ÀGUILA NEGRA

Un relat de: Ness

«La boira espessa i gebradora amagava un paisatge tens i glaçat. Entre esbarzers
humits que la burxaven continuava amagada en la fosca observant esbalaïda. Unes petites construccions en forma d’eixams, baixes i perfectament integrades en l’entorn, estaven arrenglerades a tocar els arbres del bosc i just al costat del pantà. En sortien uns éssers prims i desnerits que es movien amb salts inquietants i poc rítmics, emetent uns sorolls com petits murmuris i amb cara de tenir pressa. S’esmunyien entre els matolls fins que de sobte sentí un so profund que es va anar fent intens i tot s’accelerà! El so era cada vegada més a prop, i més fort, i el cervell semblava a punt d’esclafir-se... »

Una llum intensa enlluerna l’habitació. La intueixo amb els ulls clucs i entelats de fa mesos. El so impertorbable del respirador que va ventilant i el monitor que em vigila el cor i l’activitat cerebral sota el brunzit intermitent que aquest matí s’ha esverat sobtadament. M’han estabilitzat i ja torna la calma...

La infermera engega un dia més la meva cançó, Àguila negra. El meu company va demanar que me la posessin cada matí amb l’esperança que em tornaria a connectar a la vida. La feina intensa dels últims mesos per acabar la novel•la sembla que va ser la causant de l’ictus. Vaig caure rodona davant de tothom el dia de la presentació i des d’aleshores ho visc tot segrestada en un cos quiet. L’ocell negre em va segrestar i continuo atrapada en un son que sembla etern, però entre somnis escric, esperant despertar-me un bon dia o potser una nit, com l’Àguila negra.

Comentaris

  • No voldria que em passés[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 02-03-2022

    Punyeta, no voldria que em passés això el dia de la presentació de la meva novel·la (si mai l'arribo a publicar).
    Hi ha cert lligam, Ness, entre els nostres relats d'aquest mes. I mira per on, tots dos han quedat finalistes i es trobaran en el llibre.
    Enhorabona!

  • Cant d'esperança[Ofensiu]
    TerricheT | 02-03-2022

    Potser, el revulsiu per despertar-se, sigui millor no posar-li la cançó? Quan la trobi a faltar, la demanarà en despertar-se?
    Un relat molt ben escrit i una història de somiador molt reeixida.
    Felicitats per la tria i sort.

    Salut!

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XII Concurs ARC de Microrelats «La colla» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    Com ja tenim la teva autorització d'un altre relat finalista anterior, no cal que facis res més aquesta vegada.

    Cordialment,
    Comissió de Concursos - ARC


    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

  • Son etern: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-02-2022 | Valoració: 10


    Té molt bona esperança fins a assolir que li despertara l'Àguila negra.
    És com un embolic de somnis... perquè cada vegada somnia una cosa diferent. M'ha agradat molt perquè l'amplitud del text és per a pensar.
    Una abraçada.

  • Desconnexió[Ofensiu]
    Prou bé | 05-02-2022

    Fa pensar molt aquest relat. Parla de moltes coses i les descriu molt bé i molt reals!
    Sembla que tot s'hagi acabat, però segueix escrivint, la seva raó de viure?

    Amb total cordialitat

  • Somnis[Ofensiu]
    kefas | 05-02-2022

    En el son mai somio. Potser tinc un vulgar interruptor que em desconnecta i torna a connectar sense demanar permís. Qui té somnis angoixants m'enveja i jo envejo a qui els té primaverals. I m'agrada que m'expliqueu tant bé què passa en els llimbs perquè jo, ara per ara, si els visito. i els experts diuen que els visito, no me'n adono.

  • M'agrada[Ofensiu]
    Canela fina | 05-02-2022 | Valoració: 10

    Molt bon relat, hi he pensat molts cops en què sent una persona en coma, en el teu cas és com un cercle, la idea que fa adormir també pot ser la idea que ajuda a despertar. Una abraçada :)

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.


    Gràcies per participar.


    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Ness

Ness

82 Relats

400 Comentaris

36027 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
... Despullo l'ànima escrivint versos
des que tinc ús de raó.
I és que els versos estimen les paraules
però els poemes les fan grans!
...................................
ness3cat@gmail.com