El joc del sofà

Un relat de: Joan G. Pons

Més o menys gran, tots tenim aquest moble per casa.

Encara que no gaire recomanable, segons els experts, ja que ajuda a agafar vicis posturals que incideixen en la columna vertebral.

Ens anem arronsant i....

A part d'això, vull compartir una vivència repetitiva i curiosa.

Em provoca un somriure i això és bo.

Decideixo seure al sofà. Em concedeixo aquesta trobada amb el sofà. Puc seure-hi, de tant en tant, quan em sembla que ja tinc la feina feta.

Assegut, encenc la tele. Tinc a prop del sofà el comandament. Obro, canvio i tanco des del sofà.

Tot seguit... haig d'aixecar-me. Aquest és el joc !

Per què ?

He fet una llista, tot somrient, de certs imperatius, no fets abans de seure.

-el mòbil lluny de l'espai sofà.
-una "clara" mig preparada a la cuina.
-tinc ganes d'anar al servei.
-sona el timbre de la porta, miro i no obro, oferiment comercial.
-m'he deixat el llibre a la tauleta del dormitori.
-i altres.....

Li he preguntat al sofà..... " i de tot això, per què no me'n recordo abans de seure ?"

Silenci, però em sembla que també ha rigut.

Ara resulta que el sofà és un mitjà per fer gimnàstica, tot jugant i rient.


Comentaris

  • Tu sempre amb les teves històries...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 02-09-2009 | Valoració: 10

    Tu sempre amb les teves històries. Petites històries que fan pensar.
    Discrepo, humilment, en dues coses:
    La primera.- "TOTS tenim aquest moble per casa"... ho sento, jo, no! [Encara que, quan vaig a casa de les meves filles...!]
    La segona.- Em sorprèn, dic em sorprèn, no dic pas que no et cregui, però... ¿Segur, segur que no obres la porta quan sona el timbre, mires i veus que es tracta d'oferiments comercials?
    Amb simpatia!
    - Joan -

  • Original, íntim i entranyable.[Ofensiu]
    brins | 16-08-2009 | Valoració: 10

    El teu joc amb el sofà, ens fa recordar tants moments... que fem nostre el relat des del primer instant.

    Una abraçada,

    Pilar

  • El sofà i jo[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 15-08-2009 | Valoració: 10

    Ai, Joan! Jo sóc un vertader amant del sofà. No sé si el meu riu com el teu però sí que ha guardat més d'una confidència. I amb el seu silenci sempre em comprén! A més, no es queixa mai quan vull dormir la becada amb ell. Per què vull un gos si ja tinc el meu sofà?
    Bon relat, Joan.
    Una forta abraçada des de Yecla,
    Llorenç

  • Quanta raó[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 14-08-2009

    tens, Joan! Estem acostumats a que, cada cop, els estris casolans ens faciliten més les coses.
    Un relat original i divertit .
    Salutacions.
    Nonna_Carme

  • un bon riure de bon mati![Ofensiu]
    Nyanga | 14-08-2009

    jaja,

    joan com sempre has estat esplèndit!
    Perquè serà que a tots ens passa el mateix? el mòbil lluny, el llibre a l'habitació, el labavo, alguna llum que t'has deixat encesa...quan per fi creus que ja ho has fet to i tornes a seure al sofà (en el meu cas, prefereixo una estiradeta, jeje), aleshores...sona el telefon fixe, que te'n adones que, tot i ser inhalambric, te l'has deixat conectat a l'aparell...penses en no agafar-lo, però, i si és important?
    Aixi que entre riures del sofà i emmurriades meves que no m'agrada aixecar-me tantes vegades vas per agafar el telefon i...pengen!

    jaja,
    gràcies Joan, m'has fet riure una bona estona!!
    una abraçada,

  • vivim massa acomodats[Ofensiu]
    Avet_blau | 14-08-2009 | Valoració: 10

    Tan al sofà , la Taula o al llit :
    son " llocs d' estada" ,
    que sempre tenim incomplerts,
    sempre ens falta quelcom,
    i es un anar i venir buscant la comoditat total.
    caldria diversificar i fer les c oses a llocs diferents : una migdiada sota un arbre,
    un bon apat sobre la gespa,
    i escoltar música recolzat en una pedra.
    Vivim massa acomodats sempre fent els mateixes coses als mateixos llocs .
    Avet

  • ja se sap[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 14-08-2009

    quan un no sap que fer, pentina el gat. I cerquem excuses per fer o deixar de fer aquelles coses que ja sabem que cal prendre-les com el que són; un joc.

    Salut Joan!

    Ferran

  • Aquest sofà mereix ser bateixat.[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 13-08-2009 | Valoració: 10

    Un sofà rialler mereix tenir un nom xulo. Tu saps que jo ho batejo tot. La rentadora es diu Eutímia, el teclat de l'ordinador, Baldiri, La pantalla Guillermina, etc.
    Proposta: si te'n recordes quan el vas comprar, li poses el sant del dia, com faig jo. I si no te'n recordes, el sant del dia que vas escriure aquest encantador relat que, com ens tens acostumats, traspua humor, saviesa i tendresa pels quatre costats.
    Pose-li un nom xulo, que així estarà més content.
    Petons

  • Molt bo[Ofensiu]
    nemrac | 12-08-2009 | Valoració: 8

    No escribo en catalán, pero tengo ganas de4 comentarlo, resulta chocante la de cosas que quedan por hacer, cuando te sientas en el sofá.por supuesto parece que todo el universo, se ponga de acuerdo para que te tengas que levantar, pero gracias a Dios, ya que debe ser muy triste que cuando te sientas, nada ni nadie necesite de ti.

Valoració mitja: 9.67