VERBS I COMPLEMENTS PREPOSICIONALS

Un relat de: Pilar (brins)

Avui, si us sembla bé, podríem parlar dels VERBS PREPOSICIONALS I dels pronoms que han de substituir els seus complements.

Aquests verbs (anomenats també DE RÈGIM VERBAL) sempre van acompanyats d’una preposició, i el complement que introdueixen s’anomena “complement preposicional”. Alguns dels verbs que solem utilitzar bastant sovint són aquests:

Acostumar-se a, atrevir-se a, dedicar-se a, avenir-se a, amenaçar amb, comptar amb, fer-se amb acomiadar-se de, adonar-se de, oblidar-se de, parlar de, col.laborar en, confiar en, pensar en, interessar-se per…

Aquests complements preposicionals poden ser substituïts per un pronom: Si tenen a davant les preposicions “A, EN, o AMB”els correspondrà el pronom HI, i si tenen la preposició “DE”, el pronom haurà de ser “EN”.
Exemples: Em faig amb la teva cosina= m’hi faig/ Sempre penso en tu =Sempre hi penso/ A vegades parla de futbol= A vegades en parla.

Quan el complement preposicional sigui una oració introduïda per “que” hem de suprimir la preposició. (No estic segura que vinguin), i quan estigui format per un infinitiu, només podem fer servir les preposicions “PER” o “DE”.

Exemple: “Es complauen en la preparació d’una gran festa=Es complauen DE preparar una gran festa.

A reveure, companys!

Pilar (brins

Comentaris

  • GRÀCIES[Ofensiu]
    príncep del país del vent | 13-04-2021 | Valoració: 10

    Moltes gràcies, Pilar, per la generositat dels teus repassos gramaticals. Són molt útils.

  • Molt complet [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-04-2021 | Valoració: 10

    Aquesta vegada, m'ha fet profunditzar en aquests verbs i complements. Els exemples estan molt bé.
    Gràcies per les teves leccions.
    Saluts...