Ametller florit

Un relat de: ROSASP

Flors d'ametller,
escampadissa de blancor rosada,
de boirina suau en el cel nu,
de fragància a mel i herba mullada.

Miralls de sol i lluïssors d'argent,
teranyines que dels vostres ulls s'aixequen,
reflexes de fulls morts, de vents del nord,
de clamor a parpella blanca i neta.

I les meves mans volen acaronar
un esclat de vida, en un intent de renéixer.
Formar part d'un pètal de flor,
d'aquell somni enamorat de la tendresa.

No vull envair, ni vessar l'essència
de l'encant virginal de vostra seda.
Només vull endinsar-me suaument i
amarar-me del batec de primavera.

Si el meu cor omplir de lluminoses flors pogués
i que papallones vestides d'amor
en xuclessin el dolç nèctar...

Flors d'ametller, no vull veure-us morir
dins dels meus ulls, ni perdre la vostra olor,
sense els estels que us contemplin.
Si com és llei heu de fer fi,
que sigui per cobrir terres ufanes...








Comentaris

  • He arribat al teu poema per atzar...[Ofensiu]
    pseudo | 01-02-2006 | Valoració: 10

    Avui déu ser el meu dia de sort, doncs aquest és un poema que mereix ser llegit i rellegit.

    Tant la fluïdesa, la musicalitat, la forma i el contingut són dignes d'admiració i d'enveja!

    Salut

  • Llegint-te...[Ofensiu]
    rnbonet | 25-03-2005 | Valoració: 10

    ...de nou, xicota!
    Com a "llibre", m'ha pres el títol. Vaig viure una temporada als Ports, i la imatge dels ametlers en flor, anunci de la primavera, és impactant, colpidora... Com ho és el teu poema, esperançat com els dos versos finals...

  • M'ha cridat...[Ofensiu]
    Llibre | 23-03-2005

    l'atenció el títol d'aquest poema perquè tinc una predilecció especial per la imatge dels ametllers florits. Em recorda escenes d'una infantesa llunyana, en un paratge que ja no em pertany.

    Potser per això he iniciat la lectura del poema amb un deix previ d'emotivitat, sense esperar que fossin les teves paraules les que provoquessin aquesta sensació.

    Sigui com sigui, el paisatge que m'has mostrat està farcit de bellesa, però m'atreviria a dir que sobretot de tendresa. La tendresa que neix de la unió entre la persona i la natura.

    ""I les meves mans volen acaronar
    un esclat de vida, en un intent de renéixer.
    Formar part d'un pètal de flor,
    d'aquell somni enamorat de la tendresa.

    No vull envair, ni vessar l'essència
    de l'encant virginal de vostra seda.
    Només vull endinsar-me suaument i
    amarar-me del batec de primavera.""

    Endinsar-se suaument i amarar-se del batec de primavera... immens desig! Assolible?

    Salut! I una abraçada,

    LLIBRE

    PD.- Rosa: et demano disculpes per "tenir-te tan abandonada". De veritat que vaig de bòlit i no disposo de tot el temps que voldria per dedicar-me a la lectura dels relats que circulen per la web. Espero de veritat que ho entenguis. I gràcies també per la teva aportació sobre relats que tractin de violència de gènere. Moltes gràcies. De veritat.




Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de ROSASP

ROSASP

312 Relats

1612 Comentaris

644101 Lectures

Valoració de l'autor: 9.79

Biografia:
Hola! Sóc la Rosa Saureu, una lleidatana somiadora de mena i una mica surrealista. Convertir allò que caço al vol en paraules és el més semblant a tenir ales. En el meu cas, escriure no és només una afició o una necessitat sinó una forma de sentir i veure la vida. Utilitzo la poesia, els contes i els relats curts per intentar expressar les petites i grans coses que omplen i buiden els dies.
Vaig tenir la sort de ser escollida per a la plaquette "Singulars d'un Plural" a la ciutat de Girona, en què poetes inèdits vam compartir espai amb autors de renom. Formo part del llibre de relatsencatalà.com versió 2.0 i del primer llibre de poemes. També he guanyat el segon premi de poesia Seu Vella de Lleida-2008. Aquesta empenta, junt als vostres comentaris i continu suport, han estat un gran estímul per continuar endavant.
El meu repte personal és aprendre constantment a viure. M'agrada la música, l'art en general, somriure molt i estimar tant com pugui. Estic enamorada de la meva llengua i sé que el nostre vincle és cada cop més fort i ferm.
Respecte a vosaltres, sento que ens uneix un fil comú que m'agradaria sentir sempre proper.
Per si necessiteu quelcom, el meu correu és: rosasaureu@telefonica.net
Gràcies per tot!

Si voleu, també podeu visitar el meu bloc de videopoesia


R en Cadena

El Vicenç Ambrós i Besa em va passar la cadena i jo l'he passat al Capdelin i a la gypsy

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")