El vell i el nou

Un relat de: Joan G. Pons

Tothom té vell i nou. A on ?

El vell és passat.
El nou és present.

El vell és girar el cap.
El nou és el cap, on és ?

El vell és el nou fet vell.
El nou és estrena, de bell nou.

El vell és fluix, difuminat.
El nou ple de força.

El vell és haver-ho fet.
El nou tot per fer.

El vell és distància.
El nou és molt a prop.

El vell és una capsa tancada.
El nou, una capsa oberta.

El vell ja ha aterrat.
El nou comença a volar.

El vell és al museu.
El nou és al carrer.


Comentaris

  • gràcies a tu joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 05-07-2010 | Valoració: 10

    per ser un nou amic per a mi
    joande

  • Per pensar[Ofensiu]
    Naiade | 03-03-2010 | Valoració: 10

    Viure el present, iniciar el futur. El passat, encara que ens ha forjat el que som ara, cal deixar-lo anar. Viure el ara és el més important.
    Gracies Joan per aportar més llum a les nostres vides.
    Una forta abraçada

  • deixar anar...[Ofensiu]
    plàcidaploma | 19-02-2010

    Gràcies Joan per plasmar tan clarament el contrast entre el vell i el nou. Sovint ens anclem en el passat, en hi aferrem i això condiciona el nostre present. Deixar anar el vell i caduc no sempre es fàcil, nèixer de nou cada dia, amb la ment i l'ànima lleugera de pesos innecessaris i limitadors. Gaudim del present...de la frescor i de la sava regeneradora que el nou ens ofereix quan deixem de mirar el passat.

    un cop més, gràcies...


  • No comento sovint poesia....[Ofensiu]
    Calderer | 17-02-2010




    ...ja que no en sé massa (o gens) de fer-ne o de llegir-la. Però m'agrada aquest tipus de poesia que s'enten a la primera, de paraules planeres i que es pot llegir amb veu alta.

    També m'admira la teva constància en la forma de pensar i de cercar debat i reflexió...encara que és evident que no comparteixo massa (o gens) la teva forma de pensar. Però en això està la gràcia, no? Que si tots penséssim igual seria molt avorrit i una bona polèmica de tant en tant desvetlla l'esperit.

    Salutacions

    Lluís

  • Un bon joc de paraules.[Ofensiu]
    Fada del bosc | 15-02-2010 | Valoració: 10

    Una bona lliçó per tots, deixar enrera tot allò vell... i aferrar-nos a les coses noves... però de les coses velles aprenem entre altres coses a valorar el que tenim i el que ens queda...

  • Paraules sàvies[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 14-02-2010

    enriquidores i gens auto contemplatives, dins la teva línia positiva i engrescadora, gairebé com una croada del positivisme, gens criticable i en molts casos desitjable quant menys.
    Tot i no ser amant de les repeticions en la poesia, en aquesta ocasió queden prou acceptades, degut a la temàtica i la intenció de l'autor en mostrar-comparar actualitats i velleses, sempre en una actitud de creixement, que sempre ha de ser rebut de bon grat.

    Felicitats Joan!


    Ferran

  • Estic totalment d'acord amb tu[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 13-02-2010 | Valoració: 10

    El passat és un llibre tancat i el present un llibre obert. Tant si som joves com si som grans, tenim més futur que passat perquè el passat ha deixat d'existir. Com a molt és un record en la ment, un pensament agradós o desagradable, però sempre inabastable. Només som amos de l'avui, és a dir, podem fer que sigui com nosaltres desitgem. Som com mags que, amb la nostra vareta màgica, tenim la capacitat de fer que l'avui sigui un dia inoblidable i profitós, que ens faci profundament feliços. EL present està a les nostres mans.

  • Tota una...[Ofensiu]
    Ariadna Garrido | 13-02-2010 | Valoració: 9

    lliçó de vida, sense dubte és interessant la lectura que ens has proposat. Una forma encisadora de crear contrastos per entendre l'essència mateixa dels conceptes.

    M'encanta :)

    Gràcies per il·luminar-nos sempre amb els teus relats.

    Empoma els besets!

  • Quina dissertació[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 12-02-2010 | Valoració: 10

    més bona del vell i el nou!
    Traslladant-ho a un objecte i fent un joc de paraules, et diré que jo en prefereixo un de vell ,bell ,que nou de nous.

    A reveure, benvolgut Joan.

  • Aprenent...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 12-02-2010

    sempre a la vida tant del vell com del nou. Del vell allò que val la pena aprofitar i del nou l'esperança de trobar nous camins i tenir forces per encarar-los amb optimisme. Aquestes són les meves aportacions al teu assaig, un text breu però intens que aporta idees positives, com ens tens acostumats.
    Una abraçada cordial.

    Mercè

  • Passat i present[Ofensiu]
    Unaquimera | 12-02-2010

    Gràcies, Joan, per la felicitació d'ahir i pel text d'avui.

    D'aquest assaig teu, hi ha una parella d'afirmacions que em sembla rodona:
    "El vell és haver-ho fet. El nou tot per fer."
    Així mirat, podem aprendre del què ja hem fet per fer millor el que queda per fer, no et sembla?

    Veig que més endavant tornes a emprar la comparació del passat i el present amb capses obertes i tancades, una metàfora que sovint utilitzes en molts sentits: la imatge resulta molt ben aprofitada en aquesta ocasió, és molt gràfica respecte al que ja és acabat i al que encara és en marxa, o espera a ser començat.

    T'envio una abraçada nova, plena d'afecte constant,
    Unaquimera

Valoració mitja: 9.86