A l'Univers ja parlaven la nostra llengua -2- El somni

Un relat de: Llibre

(Nota: en la introducció d'aquest relat trobareu l'explicació del projecte)


A l'Univers ja parlaven la nostra llengua -2- El somni




Des que Violant havia sentit aquestes veus dins el seu cap, clamant i repetint-se com si es tractés d'un joc infantil, vivia d'esma el seu dia a dia. Era un somni recurrent que l'acompanyava cada nit d'un parell de mesos ençà.

Es despertava confosa. Però les imatges que el subconscient visualitzava durant les hores de descans nocturn, no la neguitejaven. Més aviat l'ajudaven a obrir els ulls cada matí amb un estrany sentiment d'eufòria.

"És curiós", pensava la noia tan bon punt es llevava, "perquè recordo cada paraula del discurs, cada mot d'aquest poema desconegut que em ve a visitar en somnis. Però no aconsegueixo enfocar amb claredat el paratge on té lloc aquest recital".

I Violant caminava de casa a la feina, de la feina a casa, agafava el metro, potser l'autobús, sortia a comprar, al cinema, a visitar un amic... Però cada petit detall de la seva quotidianitat la duia, irremissiblement, a rememorar els versos lliures que tan bé coneixia.

Si escoltava el crit juganer d'un nen demanant al seu company:

-A veure si m'atrapes!

...ella de seguida recitava en un xiuxiueig:

"De vegades m'atrapes,
d'altres m'hipnotitzes amb tota la màgia que guardes..."


Quan es trobava amb el Jaume, el seu company, i aquest li comentava un xic preocupat:

-Et passa alguna cosa, Violant? Darrerament tens un aspecte... estrany.

...ella pronunciava suau, ben baix:

"Tens el meu aspecte :
la cara,
els ulls,
la boca,
el nas,
el cos... i tot és com jo."


Ni ella mateixa no comprenia què li passava, però intuïa que dins seu s'estava forjant una nova persona: més segura, més rica, més sàvia.

Fins que una nit de dissabte va trobar la resposta. Havia assistit amb en Jaume a la presentació d'una primícia musical: Set voltes rebel, del cantautor riudebitllenc Cesk Freixas. Tots dos havien gaudit de la música, del cor de les cançons, d'aquell missatge crític i provocador que llençava el cantant. Després havien tornat junts a casa d'ella i havien fet l'amor, en una simbiosi de cossos tan perfecte com increïble.

I aleshores ho va somiar.

Era una plana encerclada per muntanyes. Els matolls es repartien arbitràriament pels marges dels prats, i els vessants dels cims es guarnien amb petits boscos aïllats que formaven una amalgama de verds.

Però entremig de la vegetació, solitari i altiu, s'alçava un pi peculiar i majestuós.

Quan el primer raig de sol es va escolar per una escletxa de la finestra, Violant va tenir ben clar el que havia de fer.

-Jaume! Desperta! -el va sacsejar la noia.

-Què passa?

-Quin dia és, avui?

-Nassos! I per això em...? -però va interrompre les queixes per respondre-: Avui és diumenge.

-Exacte! El segon diumenge de juliol! -va exclamar ella, eufòrica per la descoberta que encara no compartia amb ningú-. I saps què farem el proper dissabte?

-No.

-Anirem a Berga.

-A Berga?

-I pujarem al pla de Campllong.

-Ah! -ell l'observava sense entendre res-. I per què?

-Perquè és el tercer diumenge de juliol, la data en què se celebra la diada nacionalista al voltant del Pi de les Tres Branques.

-Però si no hi hem anat mai, allà!

-Però és que aquest cop... ells ens esperen.

***** ***** ***** ***** *****

Comentaris

  • Al principi sembla un relat que no passa de ser discret. A mida que es va llegint t'enganxa per deixar-te al final amb regust d'"estafa". Et deixa amb aquest regust perqué n'esperes més, vols que continuï.

    Diverses interpretacions es poden fer d'aquest no-final i totes bones.


    (des del dia 7 de juny que no valoro els relats. Demano que tampoc s'em valorin els meus)

  • per cert:[Ofensiu]
    kispar fidu | 12-01-2006

    eis! ja m'he acabat de llegir els capítols que em faltaven de la història!!! (els altres 14 encara no han sortit... i no sé si sortiran...! jo pensava que ja estaven tots acabats!!!!).

    Penjo aquí l'enllaç del fòrum on em vas facilitar els capítols amb els seus corresponent links, ja que crec que seria una pena que es perdés en la immensitat!!! i a més que hauria de ser un índex de la història!!!

    A L'UNIVERS JA PARLAVEN LA NOSTRA LLENGUA

    Apa (ara també ho penjaré en el primer dels capítols i en l'últim!!! ... perquè en quedi constància!)

    que vagi bé!!!!
    Ens veiem per aquí!

    Gemm@

  • Ressituat[Ofensiu]
    marc (joan petit) | 08-05-2005

    Llibre:

    Trobo que has fet un exercici boníssim de ressituació de la història. Has estat capaç de centrar-la de manera molt hàbil, tot deixant espai a la imaginació dels que seguirem escrivint, sense tant d'encert, segur. No és senzill fer els primers capítols, que han d'apuntar la idea i començar a dibuixar-ne un fil argumental.

    Ah! I ben trobades les referències i símbols.

    Apali!

    Marc Freixa (Joan Petit)

  • Els símbols[Ofensiu]
    Lavínia | 04-05-2005

    patris, Llibre! Com els has fet anar!. M'ha agradat moltíssim. És un bon relat de ciència-ficció.

    Ostres!! per què no llegeixen aquesta web persones que fan tele o cinema?

    M'ha agradat moltíssim!

  • ho veus?[Ofensiu]
    AnNna | 04-05-2005 | Valoració: 9

    sílvia, això és massa genial com per comparar-ho amb el que faré jo... la cagaré, ja veuràs.... però bé, paro que em renyeu...
    que està genial... el cesk per aquí el mig... jeje! molt bé, noia!!!!
    AnNna

  • Encuentros...[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 04-05-2005 | Valoració: 8

    Fantàstic... Un encuentros en la tercera fase a la catalana... noia a veure si Spilverg et parla de plagi... Ho has fet genial, a demés amb aquest encontre al Pi de les tres branques i els somnis admonitoris... ens deixes línies argumentals obertes... Estructurat i amb la capacitat d'obrir possibilitats pels 23 capítols.

    Home... jo no sé si et posaria un 10... perquè noia et conec de millors, però reconec que amb una història difícil que s'havia d'engegar a partir del relat del Marc t'has lluït.

    Violant un encert, espero que aquest personatge tingui futur... A veure si la malbaratada esposa de Jaume I té més futur en l'Univers "Català"


  • Maco, clar, molt ben estructurat i[Ofensiu]
    Josep Bonnín Segura | 04-05-2005 | Valoració: 10

    ple d'imaginació la manera en que has anat contruint el relat lligant-lo amb el poema. També la idea de lligar el missatge a un somnni m'ha agradat molt. Esdevenir una persona nova que es va forjant també és molt maco com ho has descrit i amb una sola frase.
    Enhorabona i felicitats, estic esperant el tercer capítol amb impaciència
    Una aferrada pel coll
    Josep

  • Maco, clar, molt ben estructurat i[Ofensiu]
    Josep Bonnín Segura | 04-05-2005 | Valoració: 10

    ple d'imaginació la manera en que has anat contruint el relat lligant-lo amb el poema. També la idea de lligar el missatge a un somnni m'ha agradat molt. Esdevenir una persona nova que es va forjant també és molt maco com ho has descrit i amb una sola frase.
    Enhorabona i felicitats, estic esperant el tercer capítol amb impaciència

  • Perfecte, meravellós... "Estupent"[Ofensiu]
    EmmaThessaM | 04-05-2005 | Valoració: 10

    Molt ben trobat, molt ben lligat i, per sobre de tot, molt molt molt ben ideat. Continuar la història començada per un poema era tot un repte que has sabut portar a bon port.

    És un relat àgil, amè, visual i que dóna una gran aparença de versemblança. Potser això del Pi de les tres branques queda una mica forçat però... Però també queda bé!

    El llenguatge és acurat, l'extensió és correcte i deixa en safata de plata la continuació de la història amb una dosi adequada de suspens i sorpresa.

    En definitiva, un relat "estupent" (que dirien per la nostra).

    EmmaThessaM

  • Boníssim![Ofensiu]
    Maragda | 04-05-2005

    M'ha entusiasmat com has continuat la part començada d'en Marc. La idea del somni és molt ben trobada... Tot plegat un bon repte per a igualar. Felicitats!

  • Això és la reostia tu!![Ofensiu]
    Marc Freixas | 03-05-2005

    Perdona per com m'expresso en el títol del comentari, però és que he volgut escriure ben bé allò que he sentit quan l'he acabat de llegir :

    sincerament Llibre : molt bo aquest segon capítol!! això sembla que pinta bé...

    I a sobre el Cesk Freixas : el meu germà, però més que germà, amic i grandíssima persona, artista d'artistes...

    realment m'ha sorprès tot plegat, m'agrada.

    Ja estic impacient per llegir el tercer capítol.

    UNA FORTÍSSIMA ABRAÇADA COMPANYA!!

  • Carai...[Ofensiu]
    ROSASP | 03-05-2005

    Això va per molt bon camí, somnis telepàtics, un canvi interior ple de noves percepcions i la intuició més desenvolupada, ens hi esperen dius...
    Has enllaçat molt bé amb la primera part i està força emocionant, ja veurem com ens en sortim entre tots...

    Apa, esperem el nou capítol!

    Una abraçada catalana-intergalàctica!!!

  • Ostres![Ofensiu]
    kispar fidu | 03-05-2005

    Molt bó! M'agrada com l'has enfocat! Com l'has continuat! Genial! M'he quedat amb la intriga i amb les ganes de llegir-ne el 3er capítol... a veure com ho segueix el següent.
    Trobo que l'has sapigut conduïr molt bé. Que has sapigut enganxar amb el 1er capítol i crear una intriga en el lector.

    M'ha agradat! Ara em viciaré als 23 capítols de la història!!! (quan estiguin fets, és clar! o sigui: que intentaré no perdre-me'n cap!)

    [ Espero el 3er capítol amb "impaciència"!!! jejeje ]

    Gemm@

Valoració mitja: 9.4

l´Autor

Llibre

160 Relats

1347 Comentaris

287944 Lectures

Valoració de l'autor: 9.67

Biografia:
Hola a tothom!

Què faig? M'enrotllo i us explico coses o ho deixo córrer?

Millor ho deixo estar i us indico l'enllaç cap a la meva web, on també trobareu la meva adreça de correu electrònic: Sílvia Romero i Olea


Sílvia Romero