CAIGUDA DE PREPOSICIONS

Un relat de: Pilar (brins)
Us heu adonat del gran nombre de preposicions innecessàries que escrivim davant de la conjunció “que”?

Recordem quan han de caure les preposicions:

En els textos formal, cal que elidim les preposicions “a, de, en, amb” davant de la conjunció “que”( Confia que aprovarà l’examen/Es va exposar que li contestessin malament/Abans que jo li parli, etc.)

Si en alguna ocasió el resultat que obtenim ens sembla massa forçat, també podem optar per intercalar a la frase altres mots ( El fet, la idea, la possibilitat, etc. )

Exemples:

Dona la culpa que estava despistat= Dona la culpa al fet que estava despistat.

Insisteix que tothom l’ escolti=Insisteix en la idea que tothom l’escolti.

Tenia por que pogués perdre els diners= Tenia por a la possibilitat de perdre els diners.


En un registre informal, que generalment sol ser oral, no cal que fem caure aquestes preposicions, si no ens ve de gust.


Pilar (brins)


Comentaris

  • Un apunt necessari[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 31-03-2021 | Valoració: 10

    Gràcies. Les preposicions mai les he dominat tot i que m'agradaria. Posaré en pràctica el que ens expliques. Una abraçada,

    Helena

  • INTERESSANT [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-03-2021 | Valoració: 10


    Molt interessant tot això de l'ús de la caiguda de les preposicións.
    S'ha de tindre molta paciència per a saber com s'ha de utilitzar i llevar-la, la preposició.
    Ara veuré de imprimir tots aquest exemples, per a tindre'ls present.
    Faré còpia dels 7 relats, que ja estan editats.
    Gràcies per tener tanta paciència.
    Saluts.