Reflexions Nadal 2010

Un relat de: joanalvol
Desig... il·lusió... Tant s’hi val! És Nadal! “T’estimo... Abraçades... Petons... Cartes... Postals... Trucades... Intercanvi de felicitacions...”
Nadal és la festa que expressa, molta gent arreu del món, la vinguda fa uns quants segles, de l’avatar universal: “l’essència de la divinitat a encarnat humana criatura per l’evolució de la humanitat”. Crist l’anomenen i als que el segueixen, cristians. És dia de festa gran, tothom s’estima i felicita, tant qui creu com qui no creu, aquell que l’enalteix i aquell que el nega; el creient i el descregut, l’incrèdul, l’agnòstic i l’ateu, és igual, tots al voltant de la taula en faran un ritual.
És la festa que ens agermana, si més no, com a humans nascuts en el mateix planeta que al voltant del sol segueix girant. Com humans, amb la planta dels peus tocant en terra i la resta enlairada cap els cels en cerca dels confins de més enllà. La Terra és de tots, la nostra llar.

Sigui quin sigui el color de la pell: negre, grog, blanc o vermell, tots tenim una consciència per conèixer, i una sang vermella i calenta que ens fa vitals per emprendre la recerca d’allò que en diem felicitat. Però, mentrestant no arriba, ens enriquim aprenent i experimentant, segons com sigui, en cadascú, el seu esquema mental.
El goig aviat s’acaba, quan la festa haurà passat, tornarà la guerra, la indiferència, l’egoisme exacerbat, l’odi provocador de violència, l’especulador, el corrupte que depreda altre home... i així, mentre tot va trontollant, passarem un altre any. Cadascú anirà a la seva, cap cot i remugant, pensant en la injustícia que posa fre a la nostra llibertat.
El verb “amar” quasi s’ha deixat de conjugar, si el féssim servir més sovint, Nadal fòra cada dia i enriquits per la saviesa sabríem, de mena certa, què vol dir felicitat.

Bon Nadal! Per sempre Pau!

Decembre 2010

Comentaris

  • panxample | 21-01-2011 | Valoració: 10

    Sàvies paraules
    ja ha passat Nadal i cadascú va a la seva.
    Estem lluny de ser -persones- més humanes.
    Enhorabona, per recordar-ho.
    Avant

  • una vegada més gràcies[Ofensiu]
    joandemataro | 18-01-2011 | Valoració: 10

    pels teus amables comentaris, espero que provi bé el nou any
    fins aviat
    joan

  • La recerca de la felicitat...[Ofensiu]
    brins | 14-01-2011 | Valoració: 10

    Unes reflexions per ser llegides durant tot l'any. Són assenyades i sentides; ens apropen a aquesta consciència que tots tenim molt endins...

    El verb AMAR és preciós fonèticament i és meravellós el seu significat; fent-lo nostre, tenint-lo sempre al nostre costat, podem aprendre a donar i a rebre felicitat.

    Gràcies pel teu regal, Joanalvol, jo també t'envio els meus millor desitjos per a aquest any que acabem d'encetar. Bon 2011!

    Una abraçada,

    Pilar

  • Nadal cada dia[Ofensiu]
    Naiade | 12-01-2011 | Valoració: 10


    Reflexions assegurades per qui vulgui destriar les teves sàvies paraules.
    Hem d’aconseguir desterrar l’egoisme, l’odi i la corrupció. Eliminar les guerres...
    Que bé que estaríem si conjuguéssim cada dia el verb estimar...

    Una forta abraçada Joan

  • gràcies[Ofensiu]
    joandemataro | 04-01-2011

    joan pel contacte que em mantingut aquests mesos espero que el nou any seguim igual i que els reis et portin moltes alegries
    fins aviat
    joande

  • Esperit nadalenc[Ofensiu]
    Unaquimera | 31-12-2010 | Valoració: 10

    Aquest escrit o recull de reflexions al voltant de la festa de la Nativitat o del Solstici d’hivern, desperta un brogit de pensaments, associacions d’idees, comentaris i observacions que mereixerien una conversa tranquil•la...
    De fet, ja he afirmat més d’un cop abans d’ara que els escrits de “joanalvol” tenen la constant virtut de fer pensar i provocar allaus de reflexions a partir dels seus mots, i avui no és una excepció aquest text puntual i oportú.

    Molt oportuna, en especial, he trobat una breu afirmació que, en l’epicentre del redactat, resumeix amb claredat l’esperit nadalenc més autèntic:
    “La Terra és de tots, la nostra llar”
    I una constatació inequívoca:
    “Sigui quin sigui el color de la pell: negre, grog, blanc o vermell, tots tenim una consciència per conèixer, i una sang vermella i calenta que ens fa vitals per emprendre la recerca d’allò que en diem felicitat.”

    Abans que finalitzi l’any, t’envio una abraçada càlida des de la meva llar,
    Unaquimera

  • bon escrit[Ofensiu]
    joandemataro | 29-12-2010 | Valoració: 10

    que dóna per a una bona reflexió. Et felicito i t'agraeixo el teu punt de vista sobre els meus de poemes
    et desitjo també un bon nadal i un feliç nou any
    des de mataró
    joan

Valoració mitja: 10