DISSABTE

Un relat de: aurora marco arbonés
DISSABTE

El dissabte romanceja entre els llençols
que jeuen, rebregats, amb son als ulls.
Ignora el rellotge impertinent
que tortura amb el seu brogit feiner.
Mostra la cara més amable,
els ulls més somrients,
el tarannà cordial.
El dissabte es vesteix amb lluentons,
s’empolaina de mandra merescuda
calçant-se les sabates gansoneres
que trepitgen la catifa assossegada.
El dissabte s’entaula sense horari,
assaboreix les menges de disseny
engolint la sobretaula a petits glops
mentre el temps paladeja la quietud.
El dia s’esmicola amb petits ocis
i amb plaers juganers sota els llençols.


Aurora Marco - 16 Novembre 2014

Comentaris

  • El dia[Ofensiu]
    Jordi Abellán Deu | 31-01-2015 | Valoració: 10

    que sembla que tot s'inicia amb possibles. I que res està prohibit perquè ens podem delectar en la imprevissió. La improvització que ens fa tant excitant el que passarà sense saber si serà o no.

    Sorpresa i sensualitat per a descobrir.

    M'ha agradat molt, com tants i tants que llegeixo de tu.

    Moltres gràcies pels teus comentaris Aurora. Sempre em fan sentir que val la pena seguir escrivint.

    Una abraçada bonica,

    Jordi

  • Un dia idíl•lic, [Ofensiu]
    Naiade | 23-12-2014 | Valoració: 10

    Amb la teva poesia tan acurada ens has endinsat cap un dissabte molt llaminer. Mentre gaudeixo rellegint aquestes sensacions que tan bé descrius, aprofito per desitjar-te unes Bones Festes!

    Una forta abraçada
    Montserrat

  • Tan de bo[Ofensiu]
    Núria Niubó | 23-12-2014 | Valoració: 10


    tots els dies fossin tan dolços i juganers com aquest dissabte que ens regales.
    Un poema per a ser llegit i compartit en petit grup, paladejant cada vers , gaudint cada sensació, esmicolant-lo poc a poc, assaborint-lo.

    Magnífic poema Aurora!

    Avui que he passejat per la teva pàgina, em quedo amb bon sabor , amb el desig que aquest dimarts sigui dissabte als nostres cors.

    Una abraçada càlida i assossegada
    Núria

  • Quan era jove[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 18-12-2014

    gaudia més dels dissabtes que ara que, per a mi, és dissabte cada dia.
    I ara enyoro les presses i les ocupacions d'aquells temps.
    Un poema preciós, benvolguda Aurora.
    Que aquestes properes festes , passis uns dies molt feliços en companyia de la família.
    Petonets

  • Com ha de ser...[Ofensiu]
    joandemataro | 30-11-2014 | Valoració: 10

    Deixar-se portar pels desitjos sense presses,assaborint fins i tot la quietud, la inactivitat... Trencar amb el ritme frenètic del dia a dia.
    Gràcies Aurora per visitar-me i comentar-me
    Una abraçadeta!
    Joan

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251817 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.