Ales de papallona

Un relat de: ROSASP

Vull endinçar-me en la fondària
dels teus ulls, sense escorcollar,
sense interrogatoris, sense buscar
la solució al dolor i la solitud.

Només nedar-hi sense esforç,
pel plaer de surar, sense por d'enfonsar-me.
Et dic hola, totes dues som reals;
no veurem l'una en l'altra
reflexes dels nostres propis somnis.

No fiquem cercats ni barreres
que ens facin dir res que no sentim,
som imperfectes i això ens fa créixer
aprenent del propi viure.

Vull endinçar-me en el teu somriure,
sense pretendre fer-lo etern,
sense buscar-hi motius ni endevinalles
de com aconseguir canviar el món.

Només deixar-me portar pels seus sons
espontanis que encomanen alegria.
No ens prometem res, ni fiquem preu a l'amor;
només vivim cada moment
com únic i irrepetible que cadascún és.

Comentaris

  • m'encanta[Ofensiu]
    _ | 19-12-2006 | Valoració: 10

    el trobo preciòs, no sóc pas mare i em falta molt per ser-ho, però ja he fet algun escrit per al meu primer fill (o filla), doncs dono importància i molta a la descendència, només tinc 16 anys, però ja em fa il·lusió això de sentir, primer, que una coseta petitona i bonica creix dins teu, i que amés forma part de tu, i després, la sensació de dir; ostia! si és meu, si és una coseta bufona, petita i indefensa que et pertany...nosé trobo que és una de les coses que no et pots perdre a la vida, que sense haver fet això, no has fet res...
    felicitats pel poema, m'ha agradat molt, per cert, jo també em dic Laia encara que el meu pseudónim sigui Laila, un petonet a la teva dolça filla, i enhorabona pel relat.

  • em sento mama[Ofensiu]
    jaumesb | 30-01-2006 | Valoració: 10

    llegint-te

  • ET VALORO[Ofensiu]
    DOZOMITETSO | 18-04-2005 | Valoració: 9

    Amb una nota més alta que el tal crític, .Per a mi, és a dir , la manera com veig aquest poema, es que és un poema introspectiu intimista i sensible. Te un cert regust amarg molt al final del paladar.

  • M'he oblidat[Ofensiu]
    El_Critic | 23-01-2005

    M'he oblidat de valorar-te, encara que últimament publiques tant que no he pogut seguir-te, el poso un 8 que, per mi, és una nota alta.

  • Mirada retrospectiva[Ofensiu]
    El_Critic | 23-01-2005 | Valoració: 8

    Hola rosasp

    La teva poesia, la teva narrativa, són com un conte. Sí ja sé que escrius contes, relats, però dic conte en el seu sentit més pur. Històries explicads amb la finalitat d'entretenir, fent-les boniques, fent-les passatgeres per agradar a les orelles de qui les escolta, als ulls de qui les llegeix. Tens un estil relativament sofisticat, pots fer servir un vocabulari (el tens força extens) rebuscat en un relat ("Neix la guspira...") o molt simple, quasi infantil en algun dels poemes. Potser en la teva exaltació constant de la natura i dels fenòmens naturals, esdevens tu també un element de la natura que es descriu a ella mateixa i ho ha de fer amb les pròpies paraules "naturals". "El cavall blanc i negre de la ciutat" o "Em perdo en els teus ulls tristos" simbolitzen la qualitat litarària, demostrant que saps escriure i que si ho fas sobre aquest tema és per què hi penses, hi somnies i el vius.

  • Certament...[Ofensiu]
    Llibre | 11-12-2004

    ...és difícil endinsar-se en un fill o una filla. No sé quina edat té la teva, però és tota una aventura, això de fer de mare.

    M'agrada, però, el respecte que traspuen les teves paraules: endinsar-se per conèixer, no pas per canviar res.

    Hi ha versos molt bons (o si més no que a mi 'han agradat --cosa que no vol dir res, però t'ho comento--).

    ""Vull endinçar-me en la fondària
    dels teus ulls, sense escorcollar,
    sense interrogatoris, sense buscar
    la solució al dolor i la solitud.""

    Aquests primers penso que ja de per si són premonitoris del poema que vindrà.

    Continua!

    LLIBRE

    PD.- Si tens un moment i et va bé, podries comentar-me un poema meu titulat "Escriure"?


Valoració mitja: 9.25

l´Autor

Foto de perfil de ROSASP

ROSASP

312 Relats

1612 Comentaris

644036 Lectures

Valoració de l'autor: 9.79

Biografia:
Hola! Sóc la Rosa Saureu, una lleidatana somiadora de mena i una mica surrealista. Convertir allò que caço al vol en paraules és el més semblant a tenir ales. En el meu cas, escriure no és només una afició o una necessitat sinó una forma de sentir i veure la vida. Utilitzo la poesia, els contes i els relats curts per intentar expressar les petites i grans coses que omplen i buiden els dies.
Vaig tenir la sort de ser escollida per a la plaquette "Singulars d'un Plural" a la ciutat de Girona, en què poetes inèdits vam compartir espai amb autors de renom. Formo part del llibre de relatsencatalà.com versió 2.0 i del primer llibre de poemes. També he guanyat el segon premi de poesia Seu Vella de Lleida-2008. Aquesta empenta, junt als vostres comentaris i continu suport, han estat un gran estímul per continuar endavant.
El meu repte personal és aprendre constantment a viure. M'agrada la música, l'art en general, somriure molt i estimar tant com pugui. Estic enamorada de la meva llengua i sé que el nostre vincle és cada cop més fort i ferm.
Respecte a vosaltres, sento que ens uneix un fil comú que m'agradaria sentir sempre proper.
Per si necessiteu quelcom, el meu correu és: rosasaureu@telefonica.net
Gràcies per tot!

Si voleu, també podeu visitar el meu bloc de videopoesia


R en Cadena

El Vicenç Ambrós i Besa em va passar la cadena i jo l'he passat al Capdelin i a la gypsy

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")