vaig tal i com he arribat: llepant pètals i de regust m'ha vingut la màgia i...

  • Gran, molt gran![Ofensiu]
    Ilunga | 14-10-2004 | Valoració: 9

    Un poema que ha posat alerta tots els meus sentits. Quina expressió, quanta màgia i quan de sentiment en aquests versos!
    Expreses de la forma més bella els teus sentiments adequant cada paraula i cada gest a cada moment.
    Afortunat aquell que representes com a flor, qui té una ànima boja d'amor darrera seu.
    Felicitats Queca! no deixis mai d'escriure, si us plau!
    Un petó ben fort i més abraçades!

l´Autor

Foto de perfil de Queca

Queca

108 Relats

757 Comentaris

193160 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Fisioterapeuta i pedagoga.

Lectora intentant escriure.

Enamorada de la literatura, d'estimar, del mar i a vegades, de la vida.

Nascuda al febrer del 87, treballo amb avis, que són el pou de sabiesa on intento aprendre cada dia quelcom nou (sobre ells, sobre la meva professió, sobre la vida, sobre mi mateixa).

Per què Queca? Lleigeix "Te'n vas anar".