Cercador
Cançoneta a dos fills perduts
Un relat de: Dolça ParvatiUn cop i un altre cop
se'm va caure un fill a terra.
Era un regueret de sang,
pobre fillet, pobra filleta.
Se m'endugué joventut
i les aletes del cor,
de son pare i de sa mare
s'emportà part de l'amor,
i la seua germaneta
no pogué ser la major.
S'escolà cuixes avall
acaronat pels meus plors.
Un cop i un altre cop
se'm va caure un fill a terra.
Era una deu de sang.
Pobre fillet. Pobra filleta.
Comentaris
-
I et sembla que ho has perdut tot[Ofensiu]Rita O'Neal | 07-02-2009 | Valoració: 10
La nostra cultura no ens prepara pel dol. Ni tan sols per quan no saps quina cara té aquell fill o filla pel qual plores, ¿eh?
Però saps que l'has estat estimant un temps. I ha format part de tú.
I tot son plors
i gemecs.
Ningú t'entén.
I, si hi ha algú,
tampoc el sents.
Estàs perduda,
pensant,
què hagués passat
si les coses
haguessin seguit el seu curs.
Fins demà! -
De la mà d'en franz arribo a tu[Ofensiu]deòmises | 03-04-2008 | Valoració: 10
Massa gent i molta qualitat amagada entre milers d'escrits. He d'agrair al teu company de batalles la seva mà guiadora i a tu els teus poemes.
Aquesta cançó és senzilla però sentida. Trista i alhora desenfadada pels versos curts. Gràcies per descobrir-te'm indirectament. d. -
Cançonassa[Ofensiu]Anagnost | 17-02-2008 | Valoració: 10
Amb gran humildat et refereixes a aquest poema com una cançoneta, però d'això res, és una cançonassa, d'aquelles que et commouen fins al moll de l'os. I la llegeixes i la tornes llegir i sens que no podries parlar, perquè se t'ha fet un nus a la gola. I finalment, des del més profund de tu mateix, en silenci, agraeeixes infinitament que algú tengui prou sensibilitat per a escriure aicí.
-
Errada[Ofensiu]franz appa | 17-02-2008
Volia dir "trobar els mots", no "torbar", que no té sentit aquí.
Afegir una coseta més: aquest poema ens connecta amb sensacions primitives, potser per l'aparent senzillesa del'estructura i la rítimica, però conté en si mateix la força expressiva que proporciona el treball ben sedimentat amb el llenguatge.
Abraçada de nou, i peró...
franz
-
és preciósa[Ofensiu]ANEROL | 17-02-2008 | Valoració: 10
aquesta cançó, senzilla i sensible
-
La primera veu...[Ofensiu]franz appa | 17-02-2008
...de la humanitat va ser la veu cantada, sembla ser.
Sembla que així vam aprendre a parlar, i així, doncs, amb la música als llavis, vam iniciar el camí per dotar-nos d'un aparell logístic tan potent com el llenguatge per indagar en els nostres sistemes de relació, entre nosaltres i amb tot el que ens envolta. I no solament indagar, perquè així van aparèixer segurament coses que abans del llenguatge no podien exisitir.
Existia l'amor, la compassió?
Tal vegada, però calia torbar el nom, calia oferir-li una marca indeleble a la primera música nostàlgica que va iniciar el lament per a un fill mort, per a un projecte de fill que no va arribar als braços de la mare.
Llàstima que alguns no sàpiguen escoltar, encara avui. Llàstima que vulguin apropiar-se de les paraules, les facin normes, sancions penals, dogma... llàstima, perquè es perdran, segur, poemes tan aclaridors i tan profunds (tant com la música de l'espècie, vaja) com aquest poema teu, Dolça Parvati.
Una abraçada commoguda,
franz
-
Avui [Ofensiu]J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 16-02-2008 | Valoració: 10
he fet un recorregut per els teus relats, m'alegro d'haver-ho fet i aquest darrer m'ha commogut, m'ha solcat el cor i m'ha recordat una experiència viscuda, m'ha saltat una llàgrima.
J. Lluís Cusidó
Valoració mitja: 10
l´Autor

70 Relats
372 Comentaris
86458 Lectures
Valoració de l'autor: 9.88
Últims relats de l'autor
- Adéu a la petita Sílvia
- Iniciàtica
- Evocació d'una rutina
- Instants sagrats
- La Melofalla
- Seguidilles de la brisa
- Consells per a ningú
- Petita estança
- El que en realitat compta
- On germina l'amor
- Cor de paper i escletxa
- La maniobra de Heimlich
- El somni d'Alícia
- El cicle de satisfacció de les necessitats
- Tot s'ha fet gran