Entre altres papallones

Un relat de: Papallona

La finestra de fusta vella estava oberta. Entre tota la foscor i el fúnebre una papallona volàtil i brillant sobrepassà la finestra fins arribar a les meves esprimatxades mans. Era la cosa més bella que havia vist mai.
Les seves finíssimes ales li produïen delicadesa, les seves potes lleugeresa, el seu vol agilitat. Una papallona era tot el que jo desitjava ser. Era la més bella i prima de totes las criatures. La foscor que me rodejava m'havia fet forta per portar a terme el meu pla, ser papallona.
Des del llit on exercia durament els meus muscles veia l'aparell que més apreciava, que més utilitzava. Cada dia, como més números baixava, més papallona em tornava. Volia sentir-me buida, prendre el vol, sortir de la meva rutina fúnebre i veure-ho tot des de l'aire.
Volava sola, no em quedava re ni ningú amb qui confiar, raó de més per perdem en tot aquell món de mort. Vivia i moria pel físic, per veure'l desaparèixer i només desitjava veure'm els ossos.
Quan vaig arribar per primer cop a aquella casa, orfe, els rebost estava replet de menjar que vaig devorar en un solo dia. Els següents mesos no vaig menjar. Ja no hi havia aliments que em guanyessin, només d'aquesta manera ho vaig aconseguí.
Els marejos eren cada vegada més forts, però insistia a fer abdominals fins aquell dia en que de nou la vaig tornar a veure.
Un raig de llum fi il·luminava el meu cos entre tota la cendra. Em vaig despertar i vaig començar, vaig arribar a cinc mil i em vaig desmaiar. Estava en un paradís pler de papallones volant, va ser llavors quan vaig veure que volava amb elles, era una més, ho havia aconseguit, ja estava en pau, la trista casa no tornaria i menys jo.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer