Vint nanoocurrències sobre LA PRIMERA VEGADA.

Un relat de: Joan Colom
"2001: una odissea de l'espai" (Stanley Kubrick, 1968).
En veure-la d'estrena (cine Florida, Barcelona; octubre 1968), vaig sortir emprenyat com una mona. Després (quatre vegades), cada cop menys.

Compte amb el sol!

El primer dia de vacances s'adormí a la platja. Els dies següents els passà a la UVI.

Els homes ho tenen pitjor.

La primera vegada anava tan acollonit que va fer misto*.
* Alternativament, "fer figa", tot i no ser tan específic.

És la guerra!

El primer cop que matà un enemic fou un trauma. Al final no li tremolava el pols, metrallant presoners desarmats.

Farinera borda.

La primera vegada a provar aquell bolet també fou l'última.

Fatalitat.

La primera vegada que comprà Loteria de Nadal li caigué la grossa. Malauradament, mai recordà on havia guardat el dècim.

Fou el viking Leif Eriksson.

Cristòfor Colom no va ser el primer europeu a trepitjar Amèrica.

Gorrers.

La primera vegada que els convidà per l'aniversari digué que demanessin el que volguessin. Les següents els convidà a menú.

Israel / Gaza.

La filosofia de disparar primer i preguntar després és la que impregna la matança indiscriminada de civils, tot perseguint Hamàs.

La primera era la bona.

La primera vegada a llançar-se en paracaigudes tenia un mal presentiment. Després, ja mai més tingué presentiments.

La primera menstruació.

Ningú n'hi havia parlat i va tenir un ensurt majúscul, en veure les calcetes tacades de sang.

Mai he estat un bon conductor.

La primera vegada que li vaig agafar el "600" al meu pare, el vaig tornar amb un bony.

Peus de porc.

A primer cop d'ull li semblà que en tindria prou, però en acabat es quedà amb gana: tot era os.

Refrany.

Gratar i menjar, tot és començar.

Salvar les aparences.

La seva Primera Comunió fou l'única: no era creient i sols ho va fer per no desentonar entre els companys.

Sapastre.

La primera vegada que volgué fer ous ferrats li sortiren remenats. Al cap de molts anys encara sortien igual.

Serà un símptoma?

En molts anys, era la primera vegada que el guanyava als escacs. El seu oponent, preocupat, decidí anar al neuròleg.

Toc-toc. Bon dia, senyora.

La primera impressió és el que compta, diuen, però deixà passar aquell jove tan atent i resultà ser un lladregot.

Tutankhamon.

La importància d'aquest faraó menor rau en que la seva tomba, descoberta en 1922, fou la primera reial trobada intacta.

Un nou Tàpies.

No es creia que aquell quadre genial fos el primer que havia pintat. L'autor l'avisà que se'l mirava al revés.

Comentaris

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 31-01-2024


    Hola, bona vesprada, Joan: Gràcies per la teua amabilitat de llegir-me el meu relat "La butxaca del sastre" i de la teua bona opinió.

    Em dius: Aquell cocker spaniel, que li havia costat a mon pare 500 pessetes (500 pessetes de l'any 1956!) en una botiga del carrer Petritxol, de Barcelona, va ser el més semblant a un germà que vaig tenir.


    (No m'has donat les gràcies per haver-te llegit, aquest relat teu; però no té importància)

    Gràcies.
    Perla de vellut

  • primeres vegades[Ofensiu]
    Atlantis | 30-01-2024

    Ets un pou!!! a mi que em costa tant trobar primeres vegades!!!

  • Nanoocurrències... [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-01-2024


    Molt ben detallats aquests nanos ocurrències, estan molt ben detallats i són compostos amb molta paciència. M'ha agradat molt com els planteges.
    Els que més m'ha agradat són:

    —Mai he estat un bon conductor.
    —Salvar les aparences.
    —Serà un símptoma?
    —Toc-toc. Bon dia, senyora.
    — 2001: una odissea de l'espai.

    Gràcies per compartir. Que tingues bona.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Aclariment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 29-01-2024

    Quan dic que no puc deixar de fer-ho, vull dir que no puc " ni vull" deixar de llegir-te. Que no ho mal interpretis ara. Prefereixo deixar-ho clar.
    Apali, fins aviat.

    Rosa.

  • Conclusió[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 29-01-2024

    La primera vegada que et vaig llegir, vaig quedar un pèl desubicada, ara no puc deixar de fer-ho.

    Rosa.