Una Pilota

Un relat de: Alícia Gataxica

Avui he estat a la Plaça Espanyola jugant a pilota. Un guardia urbà ha vingut i amb força m'ha agafat de la xaqueta i m'ha aixecat del terra:
-Que haces sucio immigrante, fuera de la plaza, esto es para los niños.
Jo he respòs:
-Jo sóc un nen i només estic jugat a pilota.
-Tu que has de ser sucio imigrante, como te atreves a contestar ¿no sabes que yo represento a la justícia?
-Però jo sóc un nen i espanyol, miri el meu DNI, he nascut a Collblanc, perquè no puc jugar a pilota a la plaça com la resta de nens?
-Tu español, sucia piltrafilla? Tu no tienes ningún derecho sucio immigrante -M'ha contestat el guardia urbà tirant el meu dni pel terra. Un silenci feixuc s'ha creat entre els meus companys. En Peret atabalat a intervingut:
-Que si senyor policia, que és d'aquí, que va a escola amb mi des de p4! -l'urbà la ignorat completament, i donant-me una puntada de peu m'ha dit.
-Vega que vamos a la comisaria del Mozzos, allí te arreglaran. Els meus companys amb miraven amb compassió sense saber que fer.
Són les 12 de la nit, em dic Mamadu, sóc espanyol, tinc 12 anys i estic esperant a la comissaria dels mossos que la meva mare surti de la feina de cambrera per què em vingui a buscar.
I perquè jo no puc jugar a pilota a la Plaça Espanyola? Perquè la meva pell és negre com el carbó.

Comentaris

  • feliç aniversari, dama de les lletres!![Ofensiu]
    angie | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Clar de lluna | 11-03-2008

    ...molt culpidor, una realitat injusta!

    Una abraçada!

l´Autor

Foto de perfil de Alícia Gataxica

Alícia Gataxica

45 Relats

322 Comentaris

84173 Lectures

Valoració de l'autor: 9.43

Biografia:
"El qual està segur de conèixer la fi de les coses quan tan sols han començat a realitzar-les és o un savi o un boig; no importa quina de les dues coses sigui, la veritat és que serà un home desgraciat, ja que ha posat un ganivet en el cor de l'enigma"






R en Cadena

"Unaquimera em va encadenar i jo he passat la cadena a la senyora Gali i la senyora Aisha "

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")