Comiat

Un relat de: Josep Bonnín Segura

Ahir, flairaven els teus mots
com avui
i avui
la teva sang ha abandonat els vidres.
Te n'has anat lleuger
pujant per un pont de mar blava
cap a un lloc
on el patiment s'esmicola en la boira.
Les teves paraules romanen calentes
i els meus estatges,
on reposen, esdevenen glaçats.
Gràcies pel teu vers
per fer-nos gaudir sense massa mesura
dels sentiments amagats
que tots guardem dedins.
Ara com tu, escolt la meva mort
i em xiuxiueja el teu nom
com a altres instants
ho fa amb el meu.
Un silenci per tu ple de recança i enyor.


Comentaris

  • unmarpernopensar | 17-12-2007 | Valoració: 10

    És fantàstic.

    Te'n fa sentir protagonista.
    Molt emotiu.

    Felicitats!

    Sóc nou, però pels escrits que he anat llegint de tu, oloro certa bonica melodia al escriure.

    Que no se t'apagui la llum feble...

  • Paraules calentes[Ofensiu]
    RATUIX | 26-10-2007 | Valoració: 9

    damunt estatges glaçats... I aquest enyor i alhora companyia en les paraules de qui no hi és més...
    Tan hermós...

  • victoria galofré fernández | 29-09-2006 | Valoració: 10

    ufff... no tinc prou paraules i vocabulari per poder-me expressar del sentiment que he sentit mentre ho llegia...

    Victoria.

  • ...........[Ofensiu]
    Dante | 29-09-2006 | Valoració: 10

    ÉS MOLT DUR,COM les paraules, gracis per posar comiat i no a..., odio auqesta parule ,em don apor,gràcies pels versos d´avui¡¡¡,ànims

  • m'ha agradat topar-me amb la teva ànima, Josep[Ofensiu]
    helena | 10-05-2006


    Segur que aquest gran poeta, viu en els seus mots ja per sempre, i també viu en tu, en la forta petjada que et va deixar, que fa que tu siguis com ets i no de cap altre manera.

    És meravellós que algú que ja no existeix fisicament
    pugui revolucionar els pensaments i emocions d'altres éssers en altres temps futurs, mitjançant la paraula. La força dels mots.


    Una abraçada per cada una de les teves paraules que deixes escrites, per a tots nosaltres.


    helena

  • Casualitat o no ?[Ofensiu]

    Avui vespre dia 10 de miag han fet un programa preciós per TV3 sobre Miquel Marí i Pol, i ara que obr l'ordinador em trob en que als poemes de l'atzar apareix aquest que està dedicat a ell.
    He pogut viure i veure roda de ter, la seva familia, les seves paraules. Ha estat impresionant. No sé perquè no l'he gravat. O tal volta si, l'imprompta que deixa Miquel Martí i Pol esta tan amb mí que no ho precissava. Tinc els seus llibres, el seu testimoni es troba ben presente amb mí. El d'un gran Poeta.
    Josep

  • Buscador per fans d´un autor?¿?¿[Ofensiu]
    helena | 02-05-2006


    Josep, de vegades cerco un relat teu concret, que

    vaig llegir i vull tornar a llegir i el cert, és que em

    torno boja buscant entre tot el qué hi ha.

    T´haurien de posar un buscador especial, per

    als fans, jeje.



    Un petonàs!


    mariona

  • Hi han adéus bellíssims[Ofensiu]
    helena | 02-05-2006 | Valoració: 10


    Un comiat bell, aquest teu.

    Només temporal, doncs la eternitat ens espera

    a tots amb dolça tranquil.litat.

    Els mots del teu amic encara són amb tu i mai

    et deixaràn.


    Una abraçada!


    mariona

  • És això company[Ofensiu]
    roda03 | 07-12-2005 | Valoració: 10

    Hola Josep,
    Acabo de llegir el teu vers "Comiat" i la veritat és que destil.la tot el sentiment i l'estimació que li tenies a en Miquel.
    No saps el plaer que he experimentat en saber que tu també formes part d'aquell silenci persistent que omple tot el seu record.
    Josep, també és curiós el que et diré.
    El dia 11.11.03 quan vaig anar fins a la Porxada d'en Planoles a Roda i vaig restar en silenci davant del seu taüt, una força estranya em va empènyer fins al llibre de condol i li vaig escriure les paraules que tinc penjades com a "Condol". I no me diguis per què, però jo sé que des de llavors la meva vida ha canviat, sé que tu m'entens. Doncs, l'11.11.04 vaig escriure "Recordant la teva mirada".
    I avui, gràcies als deus, i a l'amistat que em va regalar la Montserrat, segueixo lluitant i molt il.lusionat ja que el què un dia semblava una obssessió, avui és una realitat. En sóc soci de l'assossiació d'amics d'en Miquel Martí i Pol i gràcies a la meva creença de què em vaig jurar donar a conèixer el seu llegat, sóc immensament feliç. I t'haig de dir que descobrir companys com tu encara em reforça molt més en aquest compromís.
    Brindo per en Miquel, pel seu llegat i pels seus deixebles. Una forta abraçada,
    Roda03

  • ambre | 22-11-2005 | Valoració: 10

    Otres això de "ha abandonat els vidres" m'ha agradat molt però no li acabo de trobar el què, m'agradaria que m'ho expliquesis. És un títol? un vers d'aquell de qui t'acomiades?

    Moltes gràcies

  • M'agrada[Ofensiu]
    blaumar | 24-07-2005

    és molt meditarrani, m'encanta

  • Tendre[Ofensiu]
    Thalassa | 26-11-2004

    et refereixes a Martí i Pol, oi? M'ho ha semblat... bé, ara ho cercaré per estar-ne segura. Com sempre, magnífic!

    Felicitats

    Thalassa

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de Josep Bonnín Segura

Josep Bonnín Segura

407 Relats

921 Comentaris

537834 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
Vaig néixer a Ciutat de Mallorca l'onze d'agost del 1952.
He escrit des del catorze anys.
Sóc un aprenent de poeta.

Col.labor a les revistes: "Furn-All-Lugg" i a "Espais...de res a poc", on s'ha publicat per fases el meu recull: "Cançó de l'home de les mans arrugades i altres poemes de llum" i just ara s'està publicant per fases el meu recull "Esbart de boires"

M'han publicat (abril 2007) el meu primer recull de poemes amb el nom de "Cadències quotidianes" Edit.Can Sifre-Col·lecció L'Argentera

Maig 2009 editorial Can Sifre-col·lecció L'Argentera-prosa, m'ha publicat el llibre de relats breus: "Sota la meva mirada"

He participat en dos llibres conjunts: "10x10 microrelats" Edicions de la Quadriga S.L. i a "Erotisme som tu i jo" editat conjuntament relatsencatala.cat/emboscall.

Febrer de 2008- es muntà una performance amb la seva professora de flauta travessera Ana Belen Sánchez , titulat "La flauta i la poesia", on es conjuntaren poemes , prosa poètica i música. Es feu a l'església de l'Hospital de Sóller.


r El projecte del llibre-homenatge a Miquel Martí i Pol està maquetat, tan sols pendent de correcció i impremta. Gràcies al 25 poetes i poetesses que han enviat els seus poemes. l'editor és en Toni Cardona, Editorial Can Sifre. El seu títol serà: "Flaires d'enyor". En memòria de Miquel Martí i Pol, un poeta del poble"

Novembre de 2010 he participat en el llibre "Garbuix de contes" editat per l'Associació de Relataires en Català i l'editorial Meteora; amb el conte: "Glasonia, Història d'una volva de neu" i molt orgullós d'haver pogut compartir el llibre amb diversos autors i autores als que tinc molta estimació.

Octubre 2011 Col.laboració en el llibre de diversos autors de poesia social i de denuncia "Tensant el Vers" publicat per Meteora amb la col.laboració de l'Associació de relataires en català. El meu poema és "El prodigi del poeta"

He participat en el projecte del meu amic-poeta Marc Freixas, el seu recull de poemes s'ha publicat amb el títol "El llarg camí d'escriure" .He tengut l'honor d'escriure l'epíleg i l'amic comú Vicenç Ambrós el pròleg. Des d'aquí vull felicitar a Marc, perquè ha aconseguit acomplir el seu/ un poc meu també/ somni.

Octubre 2012 particip al llibre conjunt "Llibertat" Associació de relataires en català, editat per Meteora, amb el poemes "Esclau silenci" i "Cadenes"
Desembre 2012 al recull de contes "Les estrelles" amb el conte "Starkia i la desaparició de les estrelles"

Estim la paraula, i escric perquè el món recuperi la sensibilitat perduda, retorni a la fantasia , i visqui d'una manera més lúdica la vida.Ja hi ha prou crueltat repartida.

Sóc terapeuta energètic. I treballo l'aromateràpia i el massatge. També la gemoteràpia i flors de Bach. Havent incorporat una teràpia energètica: Sanació reconnectiva
Fa 3 anys he fet la mestria de Reiki, mètode USUI.
M'encanta quasi tota la música , toc la flauta travessera.Admir a Miquel Martí i Pol
M'encanta el seu vers "Tot és possible, tot està per fer"

"És injust que el qui porta l'eterna cançó ho faci en veu baixa" diu un vers meu.


Photobucket - Video and Image Hosting
Salvem de l'esfalt l'origen del Vol¡

Si voleu contactar amb mi, el meu e-mail: jkeops@hotmail.com

El meu bloc: Poemes de'n Josep

El meu darrer bloc creat: "Jo et portaré la llum"
Jo et portaré la llum

R en Cadena

"Helena em va encadenar i jo he passat la cadena a Camps de tristor i a Itaca"

(descobreix què és "R en Cadena")

AQUEST RELATAIRE
AGRAEIX COMENTARIS SINCERS, CRÍTICS I CONSTRUCTIUS. TOTES LES OBSERVACIONS SERAN BENVINGUDES, SÓC AQUÍ PER APRENDRE I MILLORAR! GRÀCIES!