Primavera

Un relat de: Aleix de Ferrater
Estimo tot el teu cos
com tota aquesta primavera,
verdíssima,
obert a pell de gallina,
a llavis d’estiu sense parar
i esquena encesa de llum blanca,
vivíssima,
palpant el terratrèmol infinit
de les cames i el xiscle
de les mans arrapades al capçal,
com el baix continu, que s’allarga
lent, plaent a càmera lenta.

Comentaris

  • Primavera més enllà de la primavera[Ofensiu]
    rautortor | 05-06-2021


    Primavera al cos que és on més plau, verdíssima, vivíssima. I si pot ser a càmera lenta, plaent molt millor. Quin goig llegir aquests versos plens de delit i sensualitat. Quin devessall de metàfores ens regales, Aleix! Llavis d’estiu, esquena encesa de llum blanca, el terratrèmol infinit de les cames, com el baix continu. Gràcies, moltes gràcies per compartir tanta bellesa.
    Una abraçada
    Raül

  • Bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 19-01-2021 | Valoració: 10

    M’ agradaria molt saber fer uns versos com els teus tant bonics i amb tanta sensibilitat. M’ agrada molt
    Mercès per llegir, escriure per mi es una necessitat i ho faig altre volts fe mica en mics

  • indefinida | 12-01-2021 | Valoració: 10

    Precioses les imatges que evoques en aquest poema primaveral.

  • Sensual, molt bo[Ofensiu]
    Atlantis | 17-12-2020

    He rellegit el poema conveçuda que te l'havia comentat.Em va agradar molt la primera vegada que el vaig llegir i ara encara més.El paralelisme del cos amb un camp verd de primavera i com el poema va va creixent talment com un moment intim d'amor....

  • Bon poema[Ofensiu]
    Naiade | 16-12-2020 | Valoració: 10

    M'ha agradat aquest poema tan breu i que diu tant.
    Bones Festes!!

  • Bona![Ofensiu]
    llpages | 09-12-2020 | Valoració: 10

    Un poema que comença d'allò més innocent, podrien ser els versets inicials d'un poema per a infants, però acaba amb una intensitat eròtica remarcable, d'un pujat de to suggeridor i excitant. Una perla de poesia eròtica, m'ha sorprès gratament la gradació d'erotisme creixent, ets un mestre! Enhorabona!
    Aprofito l'avinentesa per desitjar-te a tu també unes bones festes, que la salut t'acompanyi!

  • ERÒRICA FINA I EXCEL.LENT[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-12-2020 | Valoració: 10


    Hola bon dia Aleix, et comente que m'ha agradat molt aquest poema tan tendre i esquisit, on l'eròtica es veu i es nota com una sensació exquisita. Em sembla que estic mirant l'acció de l'amor, en la primavera.
    Un plaer de lectura.

    Bé, quan pugues i tingues en la meva pàgina hi ha alguna cosa.

    Saluts.
    PERLA DE VELLUT

  • M'encanta[Ofensiu]
    Canela fina | 09-12-2020 | Valoració: 10

    M'encanta aquestes paraules que enllaces, poesia deliciosa, quant d'amor que se'n desprèn... Gràcies per tan bona lectura! Una abraçada :)

Valoració mitja: 9.9

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2639 Comentaris

192149 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).