Notes sobre el SILENCI

Un relat de: Joan G. Pons
Ens referim preferentment al "SILENCI INTERIOR", que ajuda a poder escoltar amb atenció les informacions que ens envolten i les vivències, que anem compartint.

No podem evitar els sorolls variats que ens envolten, però sí podem intentar un no bloqueig, El temps de silenci es necessari per prendre decisions encertades i reflexions adequades..

No existeix, es difícil el silenci total, però si podem gestionar espais i moments acompanyats de silenci.

El silenci interior afavoreix una fàcil connexió amb la pau, la calma, la serenor. Crea un clima inspiratiu d'idees clares.

******************************************************************

Comentaris

  • El silenci[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 24-06-2023

    El nostre aliat, per prendre bones decisions. Un refugi interior. Una veritat com un temple.

    He esperat a valorar el teu escrit avui, per poder-te felicitar. Que passi un gran dia. Moltes felicitats Joan!!

    Cordialment.

    Rosa.

  • Silenci[Ofensiu]
    Soleilsi | 23-06-2023 | Valoració: 10

    M'encanta aquest Relat, Joan
    El Silenci és una de les qualitats que més valoro.
    Aprofito per desitjar-te un Feliç Sant.

  • Necessitat de silenci[Ofensiu]

    Bon dia, Joan G. Pons:

    En el món en el que visc, cada vegada més necessito del silenci.
    Si no es té pràctica, ens costa atrapar aquesta pau de la qual parles.
    Tenim soroll interior i estem alterats. És important adonar-nos d'aquesta manca per tal de reconduir-la.
    La vida és la suma de les decisions que prenem i, com bé dius, si estem en silenci interior, poden ser més encertades.
    Per unes reflexions adequades en un futur i, per cert, moltes felicitats per demà.

    Una abraçada i bona revetlla,

    Helena

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-06-2023

    Bona nit, Joan: Gràcies per la teua visita i l'opinió del meu poema Crear-te.
    (Dius "felicitats", en la segona vegada, dius: "Enhorabona". Has de posar-te d'acord en l'opció d'"Enhorabona", no l'anterior).
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Idees clares. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-06-2023 | Valoració: 10

    In assail most modern. (En anglés).

    Un assaig molt modern. Ben plantejat que s'ha de reflexionar inspirant-se. El silenci aplega a la serenor.
    Enhorabona, Joan.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Excel·lent recomanació![Ofensiu]
    llpages | 20-06-2023 | Valoració: 10

    Fomentar el silenci interior, sí senyor! Amb el silenci, afavorim la pau d'esperit i es veuen les coses amb la serenor que cal si mai són problemes que cal resoldre. Ben dit, Joan!

  • Instrospecció [Ofensiu]
    Aljezurful | 20-06-2023

    I tanmateix, com bé dius, aquest silenci interior el podem obtindre rodejats de soroll. Tot és qüestió de pràctica.
    I quan ja tenim el silenci, cal posar la ment en blanc.
    I quan més ho practiquem, més a prop estem de saber-ho tot. Si és que alguns no ho sabem ja...

Valoració mitja: 10